lell Skrevet 22. juli 2011 #1 Skrevet 22. juli 2011 Har funne fram oppskrifta på mimmis knekkebrød og ska hive meg rundt. Det står at de ikke skal oppbevares i plastboks. Da regne æ me at de heller ikke ska oppbevares i plaspose??? Hva skal de oppbevares i da?? Om det e sånn at jeg må ut å kjøpe fancy beholdere så ve æ ikke om æ orke.. Og kan de fryses??? Håååpe på svar!!!
-stina Skrevet 23. juli 2011 #3 Skrevet 23. juli 2011 Pleier å pakke dem inn i et kjøkkenhåndkle, da holder de seg fine og sprøe.
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2011 #4 Skrevet 23. juli 2011 plastboks uten lokk fungerer fint. Slik jeg har forstått det bør de ikke oppbevares med lokk, for da blir de myke.
super-ida Skrevet 24. juli 2011 #5 Skrevet 24. juli 2011 mamma pleier å ha de i en kakeboks av metall, sånn man har julekaker i... og de er holdbare lenge!
Tears.of.the.Sun Skrevet 27. juli 2011 #9 Skrevet 27. juli 2011 Jeg bruker en tupperware-boks uten lokk.
lell Skrevet 27. juli 2011 Forfatter #10 Skrevet 27. juli 2011 Men kan de fryses? Noen som har prøvd?
lell Skrevet 27. juli 2011 Forfatter #11 Skrevet 27. juli 2011 Og hvor lenge kan de ligge i boksen? Spiser nok ikke så mye på en gang!
Hotbots Skrevet 28. juli 2011 #12 Skrevet 28. juli 2011 Da blir det knekkebrødbaking på meg! Men lurer også på hvor lenge de er holdbare og om det er ok å fryse de..
Athene Skrevet 28. juli 2011 #13 Skrevet 28. juli 2011 Jeg oppbevarer dem i knekkebrødboks, rektangulær plastbeholder som er delt i to på midten. Det er viktig at de får luft, men ikke for mye luft. Regulerer man dette riktig holder de lenge, i mange uker. Sperrer man luften ute blir de myke, får de for mye luft blir de for harde. Frysing antar jeg ikke fungerer noe særlig, kan gjette meg til at de blir seige etter gjenopptining. 1
Butter Skrevet 3. september 2014 #14 Skrevet 3. september 2014 Oppbevarte mine i boks som nok var lufttett. Etter rundt en uke var noen begynt å mugne. De var nok litt understekte også, slik at ikke all fukt var ute..Skyldes dette oppbevaringen eller stekingen? >De står nå i kjøleskap selvom dette selvfølgelig gjør dem noe myke.
AnonymBruker Skrevet 3. september 2014 #15 Skrevet 3. september 2014 Oppbevarer mine i plastboks, ingen problemer med det. Holder seg i ukesvis. Anonymous poster hash: d237c...30a
AnonymBruker Skrevet 3. september 2014 #16 Skrevet 3. september 2014 Oppbevarte mine i boks som nok var lufttett. Etter rundt en uke var noen begynt å mugne. De var nok litt understekte også, slik at ikke all fukt var ute..Skyldes dette oppbevaringen eller stekingen? Antakelig mest oppbevaringen, selv om begge deler nok spiller en rolle. Jeg har mine i en kakeboks eller knekkebrødboks (=gir passelig med luft) eller bare i en helt åpen plastboks (uten lokk på). Har holdt en måned så langt, regner med de holder et par måneder til. Anonymous poster hash: 2ca83...2f9 1
AnonymBruker Skrevet 3. september 2014 #17 Skrevet 3. september 2014 Oppbevarte mine i boks som nok var lufttett. Etter rundt en uke var noen begynt å mugne. De var nok litt understekte også, slik at ikke all fukt var ute..Skyldes dette oppbevaringen eller stekingen? >De står nå i kjøleskap selvom dette selvfølgelig gjør dem noe myke. Hvis de ikke er skikkelig tørre vil de mugne etterhvert. Anonymous poster hash: d237c...30a
fruBeist Skrevet 3. september 2014 #18 Skrevet 3. september 2014 En helt ordinær kakeboks skal nok funke.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå