MissMia88 Skrevet 21. juli 2011 #1 Skrevet 21. juli 2011 Samboeren min og jeg skal gifte oss i august 2012, og jeg kunne ikke gledet meg mer Men han er fra England, og derfra kommer også alle fra familien og vennegjengen hans. I denne vennegjengen er det et par som verken min samboer eller jeg er noe særlig knyttet, og vi ønsker ikke å invitere dem, siden vi rett og slett ikke har penger å bruke på folk som vi ikke har noe behov for å ha i bryllupet vårt. Men jenta i forholdet spurte min samboer om vi hadde tenkt å invitere de, og han svarte at det hadde vi vel ikke egentlig tenkt oss nei. Da svarer hun at dersom ikke de blir invitert til oss, vil de sørge for å legge sitt eget bryllup på ca samme dagen som vårt! For på den måten å sikre seg at min samboers venner heller kommer til dem. Dette er mennesker som ikke har all verdens penger, og jeg kan nok se at det er godt mulig at de vil velge bryllupet som blir rimeligst for dem å være med i, dvs bryllupet til disse egoistiske menneskene som blir i England, i motsetning til vårt som skal være her i Norge. Jeg ser at vi nok er nødt til å invitere dem, men de har 5 barn som de kommer til å ta med seg, og det er ikke snakk om at jeg ønsker å ha 5 barn i bryllupet mitt hvor det i utgangtspunktet ikke skal være andre barn med enn de aller minste babyene. I hvert fall ikke barna til noen som har tvunget seg selv med. Så endelig kommer jeg til spørsmålet mitt Har vi lov til å skrive i invitasjonen at barn får bli hjemme, eller noe liknende som gjør dette til en minst mulig "situasjon"? Jeg har enda ikke satt meg inn i skikk og bruken når det kommer til invitasjonene, så jeg tenkte at dere her kanskje har peiling, og muligens en god ide til hvordan dette kan gå mest mulig vår vei Evig takknemlig for alle svar!
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2011 #2 Skrevet 21. juli 2011 For ei drittkjerring!!! Hva med å lyge om når dere skal ha bryllupet?? Eller få mannen din til å si i fra til de andre om hvilken utpressing hun driver med. 4
Gjest Adriane Skrevet 21. juli 2011 #3 Skrevet 21. juli 2011 (endret) I'm flabbergasted. What a bitch! Det måtte liksom reageres på engelsk der, merker jeg. Har dere allerede fortalt hvilken dato dere skal gifte dere? Hvis ikke, er jo en løsning å rett og slett ikke røpe datoen. Men noen god løsning er det ikke. Jeg tror jeg ville tatt en prat med den kommende ektemannen til denne dama. Han vil neppe sette pris på at kjæresten hans prøver å tvangsdelta i et bryllup. Kanskje han ikke engang ønsker å dra, nettopp fordi de har dårlig økonomi som du nevner. Det er ikke billig å dra til Norge 2 voksne og 5 barn, med fly, overnatting, antrekk til alle sju og gave til brudeparet. Så kanskje han rett og slett setter foten ned i alle fulle fall ;-) Edit: Ang det med innbydelsen. Jeg vet faktisk ikke? Men her i Norge er det vel vanlig kotyme at barn ikke er med, tror jeg? (Bortsett fra de som er så små at de fremdeles er avhengig av mammaen sin). Det er vel vanlig å invitere de voksne, og så må de - hvis de ønsker å være med - sørge for barnevakt til barnet/barna. Har disse 5 barna noen besteforeldre som kan være aktuelle barnepiker den helgen? Men når det er sagt - jeg ville ALDRI latt meg presse til å invitere noen til mitt bryllup som jeg ikke ønsker å ha der. Hun driver jo rett og slett med en type utpressing. Not cool! Endret 21. juli 2011 av Adriane 1
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2011 #4 Skrevet 21. juli 2011 Samboeren min og jeg skal gifte oss i august 2012, og jeg kunne ikke gledet meg mer Men han er fra England, og derfra kommer også alle fra familien og vennegjengen hans. I denne vennegjengen er det et par som verken min samboer eller jeg er noe særlig knyttet, og vi ønsker ikke å invitere dem, siden vi rett og slett ikke har penger å bruke på folk som vi ikke har noe behov for å ha i bryllupet vårt. Men jenta i forholdet spurte min samboer om vi hadde tenkt å invitere de, og han svarte at det hadde vi vel ikke egentlig tenkt oss nei. Da svarer hun at dersom ikke de blir invitert til oss, vil de sørge for å legge sitt eget bryllup på ca samme dagen som vårt! For på den måten å sikre seg at min samboers venner heller kommer til dem. Dette er mennesker som ikke har all verdens penger, og jeg kan nok se at det er godt mulig at de vil velge bryllupet som blir rimeligst for dem å være med i, dvs bryllupet til disse egoistiske menneskene som blir i England, i motsetning til vårt som skal være her i Norge. Jeg ser at vi nok er nødt til å invitere dem, men de har 5 barn som de kommer til å ta med seg, og det er ikke snakk om at jeg ønsker å ha 5 barn i bryllupet mitt hvor det i utgangtspunktet ikke skal være andre barn med enn de aller minste babyene. I hvert fall ikke barna til noen som har tvunget seg selv med. Så endelig kommer jeg til spørsmålet mitt Har vi lov til å skrive i invitasjonen at barn får bli hjemme, eller noe liknende som gjør dette til en minst mulig "situasjon"? Jeg har enda ikke satt meg inn i skikk og bruken når det kommer til invitasjonene, så jeg tenkte at dere her kanskje har peiling, og muligens en god ide til hvordan dette kan gå mest mulig vår vei Evig takknemlig for alle svar! Hvis det er barnevakt som er problemet, kan dere løse det ved å få noen til å være barnevakter den kvelden, men hvis dere ikke har tenkt å invitere dem ser jeg ikke meningen med å invitere. Det virker ikke som de har bestemt dato, så ring og si at dere selv er usikker på datoen og at dere dessverre ikke kan invitere alle, men at dere nå går gjennom den eventuelle gjestelisten og ikke har bestemt dere enda. Da kommer du kanskje henne i forkjøpet, når invitasjonene deres er sendt med en svarfrist på ca fire uker, vil hun ikke ha noe å si.
MissMia88 Skrevet 21. juli 2011 Forfatter #5 Skrevet 21. juli 2011 De vet dessverre datoen, for dette har vært bestemt lenge og det var først for en uke siden hun bestemte seg for å vise seg fra den ufordragelige siden. Jeg kan heller ikke tenke meg at de faktisk tar med de 5 ungene på en sånn tur som koster litt, men jeg skulle gjerne ha skrevet det i innbydelsen på en måte. Om jeg ikke skriver det vet jeg jo uansett at de er frekke nok til å gjøre alt de egentlig vet ikke er det normale Frekke kjerring... Jeg skal få samboeren til å ta kontakt med forloveden hennes og høre om han er med på de notene Forhåpentligvis er han en god fyr som bare har havnet med en bitch Jeg kjenner de ikke godt nok til egentlig å vite noe om dem... Jeg kan bare ikke skjønne at noen vil tvinge seg med på den måten. Jeg hadde aldri dratt på et arrangement hvor jeg visste jeg ikke var velkommen. Hadde jeg ikke turt Men alle kan jo ikke være like. Det hjelper hvertfall at dere bitcher litt fra vår side! :D Men om det er flere som har peiling på dette med invitasjoner vil jeg gjerne høre Hvis ikke får jeg leie meg en skikk og bruk bok på biblioteket og få orden på dette her!
fruBeist Skrevet 21. juli 2011 #6 Skrevet 21. juli 2011 Det er vel vanlig at de navnene som står på invitasjonen er de som blir bedt. Altså, står det "Alice & James" i invitasjonen, så betyr ikke det "Alice & James + 5 kids"
Tullepia Skrevet 21. juli 2011 #7 Skrevet 21. juli 2011 Samboeren min og jeg skal gifte oss i august 2012, og jeg kunne ikke gledet meg mer Men han er fra England, og derfra kommer også alle fra familien og vennegjengen hans. I denne vennegjengen er det et par som verken min samboer eller jeg er noe særlig knyttet, og vi ønsker ikke å invitere dem, siden vi rett og slett ikke har penger å bruke på folk som vi ikke har noe behov for å ha i bryllupet vårt. Men jenta i forholdet spurte min samboer om vi hadde tenkt å invitere de, og han svarte at det hadde vi vel ikke egentlig tenkt oss nei. Da svarer hun at dersom ikke de blir invitert til oss, vil de sørge for å legge sitt eget bryllup på ca samme dagen som vårt! For på den måten å sikre seg at min samboers venner heller kommer til dem. Dette er mennesker som ikke har all verdens penger, og jeg kan nok se at det er godt mulig at de vil velge bryllupet som blir rimeligst for dem å være med i, dvs bryllupet til disse egoistiske menneskene som blir i England, i motsetning til vårt som skal være her i Norge. Jeg ser at vi nok er nødt til å invitere dem, men de har 5 barn som de kommer til å ta med seg, og det er ikke snakk om at jeg ønsker å ha 5 barn i bryllupet mitt hvor det i utgangtspunktet ikke skal være andre barn med enn de aller minste babyene. I hvert fall ikke barna til noen som har tvunget seg selv med. Så endelig kommer jeg til spørsmålet mitt Har vi lov til å skrive i invitasjonen at barn får bli hjemme, eller noe liknende som gjør dette til en minst mulig "situasjon"? Jeg har enda ikke satt meg inn i skikk og bruken når det kommer til invitasjonene, så jeg tenkte at dere her kanskje har peiling, og muligens en god ide til hvordan dette kan gå mest mulig vår vei Evig takknemlig for alle svar! Jeg synes at du skal overse truslene og invitere akkurat de du vil til ditt eget bryllup. Sett en kort svarfrist, så rekker kanskje ikke det konkurrerende paret å gjennomføre trusselen. Jeg hadde aldri nedlatt meg til å invitere slike nedrige mennesker til mitt bryllup, selv om de "stjal" alle gjestene. Jeg skjønner at vennene har dårlig råd, men det er sikkert de av dem som kunne tenke seg en reise til Norge også. Vil dere likevel invitere disse menneskene (noe jeg ikke kan forstå, da mennesker som er så foraktelige ikke fortjener slikt), skriver dere kun navnene på de voksne som er invitert. Skal barn inviteres, må de også innlemmes i invitasjonen. Paret kan rett og slett ikke komme drassende med fem ekstra unger. Er dere usikre på om de skjønner dette, så skriver dere at bryllupet er en fest kun for voksne. 3
Gjest Tirkes Skrevet 21. juli 2011 #8 Skrevet 21. juli 2011 Disse felles vennene, er nære nok til at dere prater sammen? Jeg ville invitert de jeg har planer om å invitere, beklagd ovenfor James og Alicia at vi må sette en grense og har ikke råd til å invitere alle, selv om vi gjerne hadde villet. Så ville jeg sørget for at våre felles venner visste om disse truslene før jeg "brøt" nyheten til paret. Ingen bør kunne true seg inn på festen din. Tenk litt etter, om hun er drittkjerring nok til å gjøre dette, kommer du til å senke skuldrene og slappe av, eller bekymre deg for om hun herper bryllupskaken når de ser henne gå inn på kjøkkenet under middagen - selv om hun kanskje bare skal hente seg et glass vann. Er stresset og potensielt dramaet i egen fest verdt det? Jeg tror dessuten det er tomme trusler. Tomme trusler fra en lettere selvsentrert kvinne. Hun forventer å være invitert, hun er selvskreven - hvilket sier meg hun er litt diva. En som er litt diva og litt selvsentrert ønsker vel neppe å "ta" noen andres bryllup, de skal vel heller overgå alle andres. Men i tilfelle hun er gal nok til å gjøre dette, så ville jeg sørget for at være felles venner vet hva som ble sagt, så de kan velge ut fra den kunnskapen. Hvor langt frem i tid er bryllupet? Dersom det er under ett år og paret bor sentralt i England så KAN det bli vrient for henne å gifte seg den datoen dere skal. Ofte lang ventetid på kirker, resturanter o.l (har jeg hørt en venninne klage om, fra en forstad i Birmingham). Men snakk om ekkel situasjon. Jeg hadde nok følt det knyte seg skikkelig i magen om jeg var i dine sko, og føler skikkelig med det... du skal jo glede deg til den dagen, ikke frykte hva folk gjør for å sabotere den. Jeg hadde nok blitt sint nok til å si "Sorry hon, you arent invited. It turns out I don't have room for people blackmailing me to ruin my wedding day." og mest sannsynlig gravlagt alle muligheter for fremtidig vennskap der og da. Men det er neppe en brilliant idé. Hmm.. There's no easy fix. Beklager. Skal hakke ned fler tanker om de kommer svevende. 1
MissMia88 Skrevet 21. juli 2011 Forfatter #9 Skrevet 21. juli 2011 Takk Tullepia! Jeg har heller virkelig ikke lyst til at de skal komme... Men jeg vil heller ikke at mange av min samboers venner ikke skal være tilstede. Men jeg får ta en ordentlig prat med han Da tror jeg hvertfall at jeg har fått styr på hva jeg skal skrive på inviten takk!
frøken_tralala Skrevet 21. juli 2011 #10 Skrevet 21. juli 2011 nei vet du hva! Aldri i livet om jeg hadde invitert de menneskene der i det som skal være den vakreste dagen i livet mitt. Og så med 5 unger på slep! Må si som Tullepia : inviter dem du selv vil, du. Det kan hende de velger å komme til dere i stedet for dem likevel vet du. Ikke at jeg skjønner dette kvinnemennesket i det hele tatt, for hvem vil vel komme i et selskap som en vet en ikke er velkommen i? Sykt.
Tillie Skrevet 14. august 2011 #11 Skrevet 14. august 2011 Si ifra hvordan det løser seg, da! Har et problem i samme gate - men ikke på langt nær like mye drama Jeg har flere venninnegjenger, og kan ikke invitere alle. Har dermed valgt de jeg har mest kontakt med, og gitt beskjed til de som kommer til å bli invitert. Opplevde at en venninne fra barndommen nærmest inviterte seg selv da jeg fortalte om forlovelsen ("når er datoen? Jeg må jo sette av i god tid på grunn av jobben"). Jeg burde selvfølgelig sagt noe, men ble helt satt ut. Vi har ikke særlig mye kontakt, ingenting til felles, og hun kan være noe dramatisk... Jeg gruer meg til en eventuell konfrontasjon neste gang vi treffes... Det er da ikke sånn at man må invitere alle i en gjeng hvis man har best kontakt med et par av dem? Hva sier dere?
AnonymBruker Skrevet 14. august 2011 #12 Skrevet 14. august 2011 Dere kan jo skrive navnene til de voksne og droppe barna. Det burde jo si nok. Men dere kan jo og skrive at det ikke blir anledning/passer med barn pga alkohol eller noe sånt.
La Luna Skrevet 14. august 2011 #13 Skrevet 14. august 2011 Det er vel vanlig at de navnene som står på invitasjonen er de som blir bedt. Altså, står det "Alice & James" i invitasjonen, så betyr ikke det "Alice & James + 5 kids" Nå vet jeg ikke hvordan det er i England, men flere andre steder i utlandet kan en slik invitasjon også bety barna. Har også opplevd at folk har tatt med seg moren eller broren eller barnebarn i bryllup uten at de er satt i invitasjonen....
Kesam Skrevet 14. august 2011 #14 Skrevet 14. august 2011 Kan dere ikke snakke med vennene til forloveden din og be de holde av datoen til deres bryllup? Da har de jo på en måte allerede lovet seg bort til dere...?
Gjest Michelle82 Skrevet 14. august 2011 #15 Skrevet 14. august 2011 Hmm. En tanke kunne vært ( hvis du tør) å lagt ut episoden på facebook og lagt til navnet henens i statusen... Å gud, skulle likt å se de reaksjonene.
Jade Skrevet 15. august 2011 #16 Skrevet 15. august 2011 Dere har allerede sagt at de ikke er invitert. Og de truet seg til en invitasjon. Tror de virkelig at de kommer til å godta at de må skaffe seg barnevakt? Vil dere virkelig ha slike folk i bryllupet deres? Vil dere virkelig gi etter for truslene? Å henge de ut på facebook som hun over her foreslo er ikke noe bedre enn hva de holder på med. 1
AnonymBruker Skrevet 15. august 2011 #17 Skrevet 15. august 2011 Jeg skjønner ikke helt hvorfor hun absolutt vil komme i bryllupet deres ettersom dere ikke er nære venner. Merkelig dame. Hva ønsker hun å oppnå med å ødelegge for dere?.. Hun høres ikke helt frisk ut. Jeg ville snakket med noen av de andre gjestene om dette (noen som også kjenner henne). Si at hun har satt dere i en kjedlig situasjon og at dere også har et budsjett og ikke kan invitere gud og hvermann.. De vil garantert forstå og forhåpentligvis ordner situasjonen seg. Hvis de engelske gjestene likevel blir i engeland så er vel ikke det noen krise heller? Gift blir dere! (hadde jeg vært deg hadde jeg ALDRI invitert henne i bryllupet mitt etter den oppførselen). Makan
Sofie_22 Skrevet 15. august 2011 #18 Skrevet 15. august 2011 Blir sjokkert over hvor frekt noen mannesker oppfører seg
AnonymBruker Skrevet 24. august 2011 #19 Skrevet 24. august 2011 Jeg ville ikke invitert dem. Folk som kommer med sånne trusler er ikke mye til venner, det forstår de fleste. Jeg synes forslaget om å ha en relativt kort svarfrist er flott. I og med at denne bitchen vet datoen deres, er det vel en del andre i omgangskretsen som også vet det og ville reagert om de la sitt bryllup til samme dag. Du kan jo poste en liten oppdatering på Facebook som sier noe i retning av at du gleder deg til å gifte deg på den og den dagen, at det nærmer seg med stormskritt, at du dessverre ikke kan invitere alle du hadde ønsket å invitere, men gleder deg til å feire med så mange som mulig. Dermed vil jo alle se at om bitchen velger samme dag, så har hun gjort det med viten og uvilje.
AnonymBruker Skrevet 25. august 2011 #20 Skrevet 25. august 2011 den slemme siden i meg tenker: inviter dem, men sett dem sammen med gamle tante magda og onkel Klaus som ikke hører, og ikke kan engelsk. Ikke inviter med barna- gjør dem spesielt oppmerksomme på det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå