Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vil gjerne ta med lillebroren min på ni år et sted hvor vi kan fange noen kabber med klesklyper.

Gjerne et sted man kan bade, finne blåskjell(til agn) og hvor det er en brygge, små fjell/stein eller lignende man kan sitte å se ned til krabbene fra.

Hvor?

Bor i Bergen sentrum men tar gjerne buss eller går om noen har noen bra forslag(og kanskje litt vei/buss-beskrivelse).

Tusen takk!

Om noen har lyst å komme med forslag til andre enkle ting vi kan fange (har ikke fiskestang) eller tips om hvordan blir jeg veldig glad:)

post-35947-0-67443300-1311266840_thumb.j

Skrevet

kan gjerne ta tog og:)

om det er mulighet for å slå opp telt hadde det også vært supert.

Skrevet

Er kanskje litt for langt unna, men Ervikane i Os fyller alle kriteriene dine, og er veldig barnevennlig. Du kan lese mer om Ervikane her. Men det er dessverre håpløst å komme seg til Ervikane med buss i helgene, siste buss fra Strøno går halv tre på lørdagene, og søndager går ikke buss... Hverdagene går det buss litt oftere, rutetidene finner du her.

Hvis du ikke har, vil jeg anbefale å kjøpe en billig håv på Europris eller en lignende butikk. Da kan dere fange reker og småfisk i tillegg til krabber. Det er også kjempegøy å finne eremittkreps, jeg syns ihvertfall det var enda gøyere å finne enn krabber da jeg var liten, og egentlig fortsatt :fnise:

Skrevet

Er kanskje litt for langt unna, men Ervikane i Os fyller alle kriteriene dine, og er veldig barnevennlig. Du kan lese mer om Ervikane her. Men det er dessverre håpløst å komme seg til Ervikane med buss i helgene, siste buss fra Strøno går halv tre på lørdagene, og søndager går ikke buss... Hverdagene går det buss litt oftere, rutetidene finner du her.

Hvis du ikke har, vil jeg anbefale å kjøpe en billig håv på Europris eller en lignende butikk. Da kan dere fange reker og småfisk i tillegg til krabber. Det er også kjempegøy å finne eremittkreps, jeg syns ihvertfall det var enda gøyere å finne enn krabber da jeg var liten, og egentlig fortsatt :fnise:

Flott! kjempe bra tips! skal sjekke ut sidene! tusen takk :klemmer:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...