AnonymBruker Skrevet 22. juli 2011 #1 Skrevet 22. juli 2011 Så er man ferdig med ferien og hverdagen er rett rundt hjørnet. Det skal bli godt å komme i gang med den vanlige sunne kosten igjen! MEN, 4 uker med mye usunn mat, alkohol, sene måltider etc kombinert med null trening og late dager i solen har satt sine spor. Jeg føler meg oppblåst og direkte småkvalm.... Er det noen som har tips til hvordan man kan foreta en slags "renselse"? F.eks faste eller hjemmevariant av en detox? For å få skylt ut alle slaggstoffer og alt det som nå ligger i tarmene. Er det lurets å faste med kun vann noen dager? Eller spise kunn frukt? Eller kun grønnsaker? Før man går over til normal mat.
Gjest Fable Skrevet 22. juli 2011 #2 Skrevet 22. juli 2011 Nei, nei nei. Bare begynn å spis sunt igjen, det er mer enn nok.
Gjest *Maja* Skrevet 22. juli 2011 #3 Skrevet 22. juli 2011 (endret) Spis små lette måltider... Eks: Frokost: 2 Ryvita knekkebrød med masse magert skinkepålegg og vann Lunsj: Kyllingfilet/laks med lett salat uten dressing etc og vann Mellom: En liten håndfull valnøtter og mandler Middag: 200 gram Karbonadedeig med masse grønt og litt brun ris/linser og vann Dessert: Litt frukt Kvelds: 1-2 knekkebrød med magert skinkepålegg og vann Tilbered maten med litt solsikkeolje og hold deg unna ost, smør, chips, sjokolade etc. Ha en spisedag i uka der du bytter ut middagen med favorittene dine, men i normal mengde, og bytt ut desserten med noe snack du er glad i. Gjør du dette samt får inn 30 min med trening 4-6 dager i uka så vil du få fantastiske resultater og masse overskudd og energi, samt at du ikke vil bli oppblåst da det verken er laktose eller gjær i kosten... Endret 22. juli 2011 av *Maja*
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2011 #4 Skrevet 22. juli 2011 Spis små lette måltider... Eks: Frokost: 2 Ryvita knekkebrød med masse magert skinkepålegg og vann Lunsj: Kyllingfilet/laks med lett salat uten dressing etc og vann Mellom: En liten håndfull valnøtter og mandler Middag: 200 gram Karbonadedeig med masse grønt og litt brun ris/linser og vann Dessert: Litt frukt Kvelds: 1-2 knekkebrød med magert skinkepålegg og vann Tilbered maten med litt solsikkeolje og hold deg unna ost, smør, chips, sjokolade etc. Ha en spisedag i uka der du bytter ut middagen med favorittene dine, men i normal mengde, og bytt ut desserten med noe snack du er glad i. Gjør du dette samt får inn 30 min med trening 4-6 dager i uka så vil du få fantastiske resultater og masse overskudd og energi, samt at du ikke vil bli oppblåst da det verken er laktose eller gjær i kosten... Takk for gode tips, spiser mye av dette til vanlig. Men akkurat nu føler jeg meg så jæ.... oppblåst og "blubbete" og ønsker å rense opp før jeg begynner å spise normalt. Føler at det ligger masse dritt i systemet som jeg skulle ønske jeg kunne kvitte meg med før hverdagsmaten inntas. TS
Gjest *Maja* Skrevet 22. juli 2011 #5 Skrevet 22. juli 2011 Det tar kroppen seg av selv...begynner du med fasting og sultekurer så vil kroppen bare tviholde på fett og vann...spis vanlig så lover jeg deg at du vil føle deg mye bedre om et par dager uten å utsette kroppen for sultsjokk....
Eilertsen Skrevet 23. juli 2011 #6 Skrevet 23. juli 2011 Som Maja påpeker, kroppen renser seg selv. Det finnes ikke vitenskaplige bevis for at de ulike detox-kurene gjør det. Om du søker på "fitnessbloggen + detox" på google, vil du finne et innlegg jeg har skrevet om detox og den påståtte renselses-effekten. Spis sunt og moderat - så kommer kroppen fort til hektene igjen. 1
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2011 #7 Skrevet 24. juli 2011 Spis små lette måltider... Eks: Frokost: 2 Ryvita knekkebrød med masse magert skinkepålegg og vann Lunsj: Kyllingfilet/laks med lett salat uten dressing etc og vann Mellom: En liten håndfull valnøtter og mandler Middag: 200 gram Karbonadedeig med masse grønt og litt brun ris/linser og vann Dessert: Litt frukt Kvelds: 1-2 knekkebrød med magert skinkepålegg og vann Tilbered maten med litt solsikkeolje og hold deg unna ost, smør, chips, sjokolade etc. Ha en spisedag i uka der du bytter ut middagen med favorittene dine, men i normal mengde, og bytt ut desserten med noe snack du er glad i. Gjør du dette samt får inn 30 min med trening 4-6 dager i uka så vil du få fantastiske resultater og masse overskudd og energi, samt at du ikke vil bli oppblåst da det verken er laktose eller gjær i kosten... Hvor mange kalorier tilsvarer dette sånn ca?
Gjest *Maja* Skrevet 25. juli 2011 #8 Skrevet 25. juli 2011 ca 1300 kalorier...dette er uten treningsmat da... Trener jeg så starter jeg dagen med en ananasboks (120 kalorier), så løper jeg en halv mil og drikker en halvliter sjokomelk(300 kalorier) så spiser jeg frokost... Pleier også å spise Alpro sjokoladepudding til dessert sammen med ananas og revet kokos om jeg har trent... Så da blir det slik: Trenings dag: Frokost 1: 1 boks ananas 120 kalorier (løpe en halv mil) Halv liter sjokomelk 300 kalorier Frokost 2: 2 Ryvita knekkebrød med masse magert skinkepålegg og vann(110 kalorier) Lunsj: Kyllingfilet/laks med lett salat uten dressing etc og vann(200 kalorier) Mellom: En liten håndfull valnøtter og mandler(200 kalorier) Middag: 200 gram Karbonadedeig med masse grønt og litt brun ris/linser og vann (400 kalorier) Dessert: Alpro sjokoladepudding 110 kalorier Litt frukt 120 kalorier Kvelds: 1-2 knekkebrød med magert skinkepålegg og vann 110 kalorier Totalt: 1670 kalorier
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå