AnonymBruker Skrevet 22. juli 2011 #1 Skrevet 22. juli 2011 Er det mulig å ta gym som privatist? Hva er fordeler og ulemper ved det?
cornflake_girl Skrevet 22. juli 2011 #2 Skrevet 22. juli 2011 Hei! Det har jeg gjort Vi fikk beskjed om at det er veldig vanskelig å få god karakter på gymeksamen som privatist, noe som så ut til å stemme også... De fleste jeg har snakket med har fått 3 eller 4 på eksamen, og dette var elever som var generelt sterke faglig. Eksamen funker sånn at det er en tre timer skriftlig prøve. I enkelte fylker er det tillatt med hjelpemidler, i andre ikke. Jeg har gått danselinja, og derfor har jeg en del kunnskap om treningslære, og det var nok dette som ga meg en femmer. Tror nok kravet, eller vanskelighetsgraden for en god karakter varierer fra fylke til fylke, ettersom eksamen ikke er sentralt gitt, men det er opp til fylkene å utarbeide en eksamen. Oslo (der jeg tok) er visst kjent for å bruke litt "vanskelige" sensorer, har jeg ihvertfall fått høre. Men når det er sagt, har du stålkontroll på pensum og samtidig klarer å tenke selvstendig og problemløsende, så skal det være fullt mulig å dra i land en god karakter Det er bare å spørre om du lurer på noe mer
Niennas Skrevet 22. juli 2011 #3 Skrevet 22. juli 2011 Hvis du nå blir fulltidsstudent til høsten, og vurderer å droppe gym av en eller annen grunn, OG får stipend, så får du mindre penger i stipend.
Fotojente Skrevet 22. juli 2011 #4 Skrevet 22. juli 2011 Jeg tok gym som privatist i 3 klasse på vgs (et år siden), leste boka en dag før (en gang) og så litt på hvordan kompass fungerte - fikk 4
cornflake_girl Skrevet 22. juli 2011 #5 Skrevet 22. juli 2011 Hvis du nå blir fulltidsstudent til høsten, og vurderer å droppe gym av en eller annen grunn, OG får stipend, så får du mindre penger i stipend. Gjør man virkelig det? Er dette på VGS?
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2011 #6 Skrevet 22. juli 2011 Jeg tok gym på privatskole hvor jeg var fritatt fra den praktiske undervisningen. Møtte derfor bare opp en før jul og sommer og tok en teoretisk prøve (vi hadde multiple choice) som til sammen ga grunnlag for karakter. Fikk 5. Forhør deg med sin nærmeste privatskole for å høre om dette kan gjøres der?
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2011 #7 Skrevet 22. juli 2011 Hvis du nå blir fulltidsstudent til høsten, og vurderer å droppe gym av en eller annen grunn, OG får stipend, så får du mindre penger i stipend. Jeg blir elev ved en vgs fra høsten av og regnes sikkert derfor som fulltidsstudent. Jeg får ikke stipend i det hele tatt, så tror nok ikke det er noe å bekymre seg for. Så hvis man tar det som privatist, så slipper man gymtimer og slikt? Hvordan går man fram for å ta gym som privatist? Lønner man seg på det?
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2011 #8 Skrevet 22. juli 2011 Jeg blir elev ved en vgs fra høsten av og regnes sikkert derfor som fulltidsstudent. Jeg får ikke stipend i det hele tatt, så tror nok ikke det er noe å bekymre seg for. Så hvis man tar det som privatist, så slipper man gymtimer og slikt? Hvordan går man fram for å ta gym som privatist? Lønner man seg på det? Du kan gå opp til eksamen i kroppsøving, går det ok kan du melde deg av faget. Da slipper du undervisning. Er vel bare å gi beskjed til faglærer, jeg sendte bare en mail Om det går bra eller ikke kommer jo an på hvor god du er i gymteori, det.
Gjest shirleys-secret Skrevet 23. juli 2011 #9 Skrevet 23. juli 2011 Du kan gå opp til eksamen i kroppsøving, går det ok kan du melde deg av faget. Da slipper du undervisning. Er vel bare å gi beskjed til faglærer, jeg sendte bare en mail Om det går bra eller ikke kommer jo an på hvor god du er i gymteori, det. Jeg måtte gi skriftlig beskjed til rådgiver, ikke faglærer. Er bare å skrive at du slutter i faget. I mitt tilfelle kom faglæreren med masse tull om hvor vanskelig det var, at eksamenen var praktisk, at det var vanskelig å bestå også videre. Jeg skumleste bare et par sider før eksamenen, slik at jeg visste ca hvor i boka ting sto. Skreiv rundt 6-7 sider, og fikk karakteren 4. Ganske enkelt og greit. Viktig at du melder deg opp med rett fagkode. 1
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2011 #10 Skrevet 23. juli 2011 Jeg leste gjennom halve gymboken dagen før eksamen og fikk 3.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå