Gå til innhold

Har jeg rett på etterbetaling?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! Vet ikke om denne tråden er på rett sted, men jeg prøver meg :)

Jeg fikk innvilget uførepensjon som Ung ufør i går pga sykdom, og den trer i kraft 1.september, og jeg vil fortsette å få AAP frem til 31.august. Jeg har fått utbetalt ca 11 000,- i mnd (minus skatt) i AAP, siden februar i fjor. Har ikke så mye jobb erfaring, de fleste "jobbene har vært gjennom tiltak fra NAV i korte perioder.

Nå har jeg altså fått innvilget uførepensjon, etter tester hos leger og psykologer, og står på venteliste for å jobbe i en VTA bedrift.

Ei venninne mener jeg også bør få etterbetaling for den tiden jeg har hatt krav på uføretrygd, stemmer dette? Hun fikk etterbetalt over 40 000 kr for den tiden hun hadde hatt krav på uførepensjon, men nå har hun riktig nok ikke hatt AAP som meg.

Jeg spurte saksbehandleren min om etterbetaling, men fikk det svaret om at jeg har AAP frem til 31/8

og uførepensjonen trer i kraft 1/9. Så siden jeg har fått penger i mens jeg har hatt krav på uførepenger, så vil jeg ikke få etterbetaling?

Mange mener det er galt, og mange mener det er rett... vet ikke hva jeg skal tro, vil jo ikke være grisk, men penger kommer jo alltid godt med... å få innvilget uførepensjon er ikke akkurat noen dream come true, men...

Dette ble litt lengre enn hva jeg hadde tenkt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...