Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg blir helt "stiv i maska" etter feks dusj hvis jeg ikke smører meg fort. Dette er vel typisk fuktfattig.. Men jeg har/får lett tørre flekker i ansiktet også- det er jo typisk tørr hud..

Så spørsmålet er; kan fuktfattig hud også ha tørre flekker? Produkter for tørr hud virker nemlig ikke helt bra. Bruker hele Decleor serien for tørr hud og har brukt det noen mnd nå.

Nå er jeg tom for serum og lurte på om jeg kanskje skulle gå for Neroli (det er vel den som er for fuktfattig hud?)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, fuktfattig hud kan få tørre flekker.

Dersom huden din blir blank og får småkviser/sorte prikker så kan du anta at du har fuktfattig hud. Dersom huden din aldri blir blank og ikke får tilstoppede porer så har du tørr hud. En tørr hud produserer ikke fett, og trenger tilskudd av fett i hudpleien. En fuktfattig hud produserer fett, men har ikke optimal fuktbalanse og trenger da fukt.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det ene utelukker ikke det andre, du kan ha både tørr og fuktfattig hud. Hvordan er huden din ellers?

Skrevet

Neroli er for fuktfattig hud, ja. Ifølge en hudpleier jeg gikk hos tidligere, gir Rose d'Orient (den for sensitiv hud) hakket mer fukt enn Neroli. Jeg har tørr og fuktfattig hud, og Angelique funket ikke for meg.

AnonymBruker
Skrevet

Huden er fin ellers syntes jeg. Kviser er ikke problem. Mulig jeg har litt fet t-sone.. Reagerer fort på produkter med parfyme i. Huden har blitt 100 ganger bedre etter jeg begynte med Decleor men ser at den har litt tørre flekker enda. Den burde jo være helt 100% etter flere mnd med rens,toner,serum,krem,balm,maske og alt som hører med for tørr hud- derfor lurer jeg på om jeg kanskje da har fuktfattig hud siden det ikke er helt 100% bra :sukk:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...