Gå til innhold

Master piece - vision - life in a painting

Anbefalte innlegg

Skrevet

Takk, Hunterlady. :)

Kjempefint, Miki!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er en kjole, ikkeno "skirt"!

Postet gammel tegning for kjeks (:

Her har du kjeksen din :gjeiper:

Skrevet (endret)

Jeg skjønner ikke helt hva du gjorde for å den mislykkede linken her, men du kan jo bare legge til filer ved å trykke på "Bla gjennom" rett under tekstboksen når du skriver. Bare husk å trykk "Legg ved denne filen" etter at du har valgt den :)

Hvis ikke så er jo bildr.no utrolig enkelt å bruke og krever ingen registrering av noe slag.

Aha! Nå skal jeg få det til! Tenk at jeg gikk helt glipp av den funksjonen! :fnise:

Okay, here we go!

post-23946-0-26000300-1312741336_thumb.j

Endret av Anjah
  • Liker 4
Skrevet

Kul tegning Anjah! :)

Skrevet

Kul tegning Anjah! :)

Takk Takk! :) Jeg var ganske fornøyd med den. Fikk forespørsel om å tegne en tatovering til søsteren, og dette var et av øvningsforsøkene. Veldig lenge siden jeg har tegnet regelmessig. Kanskje denne tråden inspirerer meg til mer! :)

:popcorn:

AnonymBruker
Skrevet

Her er min tegneblogg.

Jeg legger ut både ferdige bilder, ting jeg for øyeblikket arbeider med (in progress) og diverse skisser og tøys :P

Har ikke lagt inn noe nytt på en stund fordi jeg har hatt en liten tørkeperiode, men nå er jeg igang med å tegne igjen, så da kommer det nok noe nytt snart :jepp:

Jeg er veldig åpen for konstruktiv kritikk :)

Gjest Eurodice
Skrevet

Så flinke dere er alle sammen :). Jeg har alltid ønsket at jeg hadde talent for tegning. Det er bare småbarn som synes jeg er flink :ler: .

Skrevet

Her er min tegneblogg.

Jeg legger ut både ferdige bilder, ting jeg for øyeblikket arbeider med (in progress) og diverse skisser og tøys :P

Har ikke lagt inn noe nytt på en stund fordi jeg har hatt en liten tørkeperiode, men nå er jeg igang med å tegne igjen, så da kommer det nok noe nytt snart :jepp:

Jeg er veldig åpen for konstruktiv kritikk :)

Åh, jeg digger stilen din! Du er kjempeflink :)

Skrevet

Får vel endre stil jeg da siden mitt ikke er bra nok :fnise:

Skrevet

Får vel endre stil jeg da siden mitt ikke er bra nok :fnise:

Jeg malte kjeks til deg! Tror du jeg hadde gjort det om det ikke var bra nok, hææææææ?

Skrevet

Jeg malte kjeks til deg! Tror du jeg hadde gjort det om det ikke var bra nok, hææææææ?

Ja, så lenge jeg postet noe fikk jeg kjeks (:

Gjest Applecore
Skrevet (endret)

Mange flinke folk her inne! :)

Endret av Applecore
AnonymBruker
Skrevet

Åh, jeg digger stilen din! Du er kjempeflink :)

Takk! :smilyblomst:

Skrevet

Jeg blir så utrolig fascinert av tegninger og bilder som er en tanke manipulert gjennom et redigeringsprogram! Det er så mange flotte bakrunner, detaljer, swirls etc, etc. Hvordan fungerer dette egentlig? Jeg tegner altså litt på hobbybasis, og har lyst til å prøve meg på redigering. Hvordan går jeg frem? Jeg er heeelt fersk. Kan noen anbefale et greit program? Har jeg nødt til å skaffe meg et tegnebrett? Eller kanskje jeg må ha en bedre scanner? Eller noe helt annet? (Når jeg bruker scanneren på printeren her hjemme, synes jeg oppløsningen kan bli litt dårlig.)

Hun AB-jenta over her hadde jo linket til tegnebloggen sin. Joker-tegningen og den Alice i Eventyrland-inspirerte jenta er Flotte greier! Jeg vil lære å lage slike!

De andre tegningene er jo også helt supre. Hvordan har hun klart å få bildene så skarpe? De kan vel ikke være scannet? Eller?

Skrevet

Tegningene er scannet, jo :)

Har en Canon Inkjet MP970, ikke veldig fancy greier, men synes den scanner bra.

Bildene kan bli litt blasse, men jeg åpner dem i photoshop og gjør kontrastene litt høyere etc (Image - ajustments - levels, som regel).

Jeg er veldig glad i å bruke photoshop, men et annet fint program er corel painter (tror det nyeste i serien er 12).

Painter er det enkleste å bruke som nybegynner om man skal tegne, tror jeg (hvert fall det jeg begynte med), fordi oppsettet med brushes, paletter osv er så oversiktelig.

Mange kombinerer painter og photoshop, dvs lager tegningen i painter og redigerer den videre i ps med teksturer, bakgrunner, "swirls" og sånt.

Layers, som finnes i begge programmene, er et fantastisk redskap! :D

Hvis du vil ha et gratis/"lovlig" program, kan Gimp anbefales, utifra det jeg har hørt :)

Det jeg liker å gjøre er å tegne på papir først, synes jeg har litt bedre kontroll da, og får til farger og teksturer og mønstre som jeg synes er vanskelig å få til digitalt.

Dessuten synes jeg det er utrolig vanskelig å begynne på en tegning på en stor, tom, hvit flate på skjermen.

Mulig det er jeg som ikke er helt stø når det gjelder å bruke de digitale mulighetene fullt ut, men foreløpig foretrekker jeg å gjøre det sånn :P

Jeg kjenner noen som får til å lage bilder uten tegnebrett, men det er veldig vanskelig, og man ender opp med en musearm som ikke likner grisen.

De fleste går over til tegnebrett før eller siden.

Heldigvis er gode tegnebrett blitt nokså rimelig etterhvert, og du trenger ikke et stort et - A5 funker utmerket.

Han anbefale Wacom Intuos på det varmeste!

Det koster, men fantastisk å bruke og veldig solid.

Jeg har hatt mitt i snart 5 år.

Når det gjelder å lære seg å tegne digitalt, finnes det mange tutorials på nettet, for ikke å snakke om bøker og blader.

Jeg pleier av og til å kjøpe ImagineFX, Creative Photoshop e.l. på Narvesen, de har fine trinn-for-trinn bildeserier som viser hvordan man lager bilder i ulike stiler.

Kast deg ut i det, og prøv deg fram! :D

Hilsen Siv (AB #67)

Skrevet

Ååå! Tusen takk for en så detaljert innføring! Nå ble jeg glad. Det hele fortoner seg nesten som en hemmelig verden, spør du meg. Det er så mye som har blitt så avansert, og jeg har en følelse av at man omtrent trenger kurs om man skal henge med. Jeg ante ikke at det fantes slike Narvesen-blader som handler om emnet engang! Det skal jeg virkelig lete etter neste gang jeg er i bladbutikken! Jeg har faktisk Corel Draw. Versjon 4, tror jeg det var. Jeg fikk den i bursdagspresang for noen år tilbake, men slik jeg forstod det, er programmet best å bruke til logo-laging. Har liksom lagt det litt på hylla. Skulle ønske jeg hadde Corel Painter istedet, hehe.

Men igjen; takk for innføringen!

• 2 år senere...
Skrevet

Wohooooo, jeg fant en "tegnetråd"! :bolledeig:

Tenkte å poste noen av tegningene mine her. Tegner mye på fritida mi, og holder meg på en måte innenfor "tegnefilm-stilen", "cartoonish", syns det er så gøy å tegne. Si gjerne hva dere syns. :)

Heeere we go!

50jhu9.jpg

rix8oj.jpg

20uamug.jpg

214bdps.jpg

do702p.jpg

2hnq8b8.jpg

2ih5p4y.jpg

2qcfn6g.jpg

2uyk61l.jpg

:laugh:

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...