Gå til innhold

Brudens far betaler

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Spør fordi jeg rett og slett ikke aner.

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du treffer selvsagt på familier som fortsatt synes dette.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har forstått det sånn at idag så betaler brudeparet alt selv. Får de noe hjelp av noen av foreldrene så er det bare en bonus.

Idag er jo de fleste som gifter seg i jobb og har inntekt. Sånn var det ikke på 60/ 70 tallet. Da var det mange som "måtte" gifte seg, å de hadde stort sett bare en inntekt.

Idag er det ikke noe som heter at de må gifte seg da det ikke er noen skal å få barn selv om man ikke er gift.

AnonymBruker
Skrevet

Hadde det vært sånn så var det nok veldig mange par som ikke kunne gifte seg, inkl. min datter. Det vanligste er at brudeparet selv sparer og setter pris på eventuelle tilskudd fra familie.

AnonymBruker
Skrevet

Idag så skal mange ha et veldig overdådig bryllup også. Skulle bare mangle at de ikke skulle betale for dette selv.

Skrevet

Nei, eller jeg vet at det er del som blir sponset, men vi regner med å betale alt selv. Mine foreldre har derimot ytret et ønske om å hjelpe oss med å betale utgiftene.

Mvh Yvonne :heiajente:

Skrevet

De fleste unge utdanner seg og får en lønn som overgår noe foreldrene kan drømme om... De unge er også ettertraktet på arbeidsmarkedet og kan velge og vrake i jobber med rett utdannelse. En førtiåring må være glad hvis han/hun beholder jobben.

Alle foreldre ønsker å bidra, men ikke alle kan. Og regelen om at brudens foreldre betaler drikkevarene er foreldet. Hvis det er et bondebryllup og odelsslekt er det mer vanlig.

AnonymBruker
Skrevet

I USA er det vanlig at brudens foreldre iallfall spytter i en del.

Her i Norge er det ikke vanlig lenger. Om man får noe av foreldrene sine så er det bonus. Vi belager oss på å betale alt selv, men tipper vi får litt hjelp av iallfall hans foreldre da de har ganske god råd.

AnonymBruker
Skrevet

Ha! I wish.. Nei her blir det nok kun vår egen lommebok alt kommer fra. Regner ikke med noen som helst økonomisk støtte og det er faktisk HELT greit.

Flyttet hjemmefra for 17 år siden , så hvorfor skulle jeg nå plutselig få økonomisk hjelp til noe som helst??

Nei takke meg til selvstendighet.

Skrevet

Før i tiden betalte de bryllupet siden kvinnen selv ikke hadde utdannelse eller inntekt.

Dermed ble de jo giftet bort slik en annen mann kunne forsørge de.

I dag er de jo selvstendige og bør ikke forvente at foreldrene skal betale. Noen tjener jo mer enn sin mann, og nærmest forsørger han, så da burde kansje hans foreldre betale bryllupet. :fnise:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...