Steinar40 Skrevet 4. august 2011 #121 Del Skrevet 4. august 2011 Min erfaring er at de fleste tåler direkte tale og sterke meninger, men det er viktig å ordlegge seg på en ordentlig måte. Noe det virker som at du sliter med, skal jeg være dønn ærlig. Jeg har ikke tålmodighet til det. Skal nok ikke beskylde meg for å være mye diplomat Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. august 2011 #122 Del Skrevet 4. august 2011 Jeg trenger ikke være forelsket men er det noen jeg liker så blir jeg glad i henne og savner henne etter å ha vært sammen ei uke. Jeg går rett over i kjærlighets uten noe forelskelsesrus i mellom. Vi menn er mer behagelig anlagt slik tror jeg. Sikkert derfor så mange menn blir så overraska når dama slår opp fordi hun syns forholdet har kjølnet, mannen er jo glad i dama og syns alt funker helt utmerket. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. august 2011 #123 Del Skrevet 4. august 2011 Jeg har ikke tålmodighet til det. Skal nok ikke beskylde meg for å være mye diplomat Så du innrømmer med andre ord at du ordlegger deg dårlig, klønete og på en måte som lett kan misforstås av andre? I så fall, hvorfor prøver du da å legge skylden over på kvinner, og mener at vi er nærtagende og hårsåre, når skylda egentlig ligger hos deg? 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 4. august 2011 #124 Del Skrevet 4. august 2011 Så du innrømmer med andre ord at du ordlegger deg dårlig, klønete og på en måte som lett kan misforstås av andre? I så fall, hvorfor prøver du da å legge skylden over på kvinner, og mener at vi er nærtagende og hårsåre, når skylda egentlig ligger hos deg? Nei. Jeg sier at jeg er direkte og sier saker og ting som de er. Noe mange er altfor hårsåre til å tåle. Men det gjelder ikke bare for kvinner. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. august 2011 #125 Del Skrevet 4. august 2011 Så du innrømmer med andre ord at du ordlegger deg dårlig, klønete og på en måte som lett kan misforstås av andre? I så fall, hvorfor prøver du da å legge skylden over på kvinner, og mener at vi er nærtagende og hårsåre, når skylda egentlig ligger hos deg? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
HiCog Skrevet 7. august 2011 #126 Del Skrevet 7. august 2011 Så du innrømmer med andre ord at du ordlegger deg dårlig, klønete og på en måte som lett kan misforstås av andre? I så fall, hvorfor prøver du da å legge skylden over på kvinner, og mener at vi er nærtagende og hårsåre, når skylda egentlig ligger hos deg? Steinar skrev ikke noe slikt. En diplomat skal overkomme folks irrasjonelle sider med manipulasjonstaktiker. Blant annet folks tendens til å mistolke og reagere overdrevent negativt på utsagn uten å ta forbehold iforhold til muligheten for at de feiltolket. Du kan ikke gå ut fra at det er Steinar sin måte å gå frem på som er feil. Det kan like godt være mottagerne som gjør en feil. Om du tolker inn ting i budskapet som ikke er der og istedet for å stille spørsmål går rett til personangrep er det du som handlet dumt og irrasjonelt. Den som talte var kanskje bare saklig og effektiv i sin kommunikasjon. Det har seg faktisk slik at nærtagenhet/hårsårhet er et kjent problem for de fleste. En irrasjonell side ved både menn og kvinner. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå