strawberries Skrevet 21. juli 2011 #1 Skrevet 21. juli 2011 (endret) .. Endret 10. februar 2012 av strawberries
strawberries Skrevet 21. juli 2011 Forfatter #2 Skrevet 21. juli 2011 Kunne jeg ha kledd noe sånt som dette, eller ville det ha blitt for voldsomt tro? Tøft var det hvertfall :D
Gjest WendyClear Skrevet 21. juli 2011 #3 Skrevet 21. juli 2011 (endret) Kunne jeg ha kledd noe sånt som dette, eller ville det ha blitt for voldsomt tro? Tøft var det hvertfall :D Det kan være vanskelig med rødt hår dersom man har en kald hudtone, da rød er en varm farge og vil "outshine" hudfargen - slik at huden ser gussen ut. Du må derfor prøve å finne en kaldest mulig rødfarge, den du linker til er litt kaldere enn for eksempel rød-oransjt eller andre mer naturlige rødfarger. Mulig den kan være riktig for deg? Jeg har selv hatt en liknende farge og trivdes med den (har en kald hudtone og naturlig askeblondt hår). Etterhvert falmet fargen og ble mer oransj, noe som absolutt ikke kledde meg Endret 21. juli 2011 av WendyClear
Gjest Fable Skrevet 21. juli 2011 #4 Skrevet 21. juli 2011 Den fargen kan godt passe deg, men husk at det er ett slit med slik hårfarge. Den falmer -fort- og trenger konstant oppfriskning for å unngå at det blir oransje.
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2011 #5 Skrevet 21. juli 2011 Inspirert av Rihanna kanskje? Du må til frisøren annenhver dag. Det er dyrt og vanskelig å vedlikeholde. Du skal ha bra stil/være bra typete for å klare å "pull that color off" Dessuten er sannsynligheten stor for at frisøren ikke klarer å gi deg riktig farge, og så blir det klovnerødt.. Men fargen er kul på Rihanna, og var pen på den modellen.
strawberries Skrevet 21. juli 2011 Forfatter #6 Skrevet 21. juli 2011 Det kan være vanskelig med rødt hår dersom man har en kald hudtone, da rød er en varm farge og vil "outshine" hudfargen - slik at huden ser gussen ut. Du må derfor prøve å finne en kaldest mulig rødfarge, den du linker til er litt kaldere enn for eksempel rød-oransjt eller andre mer naturlige rødfarger. Mulig den kan være riktig for deg? Jeg har selv hatt en liknende farge og trivdes med den (har en kald hudtone og naturlig askeblondt hår). Etterhvert falmet fargen og ble mer oransj, noe som absolutt ikke kledde meg Ja, jeg fant en sånn side på nettet der du kunne legge inn bilde av deg selv også endre hårfarge osv. Da så jeg lett at jeg ikke kledde de lysere og mer naturlige rød-oransj fargene noe særlig, mens når det ble mørkere og "kaldere" så ble det mye bedre Den fargen kan godt passe deg, men husk at det er ett slit med slik hårfarge. Den falmer -fort- og trenger konstant oppfriskning for å unngå at det blir oransje. Ja, så er det det da.. Inspirert av Rihanna kanskje? Du må til frisøren annenhver dag. Det er dyrt og vanskelig å vedlikeholde. Du skal ha bra stil/være bra typete for å klare å "pull that color off" Dessuten er sannsynligheten stor for at frisøren ikke klarer å gi deg riktig farge, og så blir det klovnerødt.. Men fargen er kul på Rihanna, og var pen på den modellen. Naah, ikke akkurat av Rihanna. Men er jo ikke noen tvil om at veldig mange av kjendisene går for rødt hår nå, og jeg syns det er veldig fint.. Vel, annenhver dag er jo å overdrive, men jeg skjønner jo at det er mer arbeid og vedlikeholde fargen når du farger håret rødt enn f.eks brunt. Også vil det nok se ganske fælt ut hvis/når det falmer så det blir mer oransjaktig, så må vel farge det ganske ofte. Det med at frisøren kanskje ikke klarer å gi meg riktig farge er jo en risk å ta, så får jeg bare vurdere om jeg tørr.. Takk for svar folkens
Gjest Heloise Skrevet 21. juli 2011 #7 Skrevet 21. juli 2011 Jeg er nesten hvitt som et ark og hadde rødt hår nesten som det. Det ble innmari kult. Men det er en drittfarge å vedlikeholde, "fader" ut hele tiden, slitsomt å holde på med. Men det er verdt forsøket om du liker fargen
strawberries Skrevet 21. juli 2011 Forfatter #8 Skrevet 21. juli 2011 Jeg er nesten hvitt som et ark og hadde rødt hår nesten som det. Det ble innmari kult. Men det er en drittfarge å vedlikeholde, "fader" ut hele tiden, slitsomt å holde på med. Men det er verdt forsøket om du liker fargen Okei, da er det kanskje en farge som kunne passet meg også, i og med at jeg har ganske lys hud også Skal bestille time hos frisøren uansett, så kan jo spørre hva hun tror Liker fargen veldig godt i alle fall, spørsmålet er bare om jeg orker alt styret med det..
Gjest Fable Skrevet 21. juli 2011 #9 Skrevet 21. juli 2011 Okei, da er det kanskje en farge som kunne passet meg også, i og med at jeg har ganske lys hud også Skal bestille time hos frisøren uansett, så kan jo spørre hva hun tror Liker fargen veldig godt i alle fall, spørsmålet er bare om jeg orker alt styret med det.. Og om du velger å prøve, så husk at å få rødfarge ut av håret igjen er ett rent helvete. Er ikke bare å stripe det tilbake. Det må helbleking til i flere omganger. Rødt har alltid vært favorittfargen min til håret, og jeg vender som regel tilbake til det. Men av og til trenger man litt pause fra å farge det 1 til 2 ganger ukentlig sammen med fargebevarende hårkurer og serumer. Pent er det jo lell =)
Gjest Heloise Skrevet 21. juli 2011 #10 Skrevet 21. juli 2011 Jeg gikk tilbake til sort fra det røde så det var enkelt for meg, men det er ikke lett å få ut igjen nei! :-/
Gjest Fable Skrevet 21. juli 2011 #11 Skrevet 21. juli 2011 Det finnes forresten fine midlertidige farger du kan bruke, Fudge for eksempel har fine farger. http://www.hairtrader.co.uk/Fudge-Paintbox-Hair-Dye/c-1-73/
Gjest Fable Skrevet 21. juli 2011 #12 Skrevet 21. juli 2011 Jeg gikk tilbake til sort fra det røde så det var enkelt for meg, men det er ikke lett å få ut igjen nei! :-/ Gikk fra rødt til blondt =D
strawberries Skrevet 21. juli 2011 Forfatter #13 Skrevet 21. juli 2011 Og om du velger å prøve, så husk at å få rødfarge ut av håret igjen er ett rent helvete. Er ikke bare å stripe det tilbake. Det må helbleking til i flere omganger. Rødt har alltid vært favorittfargen min til håret, og jeg vender som regel tilbake til det. Men av og til trenger man litt pause fra å farge det 1 til 2 ganger ukentlig sammen med fargebevarende hårkurer og serumer. Pent er det jo lell =) Oj, må man altså farge det så ofte som 1-2 ganger i uka? :omg:
Gjest Fable Skrevet 21. juli 2011 #14 Skrevet 21. juli 2011 Om du vil holde fargen pen og skinnende. Som sagt, fargen blir veldig fort blass =)
Gjest Heloise Skrevet 21. juli 2011 #15 Skrevet 21. juli 2011 Gikk fra rødt til blondt =D jeg skal gå fra sort til mørk blond (håper jeg!), hvor mye måtte du gjøre for å få det "pent"? Og hvor mye gav du for det?
Gjest Heloise Skrevet 21. juli 2011 #16 Skrevet 21. juli 2011 Oj, må man altså farge det så ofte som 1-2 ganger i uka? :omg: Det bildet du postet er slik håret mitt så ut da det var blitt "blass i fargen", som du ser har damen på bildet også ettervekst. Så hvis du likte det på bildet så er det nok ikke noe mas for deg!
strawberries Skrevet 21. juli 2011 Forfatter #17 Skrevet 21. juli 2011 Om du vil holde fargen pen og skinnende. Som sagt, fargen blir veldig fort blass =) Håret mitt er veldig blankt og skinnende naturlig, og hadde null problem med at det så glansløst ut når jeg farget det brunt, utenom etterveksten hadde jeg liksom ikke det store behovet for å farge det inntil jeg var i syden og sola bleket det endel. Vil det være så mye verre med rødt? Vet at de røde fargepigmentene går fortere ut enn andre, men så fort? :S
strawberries Skrevet 21. juli 2011 Forfatter #18 Skrevet 21. juli 2011 Det bildet du postet er slik håret mitt så ut da det var blitt "blass i fargen", som du ser har damen på bildet også ettervekst. Så hvis du likte det på bildet så er det nok ikke noe mas for deg! Ja, jeg la merke til etterveksten hennes ja.. Da burde jeg farge håret litt mørkere da, så ser det greit ut når det har "falmet" litt også. Om frisøren får til riktig farge vel og merke..
Gjest WendyClear Skrevet 21. juli 2011 #19 Skrevet 21. juli 2011 Håret mitt er veldig blankt og skinnende naturlig, og hadde null problem med at det så glansløst ut når jeg farget det brunt, utenom etterveksten hadde jeg liksom ikke det store behovet for å farge det inntil jeg var i syden og sola bleket det endel. Vil det være så mye verre med rødt? Vet at de røde fargepigmentene går fortere ut enn andre, men så fort? :S Jeg måtte bare farge 1 gang i mnd for å holde fargen rød og fin. Brukte permanent farge da, så det ble verre å få ut igjen. Men når jeg gikk lei av rødfargen farget jeg bare over til svart igjen
Gjest Fable Skrevet 21. juli 2011 #20 Skrevet 21. juli 2011 jeg skal gå fra sort til mørk blond (håper jeg!), hvor mye måtte du gjøre for å få det "pent"? Og hvor mye gav du for det? Når jeg får fra rødt til blondt så avfarger jeg det først...bruker noe ala Color B4 for eksempel. Så bleiker det til "grunn"fargen er mulig å jobbe med. Så farger jeg med lilla for å ta livet av resterende rødtoner, avfarge og så tyne på en lys lys blond midlertidig hårfarge... la det være i håret mens jeg kurer det til helvete =p SÅ farger jeg det med en farge så nær min naturlige farge som mulig. Voila. Har gjort det hos frisør, men fikk akkurat samme resultat og akkurat like slitt hår. Så jeg kan velge å gjøre det for ca 300 kr hjemme, eller 4000 his frisør.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå