AnonymBruker Skrevet 22. juli 2011 #1 Skrevet 22. juli 2011 Jeg har jobbet som ringevikar i en kommunal barnehage i 5 år (2005-2010), jeg har dokumentasjon på hvor mye jeg har jobbet hver år. Hvis jeg nå skulle begynne å jobbe i en ny barnehage- vil jeg da få lønn utifra ansennitet, eller begynner jeg fra bunnen igjen?
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2011 #2 Skrevet 22. juli 2011 Jeg har jobbet som ringevikar i en kommunal barnehage i 5 år (2005-2010), jeg har dokumentasjon på hvor mye jeg har jobbet hver år. Hvis jeg nå skulle begynne å jobbe i en ny barnehage- vil jeg da få lønn utifra ansennitet, eller begynner jeg fra bunnen igjen? Det normale ved slike tilfeller er å få lønn ut i fra ansennitet. Lønnsproblemer veldig viktig å legge vekt på, spesielt innenfor dette yrket- Mange private barnehager lurer seg unna. Det lønner seg å være organisert i et forbund som kan hjelpe deg med å forhandle frem til riktig lønn
Glitnir Skrevet 22. juli 2011 #3 Skrevet 22. juli 2011 Du må se på hva som er bestemt i tariffavtale eller annen avtale for den barnehagen det skulle være aktuelt å jobbe i. Dersom du starter i en offentlig barnehage, vil du få all ansiennitet du nevner godskrevet.
appelsinjuice Skrevet 22. juli 2011 #4 Skrevet 22. juli 2011 Dersom du får deg ny jobb i kommunal sektor får du kun ansiennitet for yrkeserfaring hvor du har jobbet minst 14 timer i uken i mer enn 6 måneder.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå