^me^ Skrevet 23. juli 2011 #1 Skrevet 23. juli 2011 (endret) har du tider på året hvor du vasker huset GRUNDIG? hvor vasker/rydder du da? hvor ofte vasker du grundig på kjøkkenet? (tak, oppå og inni skaper o.l) når og hvor ofte i året tar du denne vasken? Endret 23. juli 2011 av ^me^
Gjest Skrevet 23. juli 2011 #2 Skrevet 23. juli 2011 (endret) Nei,jeg har ikke det. Tar litt her og litt der når jeg kommer på det Eneste faste er at jeg bytter og vasker gardinene vår og høst. Endret 23. juli 2011 av Iza'bella
Redbull Skrevet 23. juli 2011 #3 Skrevet 23. juli 2011 Skapene på kjøkkenet kan jeg finne på å ta midt i middagen, om de er skittne og det plager meg. Årlig vask har jeg ikke, men vasker alltid veldig grundig rett før jul
Hoppetaujenta Skrevet 23. juli 2011 #4 Skrevet 23. juli 2011 Jeg vasker når det trengs hele året, men når det gjelder årlig husvask: det må da være mere fornuftig å ta den store vasken etter at jula er ryddet ut av huset? Matos, smult og alt som hører med er greit å få vasket bort da.
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2011 #5 Skrevet 23. juli 2011 1 gang i året vasker jeg alt (lister, skap, puter, dyner, gardiner, tak og feier over vegger). Og det er vårrengjøringa, da våren blomstrer for fullt og vaskehumøret eksisterer.
Redbull Skrevet 23. juli 2011 #6 Skrevet 23. juli 2011 Jeg vasker når det trengs hele året, men når det gjelder årlig husvask: det må da være mere fornuftig å ta den store vasken etter at jula er ryddet ut av huset? Matos, smult og alt som hører med er greit å få vasket bort da. For meg er det viktigere at det er rent når det er jul, enn etterpå skal sies at vi feirer hjul hos foreldrene våre, så det er ikke matos osv her
Gjest Consensio Skrevet 23. juli 2011 #7 Skrevet 23. juli 2011 Jeg setter av et par uker om våren og et par uker før jul hvor jeg vasker ned alt. Oppå kjøkkenskap, inni kjøkkenskap, alle sluk blir demontert og renset, vaskemaskin, kjøleskap, ovn osv blir dratt ut på gulvet og det blir skrubbet rent bak på apparatet og på gulv/vegger, gardiner blir byttet, skuffer blir ryddet og alt overflødig blir kastet, gitt bort eller solgt, klesskap likeså, takene blir moppet over, vinduene blir pusset, ventilasjonen i de forskjellige rommene blir støvsugd godt (de som sitter oppunder taket med en slags "rist" foran seg), brannalarmene får nye batterier, brannslukningsapparater blir vendt på osv osv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå