Gå til innhold

Flytting og adresseendring


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei,

skal snart flytte og prøver å gå gjennom hvem jeg bør varsle om adresseendring. har selvsagt meldt flytting via altinn og til posten. noen med forslag til hvem jeg bør huske å varsle?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Folkeregisteret er vel det viktigste, da endres alle offentlige register. Ellers er det vel bare de som ikke henter info derfra, som bokklubber, kleskataloger og lignende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uansett hvordan du gjør det og hvem du melder fra til, må du regne med at Posten fu*ker opp.

Så om det er noe post du vet du skulle fått (innkallelser, regninger osv) er det lurt å ringe direkte og gi dem din nye adresse.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest reebok

Hei,

skal snart flytte og prøver å gå gjennom hvem jeg bør varsle om adresseendring. har selvsagt meldt flytting via altinn og til posten. noen med forslag til hvem jeg bør huske å varsle?

Bank

Forsikringsselskap

Abonnementer på blader, tv, internett, telefon

NAV

Lånekassen

Autopass

Diverse forbund

Jobben (lønnsslipper etc)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du har barn og flytter innenfor skoledistriktet ditt, varsle dem også. De får ikke automatisk oppdatert fra folkeregisteret.

Du må selvsagt også varsle skolen om dere flytter ut av skoledistriktet, men da er det jo mest for at skolen dere flytter til skal få forberedt seg på at det kommer nye elever.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...