Gå til innhold

norsk flagg på profilbildet på facebook

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

bomben*

Skrevet

Vi er en liten nasjon, men en stolt nasjon. :hjerte:

Så godt sagt av Stoltenberg - og flagget er med på å vise støtte for de rammede og vise at vi er her for dem. Vi står sammen.

I hvert fall for min del..

• Liker 1
Gjest Badabing
Skrevet

Jeg liker tanken, og jeg liker symbolikken, men akkurat i dette tilfellet synes jeg det norske flagg blir "feil" symbol siden vi ennå ikke kjenner bakgrunnen for angrepene.

Dersom, jeg understreker dersom, det her er snakk om angrep fra en høyreekstremistisk/nasjonalistisk gruppe/person, blir bruken av flagget for meg en understreking av den nasjonalistiske tanken som ligger bak angrepet.

Jeg synes heller at det burde bli brukt et symbol som understreker demokrati og fred. (For eksempel kjent symbolikk som fredsdue, olivengren, tent lys mm)

Helt enig. Det norske flagget blir litt rart i denne sammenheng fordi det handler om nasjonalisme eller feiring. Flagg på halv stang eller annet sørgesymbol blir mer riktig.

• Liker 1
Skrevet

.... Jeg synes det er ubehagelig at alle plutselig markerer denne tragedien med nettopp det symbolet som brukes som propaganda for de holdningene og handlingene vi i dag har sett det grusomme resultatet av. ...

*klippet langt og veldig godt skrevet innlegg*

Så enig! Du skriver akkurat det jeg tenker selv, ser alle flaggene på facebook og kjenner det knyter seg i magen. Da er det jammen bedre med de som bruker hjerter og lys.

AnonymBruker
Skrevet

Vil ikke akkurat si å drepe sine egne er nasjonalisme.

• Liker 1
Skrevet

Jeg har norsk flagg på Facebook nå, og synes nesten det er enda viktigere symbol nå som det viser seg at en ekstrem-nasjonalist står bak. Det norske flagget skal ikke assosieres med A.B.B. og hans forskrudde ideer og syn på nasjonalisme! Det norske flagget er vårt, og symboliserer de positive sider ved en sunn nasjonalisme - samhold, trygghet og fellesskap. Hvis noen tenker på gjerningsmannen og ekstremisme når de ser det norske flagget, så er det jammen på tide at vi tar det tilbake og bruker det!

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har norsk flagg på Facebook nå, og synes nesten det er enda viktigere symbol nå som det viser seg at en ekstrem-nasjonalist står bak. Det norske flagget skal ikke assosieres med A.B.B. og hans forskrudde ideer og syn på nasjonalisme! Det norske flagget er vårt, og symboliserer de positive sider ved en sunn nasjonalisme - samhold, trygghet og fellesskap. Hvis noen tenker på gjerningsmannen og ekstremisme når de ser det norske flagget, så er det jammen på tide at vi tar det tilbake og bruker det!

Kloke og viktige ord!

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...