Gå til innhold

Bleieskift

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvor ofte bytter du bleie på din toåring?

Videoannonse
Annonse
Gjest Annaires
Skrevet

Nå har hun akkurat sluttet med bleie (2år og 3 mnd), men før hun sluttet, så skiftet jeg på morgenen, også til lunsj (før om behov, så i 14-15 tiden, også før hun la seg rundt 18-19.

Selvfølgelig avvek dette om det kom mye tiss i bleien før den tid, eller om hun bæsjet.

Gjest Benedicte
Skrevet

Ok. Det er akkurat slik som jeg tenker at vi bør gjøre, men det virker som at min mor og mann er uenige med meg. Det virker som at de mener man kan la barnet gå med samme bleie i en evighet (dvs. de hadde kuttet ut å bytte bleie til lunch hvis jeg ikke hadde vært der) uten å bytte (bortsett fra dersom det er bæsj da). Jeg prøver å forklare greia til dem, men det virker ikke som at det helt går inn. Hva mener dere andre?

Hilsen TS.

Skrevet

Du kan sette på de en bleie å be de gå med den hele dagen, så forandrer de nok mening :)

Gjest pysepusen
Skrevet

Du kan sette på de en bleie å be de gå med den hele dagen, så forandrer de nok mening :)

Nettopp! ;)

Her skifter vi om morgenen, og tre ganger før leggetid. Gjerne mer om det er mye tiss eller at han bæsjer! Synes det virker ekkelt å gå lenge med en bleie...

Skrevet

"Standard" er fire ganger ila dagen; morgen, etter lunsj, tidlig ettermiddag og nattbleie. I tillegg skifter vi ved behov (bæsjebleie eller tung bleie).

Skrevet

Tre bleier om dagen og ein om natta (fleire ved bæsjebleier då).

Skrevet

I barnehagen er det i alle fall fast bleieskift etter måltidet som er kl 11, og måltidet kl 14. Altså rundt kl halv 12-12 og rundt halv 3. Og selvfølgelig bæsjebleier tas etterhvert.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...