AnonymBruker Skrevet 21. juli 2011 #1 Skrevet 21. juli 2011 Jeg har nettopp fått meg en Garmin Forerunner 110, men sliter med å finne ut av den, selv med bruksanvisning som hjelp. Jeg liker å se antall forbrente kalorier mens jeg trener, men ser ikke hvor jeg får det opp?
Gjest Lizette Skrevet 21. juli 2011 #2 Skrevet 21. juli 2011 Du får det ikke opp før på historikken når du er ferdig med "økten" din! Når du er ferdig trykker du på page/menu nede til venstre, holder den inne litt til du får opp menyen og velger Historikk. Da får du opp alle opplysninger fra siste løp, dato, lengde osv. Kaloriene forbrent står til høyre for gjennomsnittspulsen. For at du skal få opp så riktig kalorianslag som mulig er det viktig at du har lagt inn alle opplysningene på Brukerprofil korrekt. Håper dette ble forståelig, enig i at bruksanvisningen ikke er den beste
Aloeman Skrevet 21. juli 2011 #3 Skrevet 21. juli 2011 Jeg har nettopp fått meg en Garmin Forerunner 110, men sliter med å finne ut av den, selv med bruksanvisning som hjelp. Jeg liker å se antall forbrente kalorier mens jeg trener, men ser ikke hvor jeg får det opp? Slutt å les hvor mange kalorier du forbrenner det er bare tull. Trener du rett øker du HVILEforbrenningen din de resterende 23 timene i døgnet. Det er DET som teller. Ikke hva du forbrenner den ENE timen. Styrketrening og 4x4 intervalltrening er tingen. 1
Gjest Lizette Skrevet 21. juli 2011 #4 Skrevet 21. juli 2011 Selv trener jeg både styrke og intervaller flere ganger i uken, men de gangene jeg har løpt langturer synes jeg likevel det kan være motiverende å se hvor mange kalorier jeg har brent på turen
Aloeman Skrevet 21. juli 2011 #5 Skrevet 21. juli 2011 Selv trener jeg både styrke og intervaller flere ganger i uken, men de gangene jeg har løpt langturer synes jeg likevel det kan være motiverende å se hvor mange kalorier jeg har brent på turen Forstår hva du sier men det er helt missvisende. Løper man f.eks. 4x4 intervall forbrenner man mindre (i følge klokken vel og merke) enn om man f.eks. løper jevnt i 45 min min. Men 4x4 forbrenner mye mer tiden etter treningen.
Gjest Lizette Skrevet 21. juli 2011 #6 Skrevet 21. juli 2011 Ja, og alt det der vet jeg selvsagt, etter å ha trent aktivt i 20 år, hvorav noen av dem på svært høyt nivå. Likevel er det altså (i hvert fall for meg, jeg kan jo ikke snakke for TS) en motivasjon, eller en liten glede for meg å se hvilket antall kalorier klokken endte på etter å ha sprunget 15 km
Aloeman Skrevet 21. juli 2011 #7 Skrevet 21. juli 2011 du får bare ta en titt på www.garmin.no du kan også ringe dem. de er meget behjelpelig.. dog koster det å ringe dem... løper 15 km ja det er bra :
Gjest Lizette Skrevet 21. juli 2011 #8 Skrevet 21. juli 2011 TS: jeg tror ikke det skal være nødvendig å ringe Garmin, tror du burde greie å finne ut av det ved hjelp av beskrivelsen jeg la ut i innlegg nr. 2. Hvis ikke, spør igjen, så skal jeg prøve å forklare bedre
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2011 #9 Skrevet 22. juli 2011 Du får det ikke opp før på historikken når du er ferdig med "økten" din! Når du er ferdig trykker du på page/menu nede til venstre, holder den inne litt til du får opp menyen og velger Historikk. Da får du opp alle opplysninger fra siste løp, dato, lengde osv. Kaloriene forbrent står til høyre for gjennomsnittspulsen. For at du skal få opp så riktig kalorianslag som mulig er det viktig at du har lagt inn alle opplysningene på Brukerprofil korrekt. Håper dette ble forståelig, enig i at bruksanvisningen ikke er den beste Det var forståelig, takk! Men...i historie for i dag, etter en 45 min økt og alle innstillinger om høyde, vekt etc korrekte, kommer det opp "2 c" nede til høyre. Jeg VET at jeg har forbrent mer enn 2 kalorier...
Gjest Lizette Skrevet 22. juli 2011 #10 Skrevet 22. juli 2011 Hmm, ja det høres veldig merkelig ut. Er du sikker på at du har stilt inn rett aktivitetsnivå også? Tror det står forklaring til de ulike aktivitetsnivåene i bruksanvisningen. Evt fant jeg det på garmin.com.
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2011 #11 Skrevet 22. juli 2011 Hmm, ja det høres veldig merkelig ut. Er du sikker på at du har stilt inn rett aktivitetsnivå også? Tror det står forklaring til de ulike aktivitetsnivåene i bruksanvisningen. Evt fant jeg det på garmin.com. Takk for hjelp! Ja, jeg har sjekket alt, jeg har stilt inn hver detalj riktig. Er veldig misfornøyd med denne, min gamle polar F11 var mye bedre i bruk, man kunne se puls og kalorier forbrent under trening. Denne liker jeg ikke.
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2011 #12 Skrevet 22. juli 2011 Takk for hjelp! Ja, jeg har sjekket alt, jeg har stilt inn hver detalj riktig. Er veldig misfornøyd med denne, min gamle polar F11 var mye bedre i bruk, man kunne se puls og kalorier forbrent under trening. Denne liker jeg ikke. Går det an å slå av de gps- greiene, btw?
Gjest Lizette Skrevet 22. juli 2011 #13 Skrevet 22. juli 2011 OK, jeg har ikke prøvd noen andre pulsklokker enn denne, fikk den til bursdag i vår, og er strålende fornøyd! (Men det jo kanskje fordi jeg ikke har noe å sammenligne med da ) Vet ikke om det går an å slå av GPS'en. Men når den leter etter satelitter (det gjør den jo for å kunne bruke GPS'en) og ikke finner noen, spør den jo om du skal bruke den innendørs eller utendørs. Og hvis du velger innendørs (selv om du skal bruke den utendørs) så deaktiverer den vel GPS'en av seg selv? Men da må du starte opp klokken innendørs tror jeg, for valget utendørs/innendørs får du først når den har prøvd å lete etter satelitter en stund uten å lykkes. Det høres imidlertid veldig rart ut med den kalorivisningen du får opp hvis alt er riktig innstilt altså. Jeg pleier å havne på rundt 400c etter en økt på 45 minutter, og det stemmer sånn ca med hva jeg ville anslå utfra intensitet o.s.v.
Gjest Lizette Skrevet 22. juli 2011 #14 Skrevet 22. juli 2011 Men pulsen får du opp under trening på Garmin'en også da
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå