Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hver eneste gang jeg har vært hos frisør i voksen alder så har jeg alltid blitt skuffet.

De spør alltid hva jeg ønsker. Jeg sier at jeg vil ha noe som passer til min ansiktsform, og helst noe som gir litt volum. Hver gang så sier det bare OK, og klipper rett av i tuppene... :roll:

Hva skal jeg egentlig si for at de skal gjøre noe annet? Jeg har jo ikke greie på hva de kaller alt mulig, jeg er da ingen frisør.

Jeg har litt avlang ansiktsform, litt tynt hår, og så er det alltid noe små hår som vokser ut midt på hodet slik at det ser bustete og fælt ut i vinden :eeeh:

Har dere noen tips til hva jeg kan be dem om å gjøre, eller hva jeg skal si for at de faktisk forstår at jeg ikke vil ha "rett av i tuppene" jobben? Post gjerne bilder, så kan jeg printe ut og ta med om noe passer til meg :wink:

Og ja, jeg har planer om å gå til frisør om ikke så lenge, og jeg er redd for å kaste ut flere hundre kroner på det samme nå igjen :gjeiper:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan ta med et bilde som viser hvordan du har lyst å se ut på håret. Det funker for meg ihverfall.

Skrevet

Du kan ta med et bilde som viser hvordan du har lyst å se ut på håret. Det funker for meg ihverfall.

ja, det var noe av det jeg tenkte.

Legg gjerne ut bilder for å inspirere meg ! :)

Skrevet

Jeg pleier å snakke med frisøren underveis, sånn at jeg kan få det som jeg vil :)

Du kan jo spørre om å få det oppklippt f.eks. Da slipper du forhåpentlighvis at de klipper det rett av.

Ellers er det en god ide å ta med bilde. Også pleier det å ligge masse sånne blader i salongene. Titt litt der, også viser du til frisøren hva du kunne tenke deg :)

Komunikasjon er nok nøkkelordet.

Skrevet

Frisørsalonger har ofte blader med frisyrer du kan se i.

Det er mye enklere for frisøren om du kan vise hva du mener fremfor å beskrive når du ikke helt vet selv hva du ønsker.

Skrevet

Si at de ikke skal klippe det rett av?

Skrevet

Det er vel bedre at du googler frisyrer. Du vet jo best hva du vil ha.

Jeg synes ikke det er noe problem hos frisøren. De gangene jeg har vært misfornøyd så har jeg droppet å gå dit noe mer. Største problemet nå er å få frisøren til å forstå at de skal klippe kort nok. Og at de ikke skal snakke til meg når jeg sitter og leser...... :roll:

Skrevet

Jeg pleier å snakke med frisøren underveis, sånn at jeg kan få det som jeg vil :)

Du kan jo spørre om å få det oppklippt f.eks. Da slipper du forhåpentlighvis at de klipper det rett av.

Ellers er det en god ide å ta med bilde. Også pleier det å ligge masse sånne blader i salongene. Titt litt der, også viser du til frisøren hva du kunne tenke deg :)

Komunikasjon er nok nøkkelordet.

Ja der sier du noe. Har faktisk lurt på hva akkurat det kalles :fnise: Noen sier hakke, noe sier etasjer, andre sier oppklipt. Som sagt, jeg er ingen frisør, jeg har ikke peiling :gjeiper:

Skrevet

Største problemet nå er å få frisøren til å forstå at de skal klippe kort nok. Og at de ikke skal snakke til meg når jeg sitter og leser...... :roll:

Hehe, godt sagt fra hu som kaller seg skravla :fnise:

Skrevet

Hehe, godt sagt fra hu som kaller seg skravla :fnise:

Godt poeng...... Men jeg er selektiv med når jeg skravler. :nigo:

• Liker 1
Skrevet

Det er vel bedre at du googler frisyrer. Du vet jo best hva du vil ha.

Jeg synes ikke det er noe problem hos frisøren. De gangene jeg har vært misfornøyd så har jeg droppet å gå dit noe mer. Største problemet nå er å få frisøren til å forstå at de skal klippe kort nok. Og at de ikke skal snakke til meg når jeg sitter og leser...... :roll:

Kjenner meg igjen der ja! Jeg liker det knallkort i nakken. Guttekort som alle sier. Har nesten vært nødt til å krangle meg til det enkelte ganger.

Nå har jeg funnet en frisør jeg alltid er fornøyd med, og tviholder på henne :fnise:

Ta med bilde TS! Det funker kjempebra.

Skrevet

Ta med bilde TS! Det funker kjempebra.

Ja det vil nok funke best. Men etter å fått ny ansiktsform etter en veldig stor forandring i fasong både her og der så er jeg helt blank når det kommer til hvordan det skal være, enten det gjelder hår, sminke, eller klær. :sukk:

En kan vel si at jeg har begynt helt på nytt. Jeg er meg i versjon 2.0 :fnise:

Skrevet

Ja det vil nok funke best. Men etter å fått ny ansiktsform etter en veldig stor forandring i fasong både her og der så er jeg helt blank når det kommer til hvordan det skal være, enten det gjelder hår, sminke, eller klær. :sukk:

En kan vel si at jeg har begynt helt på nytt. Jeg er meg i versjon 2.0 :fnise:

Men da er det jo ekstra gøy - nå har du muligheten til å prøve noe helt nytt :jepp:

Finn fram bilder av noen ulike frisyrer, så kan du jo prate litt med frisøren om hva som vil passe best for deg. En frisyre som i utgangspunktet ikke passer ansiktsformen din, kan ofte med små endringer bli veldig bra!

• 4 uker senere...
Skrevet

Ikke det at det egentlig er noe behov for at jeg skal oppdatere, men jeg kom på sytinga mi akkurat nå, og tenkte å fortelle hvordan det gikk...

Vi har vært på en kort tur til Sverige, og jeg fant ut at jeg skulle prøve å klippe meg på Salong Nordby og se om jeg var fornøyd da. Dessuten så var det mindre avskrekkende å kaste bort 300 kroner i forhold til 500 kroner :wink:

Jeg ba om å få det oppklippet. I det han begynte med akkurat det samme som andre frisører har gjort, kjente jeg at jeg ble veldig skuffet. Og så tenkte jeg på hva dere har sagt om at jeg skal nekte å betale og forlange at jobben blir gjort skikkelig.

Men vet dere hva? Det trengte jeg ikke! Han lagde faktisk hele 3 nivåer uten at jeg trengte å si noe som helst til ham om det, og når jeg forklarte at andre alltid har stoppet etter første runde sa han at det er feil, og at da bør de ikke få betalt. Akkurat som dere damer sa :wink:

Så nå er jeg endelig fornøyd etter et frisørbesøk :)

Bare så synd at den ene frisøren jeg faktisk er fornøyd med er en svensk-pakistaner som driver businessen sin 55-57 mil herfra :sukk::fnise:

Skrevet

Ta et bilde av det nå og ta med til frisøren din :) Så neste gang kan du si at slik ble det sist gang du klipte deg og at du var fornøyd, så nå SKAL du ha det samme ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...