AnonymBruker Skrevet 22. juli 2011 #1 Skrevet 22. juli 2011 Altså, på morgenen den store dagen, tar man på seg brudekjolen først, og så hår og sminke? Eller ordner man hår og sminke først, og så trer på seg kjolen så forsiktig som mulig? Alt hva man lurer på når det kommer til små bryllupsting..
Gjest Tekola Skrevet 22. juli 2011 #2 Skrevet 22. juli 2011 Det er vel hår og sminke først, og så får man gjerne hjelp med brudekjolen? Mener det er det jeg har hørt, men nå ble jeg usikker
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2011 #3 Skrevet 22. juli 2011 Hår og sminke først, så brudekjolen. Da risikerer man ikke å søle sminke eller hårprodukter på kjolen
Komodo Skrevet 22. juli 2011 #4 Skrevet 22. juli 2011 Brudekjolen på etter hår og sminke for min del ihvertfall!
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2011 #5 Skrevet 22. juli 2011 Hår, så kjole, så sminke (med laken rundt skuldrene for å ikke søle på kjolen)
Niennas Skrevet 22. juli 2011 #6 Skrevet 22. juli 2011 Hos frisøren så tok vi hår, halvveis sminke, kjole, resten av sminka
Anglofil Skrevet 22. juli 2011 #7 Skrevet 22. juli 2011 Tror vi skal ta hår og sminke først. Mvh Yvonne
Gjest KateW Skrevet 22. juli 2011 #8 Skrevet 22. juli 2011 Husk å ha på en topp du IKKE må ta over hodet, og smart å ha på undertøyet... 2
VB12 Skrevet 26. juli 2011 #9 Skrevet 26. juli 2011 jeg er frisør og hos oss tar vi hår og sminke først, så kjolen. og som katew sier, så husk å ta på en topp du slipper og dra over hodet. når du skal ha på deg kjolen etter at du er ferdig med hår og sminke, så får du hjelp til å ta på kjolen. de gjør alt; det eneste du gjør er å holde armene over hodet så du beskytter håret og sminken. husk at det er viktig hvis du har snøring på ryggen at den blir snørt godt opp før du trer den over. vært med på å ta på kjole hvor det ikke er gjort og da ble det litt jobb med å fikse håret etterpå på min kusine tok de kjolen før håret og sminken. og de beskyttet ikke kjolen mens de sminket og ordnet håret. hun kom med sminke og hårspray på kjolen
Pebbles Skrevet 26. juli 2011 #10 Skrevet 26. juli 2011 Jeg fikk spørsmål fra frisøren på prøvetimen om jeg ville ta kjolen på før jeg kom, eller om jeg ville gjøre det etter hår og sminke. Begge deler er vist vanlig. Jeg kommer til å ta kjolen på etter hår og sminke. Fikk også beskjed om å ha topp/bluse/jakke som ikke skal over hodet på, slik at håret ikke blir ødelagt når man tar den av. Undertøy og strømper kommer til å ta på slik at det blir "minst mulig" å ta på hos frisøren.
Noldus Skrevet 28. juli 2011 #11 Skrevet 28. juli 2011 kjolen til slutt for mi del! Men jeg tok den ikke over hode da, bare trødde meg oppi om du skjønner!
Disco Biscuit Skrevet 28. juli 2011 #12 Skrevet 28. juli 2011 (endret) Jeg tok kjolen på etter hår/sminke. Hadde kun undertøy på når hår/sminke ble ordnet, og hadde et putetrekk over hode/skuldre i de sekundene det tok får å få kjolen over hodet, for å beskytte både kjole og sminke/hår. Tok selvsagt av putetrekket med en gang kjolen var nedenfor armene - Skal også nevnes at alt dette ble ordnet hjemmefra, jeg sto ikke halvnaken i en salong Endret 28. juli 2011 av MaiL
Waterlilli Skrevet 31. juli 2011 #13 Skrevet 31. juli 2011 Tror det blir kjolen til sist, går jo oppi den uansett. så blir det vel bare finish på sminken før en går ut døren. Tror ikke jeg orker å sitte så lange i kjolen før det "nødvendig"... Den kan bli ganske varm og sitter ganske stramt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå