EnKristenKar Skrevet 20. juli 2011 #1 Skrevet 20. juli 2011 Jeg er 16 år og har aldri hatt en kjæreste før. Jeg har en følelse av at ingen jenter liker meg og at jeg aldri kommer til å få kjæreste, til tross for at noen jenter har sagt at jeg er snill, hyggelig, morsom, etc.. Noen har til og med kalt meg for søt. Men, som kristen så er jeg ikke "som de andre guttene". Det vil si: Jeg drikker meg ikke full, jeg ønsker ikke sex før ekteskapet, jeg prøver å ikke banne, og oppfører meg stort sett ordentlig mot andre mennesker. Liker jenter at gutter er slik, eller må guttene være brautende drittsekker for å få seg en kjæreste? Sliter også med angst og dårlig selvtillit, så jeg får meg ikke akkurat til å gå sjekke opp en jente heller. Vet aldri om jeg er bra nok eller ei. Trenger så sårt hjelp!
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2011 #2 Skrevet 20. juli 2011 Gå til psykolog. Du trenger ikke å være drittsekk for å få deg dame, men det hjelper ikke akkurat å være super-kristen som du virker å være.
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2011 #3 Skrevet 20. juli 2011 Sjansene dine vil nok øke dersom du går etter damer i et kristent miljø. 1
Facepainter Skrevet 20. juli 2011 #4 Skrevet 20. juli 2011 Jeg kjenner et par karer på min alder som er 100% tro til kristendommen, og det er nok to av de personene som jeg har størst respekt for. Begge to har vært gift i mange år, med nydelige koner og barn. Han ene traff kona si gjennom idrett, og han andre gjennom kirken. De er utrolig hyggelige, men ikke til en slik grad at det blir slitsomt, slik som med enkelte personer som ikke er genuint hyggelige. De har aldri gjort noe spesielt for å få kvinner til å like dem, de kan bare ikke unngå det. Enten som venner, eller noe mer. Dette var bare noen oppmuntrende ord, tatt på sparket. Angsten kan jeg ikke hjelpe så mye med, men den må du bare møte i døra og si at du ikke vil ha på besøk Selvtillit kommer nok etterhvert, det er ikke mange 16-åringer som er sikker på seg selv. Slapp av! 1
EnKristenKar Skrevet 20. juli 2011 Forfatter #5 Skrevet 20. juli 2011 Gå til psykolog. Du trenger ikke å være drittsekk for å få deg dame, men det hjelper ikke akkurat å være super-kristen som du virker å være. Har vudert psykolog, men det har liksom aldri blitt noe. Er nok kanskje en negativ faktor at jeg er så fundamentalistisk i min kristne tro. Men selv om jeg hadde valgt å skjule det for alle jentene, ville de til slutt ha merket det. Og jeg kan jo heller ikke bare bestemme meg for å ikke tro, når jeg er 100% overbevist i min religion.
EnKristenKar Skrevet 20. juli 2011 Forfatter #6 Skrevet 20. juli 2011 Sjansene dine vil nok øke dersom du går etter damer i et kristent miljø. Har vudert det også, men det virker som om mange kristne jenter bare er kristne på "overflaten". De priser Herren med sin familie, men er kanskje de groveste spotterne blant sine venniner.
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2011 #7 Skrevet 20. juli 2011 Har en god kompis som er prest, han er helt som alle andre, veldig utadvent og sprudlende og er gjerne med ut og drikker en øl eller ti en lørdagskveld. Men det som skiller ham fra de andre vennene mine, er at han ikke vil ha sex før ekteskapet dersom han treffer en kvinne. Jeg for min del hadde aldri kjøpt en bil uten å prøvekjøre den først og kan godt forstå at han forblir singel dersom han ikke går for å treffe noen gjennom jobben e.l. som har samme syn og verdier....
hulaboer Skrevet 20. juli 2011 #8 Skrevet 20. juli 2011 Hører at dypt kristne jenter ofte er skikkelig kinky og dirty hvis man kommer innpå dem. Så kjør på!
EnKristenKar Skrevet 20. juli 2011 Forfatter #9 Skrevet 20. juli 2011 Har en god kompis som er prest, han er helt som alle andre, veldig utadvent og sprudlende og er gjerne med ut og drikker en øl eller ti en lørdagskveld. Men det som skiller ham fra de andre vennene mine, er at han ikke vil ha sex før ekteskapet dersom han treffer en kvinne. Jeg for min del hadde aldri kjøpt en bil uten å prøvekjøre den først og kan godt forstå at han forblir singel dersom han ikke går for å treffe noen gjennom jobben e.l. som har samme syn og verdier.... Ja, bør helst finne en kristen jente. Har også mest lyst på en kristen jente, men som tidligere nevnt over: mange av dem virker som kristne på "overflaten". For håpe dette bare er fordommer, har nok vært maks uheldig med å bo i en bygd som i mine øyne består av enten arrogante ikke-kristne eller hykleriske mennesker som tar seg frekkheten å kalle seg kristen.
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2011 #10 Skrevet 20. juli 2011 Hører at dypt kristne jenter ofte er skikkelig kinky og dirty hvis man kommer innpå dem. Så kjør på! Frøken bibelstripp.
Gjest -J- Skrevet 20. juli 2011 #11 Skrevet 20. juli 2011 1) Hold religionen din for deg selv og ikke gjør noe stort nummer ut av det. Med det mener jeg at du ikke bør være han som skal "frelse" alle og omvende alle til kristendommen. Slike folk kan bli oppfattet som ganske travle, selv om jeg synst også det er litt morsomt Poenget mitt er at det er ikke noen dealbreaker å være religiøs, det kan faktisk være ganske kult. Men det er ikke noe man nødvendigvis trenger å fortelle til hele verden. De færreste kjenner mine personlige overbevisninger. 2) Hvorfor er du så sterkt religiøs? Oppdragelse? Indoktrinering? Redd for å dø? Jeg vil anbefale deg å sterkt utfordre troen din med litt rasjonell tankegang. Om du fortsatt er overbevist, OK, men ikke gå gjennom livet som en kristen kun fordi du er oppdratt slik. 3) Når det gjelder det du egentlig spurte om så er løsningen å begynne å like deg selv først. De som er best likt av begge kjønn er de som ikke har et behov for å bli likt, men liker seg selv og er sikre på seg selv. Ellers er du jo bare 16 år. Det er nok mer vanlig enn du tror å være litt usikker på seg selv i den alderen Det er bare å jobbe med selvtilliten og presse litt grenser hver dag, så kommer det seg etter hvert. Husk at Jesus var egentlig ganske badass og gikk ikke bare rundt for å behage andre. Lykke til 3
Gjest KateW Skrevet 21. juli 2011 #12 Skrevet 21. juli 2011 Ja, bør helst finne en kristen jente. Har også mest lyst på en kristen jente, men som tidligere nevnt over: mange av dem virker som kristne på "overflaten". For håpe dette bare er fordommer, har nok vært maks uheldig med å bo i en bygd som i mine øyne består av enten arrogante ikke-kristne eller hykleriske mennesker som tar seg frekkheten å kalle seg kristen. Det er dette, av alt det du skriver, jeg reagerer mest på. At du setter deg til doms over de andre kristne, og beskriver dem som hykleriske. Hva vet du om andres tro, forhold til Gud eller hvorfor de har tatt de valgene de har tatt i livet? 2
DBM Skrevet 21. juli 2011 #13 Skrevet 21. juli 2011 Først få orden på livet ditt, bli kvitt angsten og den dårlige selvtilliten. Når det er i boks så kan du begynne å se etter jenter. 1
Gjest reebok Skrevet 21. juli 2011 #14 Skrevet 21. juli 2011 Men, som kristen så er jeg ikke "som de andre guttene". Det vil si: Jeg drikker meg ikke full, jeg ønsker ikke sex før ekteskapet, jeg prøver å ikke banne, og oppfører meg stort sett ordentlig mot andre mennesker. Liker jenter at gutter er slik, eller må guttene være brautende drittsekker for å få seg en kjæreste? Det er ikke alle gutter som drikker seg full, puler rundt og oppfører seg som drittsekker, selv om de ikke er kristne. Jeg kjenner mange mannlige ateister som er veldig ålreite gutter, som er slike jeg leter etter uten at de er kristne (for jeg er ateist selv så for meg er dette viktig at det ikke blir en mismatch). Det jeg prøver å få frem her er at det er ikke sånn at ikke-kristne nødvendigvis er bad-asser uten sidestykke. Man kan være et fint menneske fordi om man ikke er religiøs. 2
Gjest KateW Skrevet 21. juli 2011 #15 Skrevet 21. juli 2011 Eller en liten kristen ramp... KGB var russenavnet mitt... Kristen Grisete Berte.... Jeg hadde nok ikke hatt sjans på TS.... 1
EnKristenKar Skrevet 21. juli 2011 Forfatter #16 Skrevet 21. juli 2011 Det er dette, av alt det du skriver, jeg reagerer mest på. At du setter deg til doms over de andre kristne, og beskriver dem som hykleriske. Hva vet du om andres tro, forhold til Gud eller hvorfor de har tatt de valgene de har tatt i livet? Når folk priser Herren for syns skyld, og så reiser til Syden sammen med noen ikke-kristne venner og drikker seg full, er det nok på sin plass å kalle dem hyklere.
EnKristenKar Skrevet 21. juli 2011 Forfatter #17 Skrevet 21. juli 2011 KGB var russenavnet mitt... Kristen Grisete Berte.... Betyr dette at du hadde sex med tilfeldige gutter, noe som helt klart blir fordømt i Bibelen?
EnKristenKar Skrevet 21. juli 2011 Forfatter #18 Skrevet 21. juli 2011 (endret) Det jeg prøver å få frem her er at det er ikke sånn at ikke-kristne nødvendigvis er bad-asser uten sidestykke. Man kan være et fint menneske fordi om man ikke er religiøs. Jeg mente heller ikke at alle ikke-kristne gutter (eller jenter også, for den saks skyld) er slemme. Jeg har mange ikke-kristne venner som er snille. Det jeg egentlig lurte på var om man måtte være en drittsekk for å få seg kjæreste (uavhengig av religiøs overbevisning.), siden erfaringen min har vært at jentene liker de slemme guttene. Endret 21. juli 2011 av EnKristenKar
Gjest BettyBoop28 Skrevet 21. juli 2011 #19 Skrevet 21. juli 2011 (endret) Jeg er 16 år og har aldri hatt en kjæreste før. Jeg har en følelse av at ingen jenter liker meg og at jeg aldri kommer til å få kjæreste, til tross for at noen jenter har sagt at jeg er snill, hyggelig, morsom, etc.. Noen har til og med kalt meg for søt. Men, som kristen så er jeg ikke "som de andre guttene". Det vil si: Jeg drikker meg ikke full, jeg ønsker ikke sex før ekteskapet, jeg prøver å ikke banne, og oppfører meg stort sett ordentlig mot andre mennesker. Liker jenter at gutter er slik, eller må guttene være brautende drittsekker for å få seg en kjæreste? Sliter også med angst og dårlig selvtillit, så jeg får meg ikke akkurat til å gå sjekke opp en jente heller. Vet aldri om jeg er bra nok eller ei. Trenger så sårt hjelp! Går du ikke på bibelgruppe eller er med i en eller annen kristen forening av et eller annet slag? Da finner du gjerne ei med samme livssyn og samme holdning til sex som du har. Dessuten kan religiøst kulturkræsj i et forhold bli et problem. Like barn leker best vettu. Endret 21. juli 2011 av BettyBoop28
Gjest BettyBoop28 Skrevet 21. juli 2011 #20 Skrevet 21. juli 2011 Ja, bør helst finne en kristen jente. Har også mest lyst på en kristen jente, men som tidligere nevnt over: mange av dem virker som kristne på "overflaten". For håpe dette bare er fordommer, har nok vært maks uheldig med å bo i en bygd som i mine øyne består av enten arrogante ikke-kristne eller hykleriske mennesker som tar seg frekkheten å kalle seg kristen. Tror det er fordommer du har. Det fins jenter som har samme holdninger som deg. Garantert.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå