LaToya Skrevet 20. november 2003 #1 Skrevet 20. november 2003 Hei. Jeg og min mann skal skilles og i den forbindelse flytter jeg hjem for noen månder før jeg finner mitt egent sted. Har en pc som jeg tar med meg, har XP og adsl. Pappa har også en pc og adsl, kan jeg bruke min pc hos han ? Og hvordan gjør man det med adsl ? Jeg har jo et egent abn. Kan jeg evt kun bruke pc og ikke internett ( men da skal jeg ikke betale for adsl heller ) Er som dere skjønner ganske grønn med data. Men vil gjerne ha muligheter for egen pc og internett i den perioden jeg bor hjemme.
manji Skrevet 20. november 2003 #2 Skrevet 20. november 2003 Selvfølgelig kan du bruke din datamaskin for å komme deg på internett hjemme hos din far. Det du derimot trenger er en hub eller en switch. Disse to tingene er egentlig two peas in a pod, men switchen er smartere. Sett opp datamaskinen din når du flytter hjem, gå til anskaffelse av hub/switch og trekk nettverksledningen bort til datamaskinen din. Internett er heldigvis ikke forbehold bare en IP per husstand.
manji Skrevet 20. november 2003 #3 Skrevet 20. november 2003 Oi. Jeg glemte adsl spørsmålet. Nå vet jeg ikke hvem du har (NGT, Telenor, osv...) - men du kan kontakte dem å høre om det lar seg gjøre å overføre den adsl oppkoblingen du hadde der du bodde før, over til fin fars oppkobling. (krever kanskje at du og din far har samme leverandør) Men akkurat dette kan jeg veldig lite om, så jeg anbefaler deg å høre med kundeservicen til leverandøren.
Trolljenta Skrevet 22. november 2003 #4 Skrevet 22. november 2003 Hvis din far allerede har adsl, så deler dere på linjen. Noen leverandører vil ha oss til å betale mer hvis vi skal koble flere pc-er på nett (ikke la deg lure av disse). Det er flere måter å ha flere pc-er koblet på nett samtidig. Det enkelste er om det er flere uttak på adsl-modemet slik at dere bare kan plugge dere på begge to. Hvis ikke det er flere uttak på adsl-modemet eller leverandør blokkerer mac-adressen til pc-ens nettverkskort må dere finne på noe annet. Dersom dere ikke har tenkt til å bruke internett samtidig, så er det jo ikke noe problem i det hele tatt.. da er det bare til å bytte ut hans pc med din. Undersøk dette først.. så kan du eventuelt prøve mer avanserte metoder med hub/krysset kabel etc etterpå.
Rapitap Skrevet 23. november 2003 #5 Skrevet 23. november 2003 Er enig med alle over. Jajaja, når man bare ser litt på alternativene så er det mange ting som må være fullbyrdet (på listen over ting...) før du kan gå videre i problemstillingen. Det er derfor ganske vanskelig å svare på slike spørsmål ......for ....du må bare hive ut ett forlslag for derretter å leke litt Sherlock Holmes. Testing er også med....hehe...oh well... Forstår?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå