Gå til innhold

Hvordan oppbevare hjemmelaga knekkebrød?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har funne fram oppskrifta på mimmis knekkebrød og ska hive meg rundt. Det står at de ikke skal oppbevares i plastboks. Da regne æ me at de heller ikke ska oppbevares i plaspose??? Hva skal de oppbevares i da?? Om det e sånn at jeg må ut å kjøpe fancy beholdere så ve æ ikke om æ orke..

Og kan de fryses??? Håååpe på svar!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Papirpose?

Skrevet

Pleier å pakke dem inn i et kjøkkenhåndkle, da holder de seg fine og sprøe.

AnonymBruker
Skrevet

plastboks uten lokk fungerer fint. Slik jeg har forstått det bør de ikke oppbevares med lokk, for da blir de myke.

Skrevet

mamma pleier å ha de i en kakeboks av metall, sånn man har julekaker i... og de er holdbare lenge!

Skrevet

Kakeboks av metall eller glasskrukke.

Skrevet

Bruker en sånn metallboks.

Skrevet

Jeg bruker en tupperware-boks uten lokk.

Skrevet

Men kan de fryses? Noen som har prøvd?

Skrevet

Og hvor lenge kan de ligge i boksen? Spiser nok ikke så mye på en gang!

Skrevet

Da blir det knekkebrødbaking på meg! Men lurer også på hvor lenge de er holdbare og om det er ok å fryse de..

Skrevet

Jeg oppbevarer dem i knekkebrødboks, rektangulær plastbeholder som er delt i to på midten. Det er viktig at de får luft, men ikke for mye luft. Regulerer man dette riktig holder de lenge, i mange uker. Sperrer man luften ute blir de myke, får de for mye luft blir de for harde. Frysing antar jeg ikke fungerer noe særlig, kan gjette meg til at de blir seige etter gjenopptining.

• Liker 1
  • 3 år senere...
Skrevet

Oppbevarte mine i boks som nok var lufttett. Etter rundt en uke var noen begynt å mugne. De var nok litt understekte også, slik at ikke all fukt var ute..Skyldes dette oppbevaringen eller stekingen?

>De står nå i kjøleskap selvom dette selvfølgelig gjør dem noe myke.

Skrevet

Oppbevarer mine i plastboks, ingen problemer med det. Holder seg i ukesvis.

Anonymous poster hash: d237c...30a
Skrevet

Oppbevarte mine i boks som nok var lufttett. Etter rundt en uke var noen begynt å mugne. De var nok litt understekte også, slik at ikke all fukt var ute..Skyldes dette oppbevaringen eller stekingen?

Antakelig mest oppbevaringen, selv om begge deler nok spiller en rolle. Jeg har mine i en kakeboks eller knekkebrødboks (=gir passelig med luft) eller bare i en helt åpen plastboks (uten lokk på). Har holdt en måned så langt, regner med de holder et par måneder til.

Anonymous poster hash: 2ca83...2f9

• Liker 1
Skrevet

>De står nå i kjøleskap selvom dette selvfølgelig gjør dem noe myke.

Hvis de ikke er skikkelig tørre vil de mugne etterhvert.

Anonymous poster hash: d237c...30a

Skrevet

En helt ordinær kakeboks skal nok funke.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...