Aloeman Skrevet 21. juli 2011 #1 Skrevet 21. juli 2011 Heisann. Tenkte å dele noen av mine erfaringer med slanking. I mine yngre dager da jeg var 18-22 var jeg i meget god form. Årene etter ble det mindre og mindre trening (mye jobb, familie / små barn). Nå er jeg 30 og føler jeg har fått igjen den friheten jeg trenger for å kunne være motivert til å trene. Skal man begynne å trene må man prioritere vekk noe. Alt for mange som skal gjøre alt det de vanligvis gjør + trene. Da blir man bare stresset. En av de mest effektive måtene å gå ned i vekt på er ved styrketrening (vel og merke hvis det gjøres rett - kan godt komme med mitt treningsprogram hvis noen ønsker det). Man forbrenner mindre enn om man går på spinning / løper den timen man holder på, MEN hvileforbrenningen din øker ganske så mye. Det er hemmeligheten. Jeg begynte i slutten av februar å trene styrke. Veide da ca 105 kg. Nå ca 5 mnd seinere veier jeg ca 83 kg. Har igjen ca. 3 kg. Så har gått ned ca 22 kg. Trener ca 3-4 ganger i uken. Hver økt tar ca 1 time. Så det som er vel så viktig. Kostholdet. Jeg spiser stort sett det samme som før. Bare mindre av det usunne. 1 glass brus i stedet for 2. Litt chips i stedet for en hel pose. Liten sjokolalde i stedet for en stor. I tillegg er det også bra med kosttilskudd. Der er proteindrikk og aloevera juice utmerket. Slik juice er meget bra for å få vekk avfallstoffer i kroppen så man lettere tar til seg næring. Lykke til 1
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2011 #2 Skrevet 21. juli 2011 Hvem gidder å trene? Det er kjedelig. Nei, da setter jeg meg heller forran tv-en og er favorittserien min med en cola og en pose potetgull. 1
Redbull Skrevet 21. juli 2011 #3 Skrevet 21. juli 2011 Legg gjerne ut treningsprogrammet ditt! Gratulerer med vekttap og ny livsstil! 1
Shinigami Skrevet 21. juli 2011 #4 Skrevet 21. juli 2011 Legg ut treningsprogrammet ditt, værsåsnill? Var egentlig derfor jeg klikket meg inn på tråden
Aloeman Skrevet 21. juli 2011 Forfatter #5 Skrevet 21. juli 2011 (endret) Legg ut treningsprogrammet ditt, værsåsnill? Var egentlig derfor jeg klikket meg inn på tråden Dag 1 Knebøy 5x5 Militærpress 5x5 Markløft 5x 1 (kun 1 sett) Pullups max x 2 Abwheel max x 2 Dag 2 Knebøy 5 x 5 = 5 sett x 5 repitisjoner Benkpress 5x5 O. Roing max x 2 Armhevninger max x 2 Abwheel max x 2 Begynn KUN med stangen. Lær deg øvelsene skikkelig. Knebøy kan være vrien i starten, men er absolutt vært den tiden det tar for å lære det skikkelig. Økt vekten med 2,5 kg for hver dag du tar øvelsen. Når du tar maks så hold vekten og legg på nye 2,5kg når du klarer 5x5 på alle settene. Det som også er viktig som mange gjør feil er at de ikke gir alt. Dvs de tar f.eks. 10 reptisjoner mens de egentlig kunne klart 15. Så når du tar 5 repitisjoner så skal du ikke kunne klare den 6. Knebøy, militærpress, markløft og Omvendt Roing er alle baseøvelser som er vesentlig for å bli sterkere. Glem alle andre øvelser som kun fokuserer på en muskelgruppe (så sant du ikke har trent styrke i 2-3 år). Knebøy er vesentlig i dette programmet. Bruker bein, hofter, rumpe, mage og stabiliseringmuskulaturen. Knebøy og markløft er vesentlig for å øke generell styrke, også i armer. Glem alt som har med aparater på treningsstudio. Kan også legge til at dette er utmerket også til de som er meget overvektig. Følg programmet i minimum 3 mnd så garanterer jeg resultat. Endret 21. juli 2011 av Aloeman
Aloeman Skrevet 21. juli 2011 Forfatter #6 Skrevet 21. juli 2011 Hvem gidder å trene? Det er kjedelig. Nei, da setter jeg meg heller forran tv-en og er favorittserien min med en cola og en pose potetgull. Det kan være utrolig kjedelig av og til. Men når man er ferdig å trene så er det så mye mer utrolig deilig å slappe av forran tv-en og favorittseriene sine med cola og en liten pose potetgull :D Så sant snop bare er av og til
Betsy's Skrevet 22. juli 2011 #7 Skrevet 22. juli 2011 I tillegg er det også bra med kosttilskudd. Der er proteindrikk og aloevera juice utmerket. Slik juice er meget bra for å få vekk avfallstoffer i kroppen så man lettere tar til seg næring. Lykke til Gratulerer! Utrolig posetivt å høre om folk som lykkes Drikker du proteindrikk hver dag? Eller bare de dagene du trener? Og hva merke har aloevera juicen?
Aloeman Skrevet 23. juli 2011 Forfatter #8 Skrevet 23. juli 2011 Gratulerer! Utrolig posetivt å høre om folk som lykkes Drikker du proteindrikk hver dag? Eller bare de dagene du trener? Og hva merke har aloevera juicen? Takker for hyggelige tilbakemeldinger. ja drikker proteindrikk hver dag. Mange som faktisk tror at man blir feit av å drikke det men det stemmer ikke. Drikker det en gang for dagen og 2 ganger når jeg trener, morgen + rett etter trening. Viktig å få i seg proteiner raskest mulig etter trening. Har prøvd flere merker av aloe vera juicen. Bruker den fra forever. Syns den er best. 1
Eilertsen Skrevet 23. juli 2011 #9 Skrevet 23. juli 2011 Takker for hyggelige tilbakemeldinger. ja drikker proteindrikk hver dag. Mange som faktisk tror at man blir feit av å drikke det men det stemmer ikke. Drikker det en gang for dagen og 2 ganger når jeg trener, morgen + rett etter trening. Viktig å få i seg proteiner raskest mulig etter trening. Har prøvd flere merker av aloe vera juicen. Bruker den fra forever. Syns den er best. Protein inneholder 4 kalorier pr gram, men på grunn av den termiske effekten (som er svært høy) vil protein i praksis gi rundt 3 kalorier pr gram. Utover dette har man i tallrike studier sett at et høyt proteininnhold i dietten er fordelaktig for metthetsfølelsen, forbrenningen og for å bevare muskelmasse. Protein vil også føre til at du spiser mindre av den usunne maten (som en indirekte konsekvens av økt metthetsfølelse. Det paradoksale med dette (for lavkarbotilhengerne) er at det proteinet som er mest effektivt for å bygge muskler (proteinsyntese) har en markant effekt på utskillelsen av insulin (som de hevder har skyld i all fedme..)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå