Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Shelob
Skrevet

jeg har typisk nordisk, blondt hår, halvlagt/langt, mange hårstrå, men hvert hår er tynt og utsatt for slitasje. Mye bruk av strikk ser ut tiil å slite ekstra, og da jeg hadde extensions for 2 år siden knakk halvparten av håret av når jeg fikk tatt ut extensions.

Jeg innser at jeg ikke får langt, tykt, fantastisk hår, men kan noen gi meg gode tips om hvordan best ta vare på og få det håret jeg har til å se så bra ut som mulig?

Det jeg ønske å oppnå:

- at håret er mykt å ta på

- at det er så blankt som mulig

- at jeg finner produkt som jeg kan ha i tuppene og som HOLDER tuppene "samlet", glatte og blanke.

Jeg klipper meg annenhver måned og vasker håret 2 ganger i uka.

Jeg er notorisk strikkbruker, og trenger også noe alternativt til den ene brune hårklemma jeg eier - det blir så bestemor liksom. Kan ikke ha bestemorlook hver dag.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har også typisk nordisk hår. Og for meg er nøkkelen i en skikkelig god shampo og balsam.

Jeg bruker Sebastian sin (alt. Redken), som de faktsisk selger i saloon-size hos Europris for tiden !!

JEg børster ikke håret rett etter jeg har dusjet, og bruker minimalt med produkter i håret.

Etter 1 år nå uten nesten å bruke produkter i håret ser det myyye sunnere & friskere ut, og faktisk tykkere !!!

AnonymBruker
Skrevet

jeg har også tynt, blondt, nordisk hår, og har alltid slitt med at jeg synes det virker så pistrete. Prøvde all verdens av boostere og ting til å putte i, føne, style.. aldri fornøyd.

Nå har jeg i ett halvt år endret helt. Bruker god frisørshampo og balsam, når jeg kommer ut fra dusjen "tørker" jeg ikke håret, jeg tuller bare håndkleet i en turban, har den på mens jeg sminker og slikt, så tar jeg i Maroccan hairoil med en gang jeg tar av håndkle og lar det lufttørke.

Jeg har helt sluttet å gre håret mens det er vått/fuktig, jeg bruker sjeldent annet en maroccan hairoil i det, og jeg føner det aldri lenger.

kjenner og ser merkbar forskjell på håret bare etter ett halvt år. Det virker mindre slitt, mer glansfullt og fyldig.

Mitt vil alltid se litt frizzy ut, rett og slett fordi jeg naturlig har fall/lett krøll, men om jeg putter i olje og bare klemmer opp krøllene, lar det lufttørke, så blir det mye bedre. Og om det ikke lufttørker slik at jeg synes det blir bra, så setter jeg det opp i en strikk. Bruker da strikk uten metallskjøt, synes de uten sliter mindre.

• 5 uker senere...
Skrevet

Takk for gode tips! Jeg har vært inne på tanken om mindre produkter og mindre vasking (vasker hver 2. eller 3. dag nå), får prøve å følge rådene her og ser hvordan det går.

Morrocan Oil har jeg brukt en stund, synes ikke det gjør noe spes for håret mitt.

så et sjampofritt produkt på TV shop som hadde et navn på 3 bokstaver, men nå husker jeg ikke hva det het. Noen som vet? Nam? Man? Nah? Fam?

Skrevet

Takk for gode tips! Jeg har vært inne på tanken om mindre produkter og mindre vasking (vasker hver 2. eller 3. dag nå), får prøve å følge rådene her og ser hvordan det går.

Morrocan Oil har jeg brukt en stund, synes ikke det gjør noe spes for håret mitt.

så et sjampofritt produkt på TV shop som hadde et navn på 3 bokstaver, men nå husker jeg ikke hva det het. Noen som vet? Nam? Man? Nah? Fam?

Wen?

Skrevet

Ja, Wen var det!

Nå fikk jeg googlet det, og ser det får slakt av en del bloggere, så antakelig er det som med andre saker fra TV shop...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...