Gå til innhold

Bind eller tampong om natta?

Gjest Anonymous

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Jeg spør om dette mest av nysgjerrighet, for å se om jeg virkelig gjør noe jeg ikke burde...

Jeg bruker selv tampong om natta, men har lest flere steder at dette hvisnok ikke er så bra. Problemet er bare det at når jeg bruker bind sover jeg så utrolig dårlig, og det uansett om jeg bruker nattbind eller ei. Jeg synes rett og slett det er skikkelig ubehagelig.

Så hva gjør dere om natta, bind eller tampong?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!!

Bruker ikke tampong om natta,da jeg har hørt at dette ikke er bra! En skal jo ikke bruke den i så mange timer,max 4-5. Det kan da fort samle seg en del bakterier. Husker ikke hva dette kunne føre til igjen. Men bra er det ikke.........

Hilsen Lillan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Det er akkurat det jeg også har lest Lillian, men jeg klarer som sagt ikke å sove ordentlig når jeg bruker bind. Derfor er valget enkelt. Har heller aldri merket noe uvanlig i underlivet, så jeg tror det går helt fint med tampong for meg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det å sove med bind er en tilvenningssak. Og hvis man bestemmer seg for å gjennomføre det, så går det helt fint. Det er selvfølgelig viktig å ha en truse som sitter godt -sloggi er den jeg bruker om natta.

Hvis jeg skulle sovet med tampong ville jeg satt på en klokke som vekket meg midt på natta for å skifte. Synes hele tanken på å ha en tampong inne en hel natt virker ekkel...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

Bruker også tampong om natten. Orker ikke tanken på å bruke bind. Det kleber seg fast, og man våkner opp og føler seg klam og ekkel! *grøsser*

Det er i midlertidig ikke sundt å sove med tampong, i og med at den ikke skal sitte inni for lenge. Gjør man dette mye kan man risikere å få TSS, Toxic Tampong Syndrome (eller noe). Sykdommen arter seg som feber, røde flekker i huden, magebesvær osv.

Men jeg orker rett og slett ikke tanken på bind, så TSS - vær så god!

Dessuten legger jeg meg veldig sent, og står opp tidlig. Ikke noen problemer så langt i hvert fall!

Hurra for min beste venn, en gang i måneden -TAMPONGEN! icon_smile.gif 12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg bruker også tampong om natta. De første nettene sover jeg sjelden uten å stå opp i løpet av natta heller, så da skifter jeg når jeg er våken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Bruker alltid tampong. Er litt sånn: det hender ikke meg-jente, men sover jo max 8 timer, og TSS eller hva det heter er jo så sjeldent...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Ble lettet nå over at det ikke bare var meg som bruker tampong om natta.

Sidne jeg nå har gjort det i rundt 6 år og aldri fått noen problemer, går jeg ut i fra at dette funker helt fint på meg.

-Den første anonyme, som startet tråden-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunne ikke tenke meg å ha en tampong inne hele natta. Ekkelt.

Går jo an å stå opp selvsagt, men søvnen blir vel ikke akkurat bedre av det.

Jeg synes det fungerer fint med bind om natta, selv om jeg sover vondt to-tre dager i måneden (ligger på siden, da slipper man flekker).

Føler meg ikke akkurat fresh når jeg våkner heller, men det er jo bare å sprinte ut på badet. 12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Det er sjeldent ja. Men noen må jo få det? Det kan blir nettopp DU!

Det er ikke heldigt å bruke det i helga. Der du sover nesten 10-11 timer.

Hvorfor ikke bruke et smalt bind, med å så..som amanda sier... sprinte på badet??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Må man så går det vel an å venne seg til, men jeg elsker å sove naken uten noe som vrir seg eller sklir opp eller ned, og da kan du tenke deg at et stivt og klamt bind ikke er noe særlig. Synes ikke tampong hele natten er det minste ekkelt, mensrester i håret der nede synes jeg derimot er ekkelt. Så her er det tydeligvis forskjell på smak og behag, men det er vel egentlig helt uinteressant, det viktige er jo hva som er farlig og ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare en liten kommentar til siste anonym:

jeg bruker alltid "jenteboxer" når jeg har mensen, og alt sitter som det skal.

Angående mensrester i hår - nok en fantastisk grunn til hvorfor glatt er godt!

12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bruker alltid bind om natten. Det er fordi det ikke skal være bra å bruke tampong. Tar ikke sjansen på at jeg plutselig får det!

Er også helt enig med Amanda når det gjelder mensrester i håret. Sørger alltid for å være helt glatt når jeg venter mens. icon_biggrin.gif12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er også tampong- tilhenger icon_biggrin.gif

Det er liten mulighet for å bli rammet av denne TSS, så tar derfor sjangsen. 12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gynekologen min advarer mot å bruke mye tampong, spes på slutten av perioden og om natta. Når tampongen suger til seg all fuktighet øker sjansen for sopp, svært ubehagelig. Mye verre enn et par netter med bind...

I

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

TSS er faktisk dødelig, og det kan faktisk også ramme AKKURAT DEG!!! Er det verdt det for et par netter med litt "ubehageligheter"???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror dere undervurderer TSS veldig. Det er som det sto i forrige innlegg dødelig, og er langt vanligere enn dere tror. Dessuten er sterilitet en vanlig konsekvens (regner med at jeg nå har skremt alle verpesyke jenter fra å bruke tampong om natta)

Selv om jeg sover utrolig dårlig med bind, TROR jeg at det er verdt det...12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Ja, det er EKKELT å sove med bind om natta...

Skal jo tross alt sove sammen med min kjære, og da er det jo ikke akkurat så delikat å tenke på at jeg har en blodpøl i trusa, som når som helst kan blø gjennom...Jeg bruker som regel tampong på natta, men jeg er som regel oppe en gang midt på natta, og da skifter jeg med det samme....er jo også redd for den der sykdommen som skal være så farlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Kan du ikke i himmelens navn bruke det som er mest bekvemt for deg.

Her kriges og drepes det ut i verden, og din bekymring, nysgjerrighet er hva du skal bruke om natten? Du har jo svaret, du sover dårlig med bind, så da blir det tampong.

Jeg blir sprøøøøøøø.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...