Alvina Skrevet 22. juli 2011 #1 Skrevet 22. juli 2011 Jeg har en liten leilighet og ingen leker. Jeg har hjemmelaget pizza som jeg tenkte ta ut fra fryser og varme opp. Disney channel har jeg også, men ingen tv-spill. Og pcen får de ikke låne. De er 5 og 8 år og leker fint sammen med få leker. Vet ikke om de er så opptatt av å tegne, men har papp og malersaker og tenkte kanskje sette meg ned med dem og lage papirdukker eller collage. Merker jeg blir stresset, er midt i oppussing (skjer ikke mer nå før til uka men snubler nesten i malingsbokser og rot). Jeg blir stresset av disney channel og lyden jeg får i bakgrunnen - har jo ikke noe behov for å se på tv selv og synes det er unødvendig å sette barn foran tv, særlig når det bare er to tre timer. Jeg vil at de skal synes det er koselig og ikke bare tidsfordriv... Det blåser og regner kraftig og jeg har ikke lyst å ta de med ut, det er bare 2-3 timer de skal være her. Har passet de før, men det har vært hjemme hos dem der de har leker og eget rom, og også fint klarer å leke på lekeplassen utenfor. Pratet med den eldste i telefonen og de skulle ta med sovedukkene sine, og hun skrøt av at de har egne bærekurver til dukkene. Har lyst å innføre de for barbiedukken og alle moteklærne, men kanskje de blir for opptatt av kroppsidealer og moter... og jeg har ikke tenkt å kjøpe barbie til dem i dag. De er fantastisk flink til å leke sammen og krangler aldri. De kan leke med to puter uten at det blir putekrig. De later som det er dukker eller dyr, jeg vet ikke. Men selv om jeg er kreativ kom dette litt brått på, foreldrene skal på Ikea og jeg vet ikke om jeg har energi til å lære de å lage papirdukker osv. Hvordan lager man papirdukker? Det har jeg glemt, man trenger vel å klippe ut et bilde (jeg kan tegne damer til dem). Morsomt ja, men holder det å sette de i gang og la de gjøre resten selv?
Gjest grønnfi Skrevet 22. juli 2011 #2 Skrevet 22. juli 2011 Lag vafler eller boller, muffins eller sjokoladekake går også bra. Unger elsker å få være med å knekke egg og piske sammen røre 2-3 timer går fort.
Alvina Skrevet 22. juli 2011 Forfatter #3 Skrevet 22. juli 2011 Har satt de i gang med vannfarger som er på tuber og nå holder de på og nynner og maler på farget kartong. ...håper jeg slipper å lære de å lage papirdukker, tror ikke jeg har papir her. Men dette er et luksusproblem, bake har jeg ikke lyst til nå, og de hadde spist softis før de kom, men har tatt opp pizza. Er redd to timer kan bli til fire, og nå har de begynt å krangle og ødelegge litt, den yngste begynte. Men det ser ut som dette går bra, er bare at jeg er litt trett men jeg er ikke den første som blir irritert på barn. Har enda ikke brukt disney channel som en trussel, hadde god lyst når de kranglet men lot være.
Alvina Skrevet 22. juli 2011 Forfatter #4 Skrevet 22. juli 2011 Jeg mente at jeg ikke er den første som blir irritert. Nå står pizza på menyen og disney channel, må innrømme at jeg er litt sliten nå etter å ha vært tegnelærer i par timer, med forskjellige blyanter osv. Har lyst å etterlyse foreldrene, men nå er det faktisk rolig her, bare tven og snart mat. De liker ikke oliven, men de kan vel plukke bort det de ikke liker. Burde laget risengrynsgrøt, enklere... Men de har laget mange fine bilder til meg, som er hengt opp på kjøkkenet.
Gjest Gjest Skrevet 22. juli 2011 #5 Skrevet 22. juli 2011 Jeg har en liten leilighet og ingen leker. Jeg har hjemmelaget pizza som jeg tenkte ta ut fra fryser og varme opp. Disney channel har jeg også, men ingen tv-spill. Og pcen får de ikke låne. De er 5 og 8 år og leker fint sammen med få leker. Vet ikke om de er så opptatt av å tegne, men har papp og malersaker og tenkte kanskje sette meg ned med dem og lage papirdukker eller collage. Merker jeg blir stresset, er midt i oppussing (skjer ikke mer nå før til uka men snubler nesten i malingsbokser og rot). Jeg blir stresset av disney channel og lyden jeg får i bakgrunnen - har jo ikke noe behov for å se på tv selv og synes det er unødvendig å sette barn foran tv, særlig når det bare er to tre timer. Jeg vil at de skal synes det er koselig og ikke bare tidsfordriv... Det blåser og regner kraftig og jeg har ikke lyst å ta de med ut, det er bare 2-3 timer de skal være her. Har passet de før, men det har vært hjemme hos dem der de har leker og eget rom, og også fint klarer å leke på lekeplassen utenfor. Pratet med den eldste i telefonen og de skulle ta med sovedukkene sine, og hun skrøt av at de har egne bærekurver til dukkene. Har lyst å innføre de for barbiedukken og alle moteklærne, men kanskje de blir for opptatt av kroppsidealer og moter... og jeg har ikke tenkt å kjøpe barbie til dem i dag. De er fantastisk flink til å leke sammen og krangler aldri. De kan leke med to puter uten at det blir putekrig. De later som det er dukker eller dyr, jeg vet ikke. Men selv om jeg er kreativ kom dette litt brått på, foreldrene skal på Ikea og jeg vet ikke om jeg har energi til å lære de å lage papirdukker osv. Hvordan lager man papirdukker? Det har jeg glemt, man trenger vel å klippe ut et bilde (jeg kan tegne damer til dem). Morsomt ja, men holder det å sette de i gang og la de gjøre resten selv? så kjekt at du har lyst å finne på noe da! bake boller liker dei nok heilt sikkert.lime bilder/plakater av tapet og blader på grå papir er en enkel hyggelig og kreativ ting å gjøre,siden du holder på med oppussing. lykke til og kos dere
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå