Gjest lurer Skrevet 21. juli 2011 #1 Skrevet 21. juli 2011 En muslim som gikk i klassen min på ungdomsskolen mobba meg synnsykt. Han starta å mobbe meg så alle de andre begynte med det også. Til slutt syns de andre det hadde gått for langt (ca etter et-to år), mens han bare forsatte og forsatte helt ut 10. klasse. Han ødela livet mitt fullstendig. Jeg fikk selvmordstanker, fikk angst og varsykt deprimert. I 10 klasse begynte han å mobbe meg i klasserommet, og de andre ba han slutte. Men nei da.. han eide ikke empati, helt fucka i hue spør du meg. I dag skjekka jeg facebook sia hans, og på hans interesser sto det: Islam, love islam, hadith osv, be osv. Men han er da ikke en muslim hvis han er slem mot andre? eller er han? ialfall ikke en god en? Jeg trodde muslimer skulle være snille mot andre jeg..Man kommer vel ikke til pradis av å være slem mot andre, hva er vitsen å foreksempel be da? I islam går jo frelse ut på handlinger. Man kan jo ikke bare velge og vrake blandt lovene. Man burde liksom ikke velge å be og ikke spise svinekjøtt og så være slem mot andre. Da kommer man ingen vei. Er jeg på blindspor nå? Gjerne svar av muslimer. Andre også selvfølgelig. 1
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2011 #2 Skrevet 21. juli 2011 Se på alt faenskapet muslimene gjør i Oslo, så ser du glatt at ISlam ikke har noe med snillhet å gjøre. 3
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2011 #3 Skrevet 21. juli 2011 Denne siden tar opp dette problemet du nevner. http://muslimprosjektet.wordpress.com/2010/09/07/en-muslim-b%C3%B8r-f%C3%B8le-i-hjertet-at-han-hater-vantro-nei-dette-synes-jeg-ikke-er-s%C3%A6rlig-ok/ De har ifølge denne siden ikke lov til å omgås oss med mindre det er absolutt nødvendig. http://islamqa.com/en/ref/59879/kuffaar 1
B18 Skrevet 21. juli 2011 #4 Skrevet 21. juli 2011 Jeg skjønner ikke hvorfor du skriver dette på kvinneguiden, kanskje du burde poste dette på islam.no forum, da kan folk som virkelig forstår islam svare deg. nei man er ikke en god muslim hvis man mobber andre... de fleste muslimer er jo fan av sånne sider på fb, "I love islam,", "islam is the way" "hadith of the day", men dt betyr ikke at de er praktiserende.......(ber 5gangr osv)
Mann 42 Skrevet 21. juli 2011 #5 Skrevet 21. juli 2011 Jeg skjønner ikke hvorfor du skriver dette på kvinneguiden, kanskje du burde poste dette på islam.no forum, da kan folk som virkelig forstår islam svare deg. nei man er ikke en god muslim hvis man mobber andre... de fleste muslimer er jo fan av sånne sider på fb, "I love islam,", "islam is the way" "hadith of the day", men dt betyr ikke at de er praktiserende.......(ber 5gangr osv) Ah, men det spiller ingen rolle. Man er akkurat like mye muslim om man mobber andre. "Ikke en god muslim" er den sk "No good scotsman"-feilslutningen. Det er et sirkulært argument som går omtrent slik: "Ingen god muslim ville mobbe andre, for gode muslimer gjør ikke sånn." Well, fuck that! En muslim er en person som tror at det bare finnes en gud og at Muhammed var hans profet. Resten er detaljer. 1
*Numi* Skrevet 21. juli 2011 #6 Skrevet 21. juli 2011 At man er religiøs/har religiøs tilknytning betyr ikke at man nødvendigvis er et godt menneske, og det uavhengig av hvilken religion det er snakk om. 3
Gjest muslim mann Skrevet 21. juli 2011 #7 Skrevet 21. juli 2011 At noen mobber deg trenger ikke ha noe med religionen dems å gjøre. Du har valgt å sette fokus på at han var muslim, men det fins feks en hel gjeng folk på din skole som sverger på å ikke ville mobbe noen som ville sett på passivt og ikke grepet inn når andre ble mobbet. Det fins nemlig psykologiske forhold hos de fleste mennesker, som gjør at folk ikke ser på seg selv som en mobber selv om de er dette, og folk som mobbet andre- som ikke forstår at de var med på det. (Man vil helst tenke godt om seg selv, og se sine positive sider, og fortrenger ofte de andre sidene man ikke liker at man har..) Det fins også kristne som mobber i stor utstrekning, spesielt kristne, "perfekte" jenter som mobber andre jenter. Det fins også kristne og muslimer som mobber andre med samme tro, for ikke å ha sterk nok tro. Dessuten er det et billig triks å bruke noens religion mot dem for å overbevise seg selv og andre om at de ikke er bedre mennesker enn deg selv, uansett.Spesielt hvis man finner det provoserende at andre har en religion som fordrer noe av dem, som de framstår med å skulle strekke seg etter. Å ha en tro betyr ikke at man påstår at man er et overmenneske som er bedre enn Gud selv.Å ha idealer i en religion som man ser på som noe man ønsker å nå opp til, betyr ikke at man klarer å leve opp til dem IRL. Da er det faktisk mindreverdig å bruke religionen ders mot dem for å føle seg bedre selv. Men når det er sagt så kan jeg jo godt forstå og ha sympati med ditt behov for å føle deg over din mobber, ved å påpeke at han ikke levde opp til sine idealer. Og du kan jo da trygt slå i bordet med at han trengte en bedre selvinnsikt. ... Jeg vil uansett om jeg svarte deg seriøst se denne tråden som nok et forsøk på å dra en bestemt foklegruppe gjennom søla på KG uten at det modereres vekk.
Gjest Kathpus Skrevet 21. juli 2011 #8 Skrevet 21. juli 2011 (endret) Typen min er muslim, altså en god en. I Islam er det veldig viktig å være god mot andre mennesker. En muslim som for eksempel utfører terroraksjoner blir ikke sett på en muslim blant de gode. Endret 21. juli 2011 av Kathpus
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2011 #9 Skrevet 21. juli 2011 Svaret på spørsmålet ditt er et soleklart nei. Jeg er hverdagsmobber og lever for å gjøre hverdagen til et par håndplukkede elever til et helvete. Men samtidig er ikke ikke muslim, jeg er hardbarka ateist. Så nei. Man trenger ikke å være muslim for å mobbe. 5
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2011 #10 Skrevet 21. juli 2011 Ja, hvis man mobber andre er man muslim. Samme gjelder terror, selvmordsbombing, jihad, burka, osv. 2
Gjest muslim mann Skrevet 21. juli 2011 #11 Skrevet 21. juli 2011 I dag skjekka jeg facebook sia hans, og på hans interesser sto det: Islam, love islam, hadith osv, be osv. Dessuten siden du forteller om dette over her,så vil jeg legge til at folk som mobber ofte er usikre på seg selv og har behov for å hevde seg på en eller annen måte. Når personen skriver dette på Facebook, så kan det vel hende at nettopp den personen er ute etter å bli akseptert av andre muslimer, og at det i hans miljø er en streng indre selvjustis som krever sånne ting som dette av folk, så de kan bli akseptert. Sett dette i sammenheng med hans usikkerhet og frykt for selv å å bli mobbet av andre, så finner du ett mulig svar på at han poster dette på faceen.. Altså kan du kanskje gå ut fra at din mobber var en mobber siden han ikke var helt trygg på seg selv, og derfor trengte å trykke noen andre ned. Desverre ble dette deg, og muligens siden du har noen kvaliteter han var sjalu på? Som det at du feks klarer å se at man bør leve etter det man sier man tror på, og at du kanskje nettopp er er flinkere til det enn han? Hev deg over han.
B18 Skrevet 21. juli 2011 #12 Skrevet 21. juli 2011 Typen min er muslim, altså en god en. I Islam er det veldig viktig å være god mot andre mennesker. En muslim som for eksempel utfører terroraksjoner blir ikke sett på en muslim blant de gode. "typen min er en muslim, altså en god en".. åssen kan han være en god muslim? å ha kjæreste er ikke tilatt! lol 1
Gjest muslim mann Skrevet 21. juli 2011 #13 Skrevet 21. juli 2011 "typen min er en muslim, altså en god en".. åssen kan han være en god muslim? å ha kjæreste er ikke tilatt! lol Herlig. 1-0 til deg
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2011 #14 Skrevet 21. juli 2011 Typen min er muslim, altså en god en. I Islam er det veldig viktig å være god mot andre mennesker. En muslim som for eksempel utfører terroraksjoner blir ikke sett på en muslim blant de gode. Jeg måtte le da jeg leste dette innlegget. Koranen oppfordrer til jihad. Er du ekte muslim som følger koranen skal du se på ikke-muslimer som hunder. Muslimene som utfører terror følger bare bullshit-boken sin, og det er de som er ekte muslimer. "Muslimer" som ikke følger koranen og tror den oppfordrer til fred, og at alle er snill og grei er ignorante i forhold til sin egen religion.. Men det er forsåvidt de fleste religiøse. 6
Gjest muslim mann Skrevet 21. juli 2011 #15 Skrevet 21. juli 2011 Jeg vil uansett om jeg svarte deg seriøst se denne tråden som nok et forsøk på å dra en bestemt foklegruppe gjennom søla på KG uten at det modereres vekk. Eller så kan dere flytte hele tråden over i "religion" der denne typen refleksjoner hører til.
Gjest muslim mann Skrevet 21. juli 2011 #16 Skrevet 21. juli 2011 "Muslimer" som ikke følger koranen og tror den oppfordrer til fred, Say what? ... Folk som har såpass lite kunnskap kan man bare ikke samtale med, da de trenger utdannelse først. 1
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2011 #17 Skrevet 21. juli 2011 Say what? ... Folk som har såpass lite kunnskap kan man bare ikke samtale med, da de trenger utdannelse først. Det er religiøse man ikke kan ha en samtale med. Det er de som trenger utdannelse om hvordan verden fungerer. Jo mer man ser om hvordan ting fungerer, jo mindre grunn er det til grunn er det til å være religiøs. Før i tiden hadde folk faktisk en unnskyldning for å tro på guder, da man ikke visste så mye som man gjør nå. 2
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2011 #18 Skrevet 21. juli 2011 Say what? ... Folk som har såpass lite kunnskap kan man bare ikke samtale med, da de trenger utdannelse først. Og forresten, godt mulig koranen oppfordrer til fred også. Jeg vet bare at den oppfordrer til krig. Men det er jo typisk at den oppfordrer til begge deler da det ikke akkurat er mangel på selvmotsigelser i religiøse skrifter. 2
Gjest Vampen Skrevet 21. juli 2011 #19 Skrevet 21. juli 2011 (endret) Typen min er muslim, altså en god en. I Islam er det veldig viktig å være god mot andre mennesker. En muslim som for eksempel utfører terroraksjoner blir ikke sett på en muslim blant de gode. Det er mildt sagt feil! Det er ingen andre som kan avgjøre om en person er muslim eller ikke. De kan være uenig med personen, eller se på vedkommende som en dårlig muslim. Men de har på ingen måte myndighet eller rett til å fradømme andre statusen som muslim. Om de gjør det, så kan man spørre seg om de gode muslimene egentlig er så gode. Det blir det samme som at jeg skal si at typen din ikke er muslim, fordi han er typen din og et slikt forhold utgjør en av Islams største synder, Zina. Endret 21. juli 2011 av Vampen 1
Carrot Skrevet 21. juli 2011 #20 Skrevet 21. juli 2011 Jeg liker de som skriver at hvorvidt man er muslim eller kristen, troende eller ikke så er ikke det noen rød tråd mot mobbingen i seg selv... Jeg tror mobbere kommer i alle former, fasonger og religioner - enkelte mennesker er ikke bedre enn at de må hevde seg på andres bekostning.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå