Gå til innhold

Boxer

Anbefalte innlegg

Gjest Hedvig92
Skrevet

Jeg har planer om å kjøpe meg en boxervalp neste sommer..

Har vokst opp med hund, og har for tiden en Dvergschnauzer.

Da jeg skal flytte hjemmefra om ca 1/2 år og hunden skal bli igjen hjemme sammen med foreldrene mine der han har vokst opp sammen med alle sine hundevenner. Jeg mener det blir feil å ta med lille klumpen min til et nytt sted når jeg kan besøke han hver dag om jeg vil :)

Er forelsket i hunderasen Dvergschnauzer, så senere skal jeg nok ha flere av denne rasen.

Men jeg tenker på å gi meg selv en utfordring å velge en ny rase: boxer.. en rase jeg har likt siden jeg var liten.

Jeg kommer til å bruke hunden til turgåing i fjell, mental trening, agility, lydigheit og muligens utstilling og freestyle.

Er godt kjent med hundemiljøet her jeg bor og har trent agility i mange år, så ser fram til å komme langt og begynne å konkurrere innen det! :)

Noen her inne som har boxer og erfaringer med denne rasen som dere vil dele? :)

Og er det noen som har oppdrettere dere vil anbefale? Har kontaktet et par (liker å ta kontakt lenge før, bli kjent med oppdretteren og foreldrene til den eventuelle valpen), men har ikke fått svar etter lang tid..?!

Dette var bl.a Birkeboxer og Ringreven..

Videoannonse
Annonse
Skrevet
http://box-setter.com/ Kjempeflinke å hyggelige folk, jeg er veldig fornøyd. De planlegger kull på boxeren sin neste vår tror jeg, usikker på hvor mange som er på venteliste. Ta kontakt å spør. :)
Gjest Hedvig92
Skrevet

http://box-setter.com/ Kjempeflinke å hyggelige folk, jeg er veldig fornøyd. De planlegger kull på boxeren sin neste vår tror jeg, usikker på hvor mange som er på venteliste. Ta kontakt å spør. :)

Tusen takk! :)

Skrevet

Hei,

Jeg planlegger også å skaffe meg boxervalp neste vår/sommer!

Selv har jeg vokst opp med boxer og elsker virkelig rasen.

Jeg bor i Østfold, så har sett mest på oppdrettere her i området og innover oslo.

Men likte hundene til Ringreven...

Så at oppdretter det ble linket til ikke skal ha kull før 2013.

Vil anbefale deg å se på boxerhundklubben sine sider over oppdrettere og arrangementer.

Avd Østfold skal ha sommertreff om noen dager f eks. Kjempefin mulighet til å se hunder fra forskjellige oppdrettere og høre erfaringer.

Selv ønsker jeg å bruke hunden til bruks, lydighet og agility. Kommer egentlig an på hva jeg og hunden trives best med. Synes RIK ser spennende ut og kjempekult at flere boxere klarer det =)

Ang. svar fra oppdrettere har jeg faktisk ikke kontaktet noen enda.

Men er kanskje ferietid nå.. Merkelig å ikke få svar da.

• 3 måneder senere...
Gjest Hedvig92
Skrevet

Fann oppdretteren Bexma. Kjempehyggelige folk og flotte hunder! Så har sett meg opp på venteliste der i 2013, siden det ble litt tidlig neste sommer.

De andre oppdretterene fikk jeg aldri svar fra.. så om de mener jeg er for ung, eller hva det enn er, vet jeg ikke. Men jeg fenn en oppdretter jeg er fornøyd med og gleder meg masse til å få den lille i hus (selv om det er 1 1/2 år til, hehe!).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...