amandav Skrevet 21. juli 2011 #1 Del Skrevet 21. juli 2011 Forrige uke var jeg å så Harry Potter 7 delt to. Den var fantastisk bra! Jeg har ikke lest boka, og det var noe jeg ikke forsto. Jeg skjønte aldri hvorfor Voldemort ville drepe foreldrene til Harry, hadde han noen grunn? Takk på forhånd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Vampen Skrevet 21. juli 2011 #2 Del Skrevet 21. juli 2011 Forrige uke var jeg å så Harry Potter 7 delt to. Den var fantastisk bra! Jeg har ikke lest boka, og det var noe jeg ikke forsto. Jeg skjønte aldri hvorfor Voldemort ville drepe foreldrene til Harry, hadde han noen grunn? Takk på forhånd Om jeg ikke husker helt feil (en stund siden jeg leste bøkene) så var det vel en spådom som gikk på at et barn født da og da ville være enden på Voldemort. Voldemort ville selvfølgelig forhindre spådommen fra å gå i oppfyllelse ved å drepe den eller de barna som var født innenfor det tidsrommet. Harry var et av dem. Foreldrene forsøkt å beskytte ham og ble drept. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skravla Skrevet 21. juli 2011 #3 Del Skrevet 21. juli 2011 Om jeg ikke husker helt feil (en stund siden jeg leste bøkene) så var det vel en spådom som gikk på at et barn født da og da ville være enden på Voldemort. Voldemort ville selvfølgelig forhindre spådommen fra å gå i oppfyllelse ved å drepe den eller de barna som var født innenfor det tidsrommet. Harry var et av dem. Foreldrene forsøkt å beskytte ham og ble drept. I tillegg var jo foreldrene til Harry aktive i kampen mot Voldemort. Det er skrevet om det i en av de siste bøkene i hvertfall... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mermaid Blues Skrevet 21. juli 2011 #4 Del Skrevet 21. juli 2011 Profetien er som følger: "The one with the power to vanquish the Dark Lord approaches---born to those who have thrice defied him, born as the seventh month dies---and the Dark Lord will mark him as his equal, but he will have power the Dark Lord knows not---and either must die at the hand of the other for neither can live while the other survives---the one with the power to vanquish the Dark Lord will be born as the seventh month dies" Dette gjaldt i utgangspunktet både Harry Potter og Neville Longbottom, men Voldemort valgte å gå etter Potter-familien, og det var denne avgjørelsen som førte til at Harry ble "marked as his [the Dark Lord's] equal" og dermed "the chosen one". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå