AnonymBruker Skrevet 25. august 2011 #21 Skrevet 25. august 2011 Utrolig dårlig gjort å "presse" til seg en invitasjon. Det enkleste er vel å bare invitere, men spesifisere f.eks. i et vedlagt informasjonsbrev (om overnattingsmuligheter, reise o.l.) at brudeparet ikke ønsker barn i bryllupet. Samboeren min og jeg skal gifte oss i august 2012, og jeg kunne ikke gledet meg mer Men han er fra England, og derfra kommer også alle fra familien og vennegjengen hans. I denne vennegjengen er det et par som verken min samboer eller jeg er noe særlig knyttet, og vi ønsker ikke å invitere dem, siden vi rett og slett ikke har penger å bruke på folk som vi ikke har noe behov for å ha i bryllupet vårt. Reagerte litt på akkurat denne setningen. Er det slik at dere inviterer alle i en vnnegjen unntatt ett par? Jeg er absolutt for at man skal invitere dem man ønsker, men det å utelate ett par i en større vennegjeng er heller ikke veldig snilt gjort, uten at det på noen måte unnskylder oppførselen til denne kvinnen. 2
AnonymBruker Skrevet 27. august 2011 #22 Skrevet 27. august 2011 Om de tar barna med seg, unngå å dekke på bordet til de. Altså dropp bordkort til barna. Selvfølgelig kan det være leit for de, men det er faktisk deres foreldre som ikke har gjort som har tatt med seg noen som ikke er invitert... Men det kan jo fort bli masse mas og stress om de kommer og oppdager at det ikke er plass for barna, så kommer jo an på hva man orker. Jeg støtter også det med å plassere de ved en gammel tante som ikke kan engelsk osv. Men alt i alt, ville jeg ikke invitert dem. Men jeg skjønner også at det ikke er lett.
Jade Skrevet 27. august 2011 #23 Skrevet 27. august 2011 Nei, hva du enn gjør, ikke la det gå utover ungene! De er helt uskyldige oppi dette - PLUSS - at de er bare barn! 2
AnonymBruker Skrevet 28. august 2011 #24 Skrevet 28. august 2011 TS, løste det seg? Jeg ville aldri invitere dem på bryllupet. Har ikke plass til sånne folk der. Uansett hva slags trusler kommer de med. I tillegg ville jeg fortelle alle våre felles venner om hva hun dama sier.
Gjest småhjerte Skrevet 28. august 2011 #25 Skrevet 28. august 2011 Nei, hva du enn gjør, ikke la det gå utover ungene! De er helt uskyldige oppi dette - PLUSS - at de er bare barn! Dumt om det går utover ungene ja. Tenk hva de kommer til å føle. Men ungene var vel egentlig ikke invitert? Så hvordan kan brudeparet vite at det skal være dekket på til de også? Er vel uansett greit å regne med at ungene også kommer, så er man forberedt:)
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå