AnonymBruker Skrevet 22. juli 2011 #1 Del Skrevet 22. juli 2011 Hei Jeg lurer på å bestille noen takkekort fra Vistaprint. Er det noen her som har erfaring med dem og er fornøyd/misfornøyd? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
slumkim Skrevet 22. juli 2011 #2 Del Skrevet 22. juli 2011 Hei Jeg lurer på å bestille noen takkekort fra Vistaprint. Er det noen her som har erfaring med dem og er fornøyd/misfornøyd? Veldig førnøyd med vistaprint. Brukt dem flere ganger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Betsy's Skrevet 22. juli 2011 #3 Del Skrevet 22. juli 2011 Veldig bra erfaringer med Visaprint Har brukt de til alt fra visittkort til innbydelser og t-skjorter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vulpes Skrevet 22. juli 2011 #4 Del Skrevet 22. juli 2011 Veldig misfornøyd med Vistaprint!! Kommer aldri til å bestille fra dem igjen. Bestilte noen gratisprodukter pluss et produkt som kostet slikk og ingenting. Portoen betalte jeg for så klart. Totalen på både produktene og portoen ble langt unner 200 kr, altså momsgrensa. Og uansett om portoen hadde kostet 500 kr så er det jo det man har betalt for selve tingene som har noe å si. Men når jeg skal hente pakken får jeg beskjed om å betale moms og gebyr ettersom pakkens verdi er satt til over 200 kr. Jeg skjønner ingenting og protesterer, men dama hos posten sa at jeg måtte ta det opp med butikken jeg hadde bestilt fra. Og pakken måtte jeg ha, for det var bursdagsgave og knapt med tid, så jeg hadde ikke annet valg enn å betale. Sendte mail til Vistaprint. For det første var de treige med å svare, for det andre kom de bare med masse bullshitsvar. Jeg la ved bilde av pakken og kvitteringen fra posten, samt at jeg referte til ordrenummeret mitt for å vise at det jeg betalte og det som sto på pakken ikke stemte overens. Fikk stadig vekk svar om at dette skulle de se nærmere på, jeg måtte bare vente. Og vente. Og vente. Jeg sendte flere og flere klager, og fikk flere svar om å vente og at de skulle se på det. Til slutt ringte de faktisk, og mannen i telefonen beklaget seg og sa at jeg så klart skulle få igjen pengene. Men ingenting skjedde. Sendte enda flere mailer. Enden på visa var at de påsto at de er nødt til å skrive varenes opprinnelige verdi, og ikke det jeg faktisk betalte, når de sender varer til utlandet. Jeg undersøkte saken nærmere og fant ut at dette ikke stemmer. Sendte klage til tollvesenet, men gebyrene jeg hadde betalt var for små til at de kunne tilbakebetale meg noe. Til slutt gadd jeg ikke mer og lot saken ligge. Var jo ikke enorme summer det var snakk om, men det irriterer meg jævlig rett og slett pga prinsippet. Snakk om ELENDIG kundeservice!! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
HvittHus Skrevet 22. juli 2011 #5 Del Skrevet 22. juli 2011 Brukte optimalprint da jeg skulle ha takkekort i vår, og der var kvaliteten helt utrolig bra. Synes de har bedre design på sine takkekort enn vistaprint har, men det er min opplevelse. http://www.optimalprint.no/ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kiri Skrevet 26. juli 2011 #6 Del Skrevet 26. juli 2011 Jeg har også dårlig erfaring med Vistaprint. Jeg betalte ekstra for å få levert varene på kortere tid, men fikk i steden ekstra lang leveringstid. Varene ble også sendt i flere omganger og kundebehandlingen var en jungel (på engelsk). Etter at jeg klaget på at leveringen ikke hadde kommet til tiden fikk jeg en bunke ekstra julekort i januar. Dette var bilder av min 2-åring i nisselue som ikke kan benyttes neste år, så veldig liten vits. For meg som hadde en tidsfrist ble vistaprint et firma jeg ikke skal benytte igjen. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anglofil Skrevet 26. juli 2011 #7 Del Skrevet 26. juli 2011 (endret) Veldig misfornøyd med Vistaprint!! Kommer aldri til å bestille fra dem igjen. Bestilte noen gratisprodukter pluss et produkt som kostet slikk og ingenting. Portoen betalte jeg for så klart. Totalen på både produktene og portoen ble langt unner 200 kr, altså momsgrensa. Og uansett om portoen hadde kostet 500 kr så er det jo det man har betalt for selve tingene som har noe å si. Men når jeg skal hente pakken får jeg beskjed om å betale moms og gebyr ettersom pakkens verdi er satt til over 200 kr. Jeg skjønner ingenting og protesterer, men dama hos posten sa at jeg måtte ta det opp med butikken jeg hadde bestilt fra. Og pakken måtte jeg ha, for det var bursdagsgave og knapt med tid, så jeg hadde ikke annet valg enn å betale. Sendte mail til Vistaprint. For det første var de treige med å svare, for det andre kom de bare med masse bullshitsvar. Jeg la ved bilde av pakken og kvitteringen fra posten, samt at jeg referte til ordrenummeret mitt for å vise at det jeg betalte og det som sto på pakken ikke stemte overens. Fikk stadig vekk svar om at dette skulle de se nærmere på, jeg måtte bare vente. Og vente. Og vente. Jeg sendte flere og flere klager, og fikk flere svar om å vente og at de skulle se på det. Til slutt ringte de faktisk, og mannen i telefonen beklaget seg og sa at jeg så klart skulle få igjen pengene. Men ingenting skjedde. Sendte enda flere mailer. Enden på visa var at de påsto at de er nødt til å skrive varenes opprinnelige verdi, og ikke det jeg faktisk betalte, når de sender varer til utlandet. Jeg undersøkte saken nærmere og fant ut at dette ikke stemmer. Sendte klage til tollvesenet, men gebyrene jeg hadde betalt var for små til at de kunne tilbakebetale meg noe. Til slutt gadd jeg ikke mer og lot saken ligge. Var jo ikke enorme summer det var snakk om, men det irriterer meg jævlig rett og slett pga prinsippet. Snakk om ELENDIG kundeservice!! Dette er da ikke Vistaprint sin feil? Jeg opplevde det samme hos Vistaprint, sendt en e-post til posten, som kun kan gjøre noe med moms og toll, la ved mine bestillingsbekreftelser, og jeg slapp å betale noe ekstra. Det er ikke Vistaprint som legger på moms og toll, ergo er det de som legger på dette du må kontakte så lenge selve varen koster under 200 kr. Jeg har kun positive erfaringer med Vistaprint selv om jeg ble bedt om å betale moms. Saken ordet seg veldig raskt. Mvh Yvonne Endret 26. juli 2011 av Yvonne 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vulpes Skrevet 29. juli 2011 #8 Del Skrevet 29. juli 2011 Dette er da ikke Vistaprint sin feil? Jeg opplevde det samme hos Vistaprint, sendt en e-post til posten, som kun kan gjøre noe med moms og toll, la ved mine bestillingsbekreftelser, og jeg slapp å betale noe ekstra. Det er ikke Vistaprint som legger på moms og toll, ergo er det de som legger på dette du må kontakte så lenge selve varen koster under 200 kr. Jeg har kun positive erfaringer med Vistaprint selv om jeg ble bedt om å betale moms. Saken ordet seg veldig raskt. Mvh Yvonne Det er da deres feil at de skrev feil verdi på pakken, at de ga meg dårlig kundeservice etterpå, at de ringte meg og lovet å betale tilbake utgiftene mine for så og ikke gjøre det, og at de så til slutt etter over et halvt år om jeg husker riktig gikk tilbake på det de sa og mente at de ikke hadde gjort noe feil i utgangspunktet. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lilleGrethe Skrevet 4. august 2011 #9 Del Skrevet 4. august 2011 Jeg hadde samme erfaring som Tonje. Etter at jeg hadde betalt toll og moms ved utlevering av pakken, fant jeg ut på postens nettsider at jeg kunne ha klaget ved å vise faktura.. så det skal jeg gjøre hvis jeg vil bruke dem igjen i fremtiden. Her er teksten fra posten om fortolling privat: Spørsmål 2: Toll/moms må være feil utregnet. Hva gjør jeg? Svar: Kontroller alltid hentemeldingen før du henter sendingen din! Om du mener at utregningen av importavgifter er feil, er det meget viktig at du tar kontakt med kundeservice utland før du henter sendingen din. Vare- og verdiangivelse påført/medsendt sendingen danner grunnlaget for avgiftsberegningen. Kan du dokumentere at verdiangivelsen er feil og derav krever ny beregning kontakt oss straks du får hentemeldingen eller senest 2 dager før hentefrist. Du kan ta kontakt med Kundeservice utland på telefon 23 14 77 00 mandag-fredag kl. 08:00 - 16:00. Kontakt oss på e-post. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå