Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

heisann! :)

Jeg må ha et nytt lysrør, og sliter litt med å finne ut hvilke jeg skal ha?

Lysrøret jeg har fra før, er 91 cm og 30 watt. (står på lysrøret). Når jeg måler det, får jeg det ikke helt til å være fulle 91 cm, men er rundt 89-91 en plass.

Titta litt på et lysrør de hadde på chlaes ohlson, 30 watt. På siden deres står det at det er 89,5 cm. Så da tenkte jeg at det passer sikkert ikke da (med mindre den lyset jeg har er målt fra spiss til spiss, men claes ohslon måler kun røret).

Så ringer jeg ned til en av lampebutikkene i byn. Sier at jeg har et lysrør som måler 91 cm i følge røret selv. Da sier hun: Ja, det er 30 watt du skal ha da? Ja, det stemmer jo. I følge henne, er 30 watt 30 watt, ferdig med det, kjøper jeg et med 30 watt, vil det passe i lengda, da lysrørene har standar mål utifra watt?

Er det noen som vet om det stemmer at 30 watt passer uansett pga det er standar lengde på rørene utifra watt?

takker for evt svar! :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

heisann! :)

Jeg må ha et nytt lysrør, og sliter litt med å finne ut hvilke jeg skal ha?

Lysrøret jeg har fra før, er 91 cm og 30 watt. (står på lysrøret). Når jeg måler det, får jeg det ikke helt til å være fulle 91 cm, men er rundt 89-91 en plass.

Titta litt på et lysrør de hadde på chlaes ohlson, 30 watt. På siden deres står det at det er 89,5 cm. Så da tenkte jeg at det passer sikkert ikke da (med mindre den lyset jeg har er målt fra spiss til spiss, men claes ohslon måler kun røret).

Så ringer jeg ned til en av lampebutikkene i byn. Sier at jeg har et lysrør som måler 91 cm i følge røret selv. Da sier hun: Ja, det er 30 watt du skal ha da? Ja, det stemmer jo. I følge henne, er 30 watt 30 watt, ferdig med det, kjøper jeg et med 30 watt, vil det passe i lengda, da lysrørene har standar mål utifra watt?

Er det noen som vet om det stemmer at 30 watt passer uansett pga det er standar lengde på rørene utifra watt?

takker for evt svar! :)

Nei. 30W er kun effekten på lysrøret. Lengdene er vel standardlengder og er sikkert mål fra forskjellig sted. Tupp til tupp, selve lysrøret osv. Det fra Clas passer helt sikkert. Du kan jo bare gå dit å spørre. Om det ikke passer får du veldig ofte byttet eller refundert pengene.

Husk at det også finnes forskjellige farger eller fargetoner på lysrør. Fra kaldt til varmt.

Skrevet (endret)

Ja, var det jeg stusset så på også, watt er jo effekt, men hun mente nå da at om et lysrør var 30 watt, passet det i lengden pga det var standar lengder på de. (på tross av at det har stått forskjellige lengder på de forskjellige sidene)

ja, kan egentlig bare kjøre ned å prøve, hadde bare vært flott om jeg slipper bomturer å sånn. :)

Takker for svar! :)

Endret av Namine
Skrevet

Ja, var det jeg stusset så på også, watt er jo effekt, men hun mente nå da at om et lysrør var 30 watt, passet det i lengden pga det var standar lengder på de. (på tross av at det har stått forskjellige lengder på de forskjellige sidene)

ja, kan egentlig bare kjøre ned å prøve, hadde bare vært flott om jeg slipper bomturer å sånn. :)

Takker for svar! :)

Ta med det ødelagte røret.

Noen kjøkkenlamper har helt tilbakestående størrelser. Jeg måtte bestille lysrør en gang fra dem som hadde levert kjøkkeninnredningen. Til blodpris.

Skrevet (endret)

Når det gjelder lysrør er watt = lengde, eller omvendt. Og røret måles uten de piggene i enden, så det er nok riktig det du har sett på :)

Edit: forutsatt at det er vanlig tykkelse da. Det virker jo også inn.

Endret av vesla86
Skrevet

Ta med det ødelagte røret.

Noen kjøkkenlamper har helt tilbakestående størrelser. Jeg måtte bestille lysrør en gang fra dem som hadde levert kjøkkeninnredningen. Til blodpris.

Uff da, får håpe jeg slipper det. det burde da ikke være så vrient å få tak i et lysrør som passer, spesielt ikke om en går på en av de større lampebutikkene. :snurt:

Men det skal jeg gjøre, da ser jeg jo fort om det passer eller ei. :)

Skrevet

Når det gjelder lysrør er watt = lengde, eller omvendt. Og røret måles uten de piggene i enden, så det er nok riktig det du har sett på :)

Edit: forutsatt at det er vanlig tykkelse da. Det virker jo også inn.

hmm, da kan det jo stemme det kun sa da. :) Tykkelsen står det ingenting om på nettsiden, men det kan jo hende, siden det ikke står tykkelse på noen av de, at det er standar? :)

Skrevet

Tykkelse er standarisert, så hvis den ser "vanlig" ut så er det nok den. Det heter vel T8 mener jeg, står det noe om det noe sted?

Skrevet (endret)

Tykkelse er standarisert, så hvis den ser "vanlig" ut så er det nok den. Det heter vel T8 mener jeg, står det noe om det noe sted?

Ja, det står T8 både på nettsia og på mitt lysrør. :)

Endret av Namine
Skrevet

Da kan jeg ikke skjønne annet enn at det er riktig :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...