Suzy Skrevet 22. juli 2011 #21 Del Skrevet 22. juli 2011 Ja det mener jeg. Forelskelse er det som motiverer oss til å komme så nær en partner at vi utvikler dypere følelser når den første forelskelsen har gått over. Uten motivasjonen som forelskelsen gir så blir man ikke så knyttet til hverandre og da vil ikke de dypere følelsene komme som er nødvendige for å få forhold til å vare over mange år. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 22. juli 2011 #22 Del Skrevet 22. juli 2011 Jeg vil si det sånn; nei, man må egentlig ikke være forelsket for å inngå et forhold, men det hjelper. Samtidig er det helt individuelt. Noen føler at de "må" (være forelsket), mens andre føler det ikke sånn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest KateW Skrevet 22. juli 2011 #23 Del Skrevet 22. juli 2011 Har du ikke romantiske føleleser for den du inngår forhold med, kan du like godt bli sammen med en god kamerat. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest BettyBoop28 Skrevet 22. juli 2011 #24 Del Skrevet 22. juli 2011 Leste dette innlegget her http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=576335 og må jo egentlig spørre: Må man være forelsket for å inngå et forhold, eller holder det at man går godt overens med klær og tenner på hverandre, har de samme verdiene i livet? Eller er det for "fornuftig"? Man må jo ikke, men det er jo litt kjipt da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest NozMonster Skrevet 22. juli 2011 #25 Del Skrevet 22. juli 2011 Har du ikke romantiske føleleser for den du inngår forhold med, kan du like godt bli sammen med en god kamerat. det var akkuratt det jeg også sa oppi her! steinar40 sier her at forelskelsen går over etter 6 mnd, andre sier de må være forelsket, men den går over etterhvert, men det er viktig å være forelsket som et grunnlag- Jeg mener at forelskelsen ikke nødvendigvis går over! jeg var så forelsket i min store kjærlighet ( er vel fremdeles det men..) i hele forholdet vårt gjennom 4 år! det kriblet virkelig i magen hver gang han ringte, selvom han ringte 3 ganger om dagen på slutten av forholdet! og desutten, er han forelsket i begynnelsen, men at den følelsen dabber litt av, så er det så enkli veldig lett å bli litt "nyforelsket" igjen om han plutselig overrasker med en romantisk piknikk, eller en ferietur, selv etter mange år 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest KateW Skrevet 22. juli 2011 #26 Del Skrevet 22. juli 2011 Steinar kan man ikke forholde seg til. enig med du, jeg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest NozMonster Skrevet 22. juli 2011 #27 Del Skrevet 22. juli 2011 Steinar kan man ikke forholde seg til. enig med du, jeg! weeee Girlpoweeeeer! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest KateW Skrevet 22. juli 2011 #28 Del Skrevet 22. juli 2011 weeee Girlpoweeeeer! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest NozMonster Skrevet 22. juli 2011 #29 Del Skrevet 22. juli 2011 foresten steinar; jeg har bare et spørsmål av ren nyskjerrighet; om du ble kjæreste med meg fordi vi kom godt overens og slikt, men etter en stund så kommer du til skade å forelsker deg i en annen jente, men dere hadde ikke like mange felles interesser og den type ting...hadde du ignorert forelskelsesfølelsene og blitt med meg videre? eller dumpa meg og blitt sammen med den du er forelsket i? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Thefainter Skrevet 22. juli 2011 #30 Del Skrevet 22. juli 2011 For meg så er forelskelse helt nødvendig ja. Hvis man ikke er forelsket så er man jo bare venner Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest MorAase Skrevet 22. juli 2011 #31 Del Skrevet 22. juli 2011 Har du ikke romantiske føleleser for den du inngår forhold med, kan du like godt bli sammen med en god kamerat. Som slik sett virker som en veldig god løsning. Etter ett par tiår er det jo faktisk det en sitter igjen med, om en lever i ett vellyket forhold. En god venn, hverken mer eller mindre. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 22. juli 2011 #32 Del Skrevet 22. juli 2011 Har du ikke romantiske føleleser for den du inngår forhold med, kan du like godt bli sammen med en god kamerat. Sånn ender det opp før eller senere uansett. Dvs. hvis man har vært heldig med sin partner. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 22. juli 2011 #33 Del Skrevet 22. juli 2011 weeee Girlpoweeeeer! Kvinnfolk er noen rare dyr, heter det hehe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest BettyBoop28 Skrevet 22. juli 2011 #34 Del Skrevet 22. juli 2011 Kvinnfolk er noen rare dyr, heter det hehe Jeg tror heller vi sier at Steinar40 er et rart dyr jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2011 #35 Del Skrevet 22. juli 2011 Jeg har egentlig aldri vært skikkelig forelsket i kjæresten min. Vi har vært sammen i litt over et halvt år nå, og datet i mange måneder før vi ble sammen. Det var hele tiden han som pushet det videre, mens jeg holdt igjen. Har liksom hele tiden gått og ventet på at forelskelsen skulle komme. Og nå er jeg blitt ufattelig glad i ham, han er en kjempeflott fyr og en veldig bra kjæreste. Men om det kommer til å vare? Det vet jeg ikke ennå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kosemose Skrevet 22. juli 2011 #36 Del Skrevet 22. juli 2011 Som slik sett virker som en veldig god løsning. Etter ett par tiår er det jo faktisk det en sitter igjen med, om en lever i ett vellyket forhold. En god venn, hverken mer eller mindre. Sprøyt og pølsevev! En person man en gang har blitt forelska i har helt andre kvaliteter enn en man aldri ble forelska i, og disse kvalitetene vil fortsatt være der og være fine, selv om forelskelsen blekner. Tror du må ut og forelske deg, det hadde gjort deg godt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest KateW Skrevet 22. juli 2011 #37 Del Skrevet 22. juli 2011 Som slik sett virker som en veldig god løsning. Etter ett par tiår er det jo faktisk det en sitter igjen med, om en lever i ett vellyket forhold. En god venn, hverken mer eller mindre. Jeg har prøvd å overtale en god kamerat til det, som jeg både tenner på og som jeg vet liker meg. Men han vil ikke. Han mener vi må være forelsket. Jeg tror det er en fordekket måte å si at han syns jeg er stygg på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest KateW Skrevet 22. juli 2011 #38 Del Skrevet 22. juli 2011 Sånn ender det opp før eller senere uansett. Dvs. hvis man har vært heldig med sin partner. Logisk brist hos deg her, Stony, man skal som kvinne IKKE ha mannlige venner, så da kan man jo ikke bli sammen med en kamerat, for man har jo ingen. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 22. juli 2011 #39 Del Skrevet 22. juli 2011 foresten steinar; jeg har bare et spørsmål av ren nyskjerrighet; om du ble kjæreste med meg fordi vi kom godt overens og slikt, men etter en stund så kommer du til skade å forelsker deg i en annen jente, men dere hadde ikke like mange felles interesser og den type ting...hadde du ignorert forelskelsesfølelsene og blitt med meg videre? eller dumpa meg og blitt sammen med den du er forelsket i? Hvis jeg følte at vi hadde det bra i sammen, og jeg hadde inntrykket av at du følte det samme, hvorfor skulle jeg da la meg rive med av den galskapen som kalles forelskelse? Dessverre er ikke alle like rasjonelle som meg. Og derfor ser jeg på dette som en av de største riskene i et parforhold, ettersom jeg vet at enhver forelskelsen dabber av. Jo mer impulsiv en person er, desto større sjanse (og dermed risiko) er det for at h*n agerer på en ny forelskelse. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 22. juli 2011 #40 Del Skrevet 22. juli 2011 Logisk brist hos deg her, Stony, man skal som kvinne IKKE ha mannlige venner, så da kan man jo ikke bli sammen med en kamerat, for man har jo ingen. Problemet er at ikke alle er like fornuftige som meg. Åpenbart. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå