Gjest RYPHJ Skrevet 20. juli 2011 #1 Skrevet 20. juli 2011 Hei ! jeg fikk mensen for akkurat 7 dager siden og i dag er den ferdig ( mensen min varer som regel bare 7 dager). sist gang jeg ble gravid hadde jeg samleie på dag 9 etter mensen startet og jeg kan tenke meg at jeg hadde sikkert eggløsning dagen etter eller dag 11 ? sædceller kan jo leve der inne en stund. men etter jeg mistet så følte jeg at jeg hadde eggløsning på dag 14 etter mensen ( om jeg hadde fått mensen samme tid jeg pleier ) og ik rundt dag 10-11 etter mensen.. så jeg lurer på om noen har erfaring med dette? jeg kan kanskje ha innbilt meg eggløsning på dag 14. og tror jg har det på rundt dag 10-11 etter mensen til vanlig, ble jo gravid bare 2 dager etter mensen var ferdig. JEG HÅPER JO at jeg har EL rundt dag 10-11 fordi da kan jeg ha blitt gravid nå igjen ! Men sist gang jeg ble gravid hadde jeg sex dag 9 etter mensen startet. ( som sagt ) ... burde jeg da prøve rundt dag 9-10-11 denne måneden og de neste månedene?! har en syklus på 28 dager. ble veldig rotete men håper virkelig noen kan hjelpe med å dele sine erfaringer
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2011 #2 Skrevet 20. juli 2011 Kan du ikke bare google etter "eggløsningskalkulator"? Det skal vel gi sånn noen lunde pekepinn. Har du prøvd en eggløsningskalkulator?
Gjest RYPHJ Skrevet 20. juli 2011 #3 Skrevet 20. juli 2011 ja men den regner med at eggløsning kommer 14 dager etter mensen..og dt r jo ik riktig fordi jeg ble gravid 9 dagen. så lurte på om noen hadde opplevd samme som meg og om jeg burde holde meg til å prøve RUNDT DEN TIDEN og ikke den 14 dagen
Gjest Emo Fisk Skrevet 21. juli 2011 #4 Skrevet 21. juli 2011 Eggløsningen kan ikke resten av oss svare på. Syklusen din er din egen, og ganske så individuell. Beste jeg kan anbefale, og som jeg selv har brukt, er at du kjøper billige eggløsningsstrips på Ebay. Der får du rundt 100 tester til kanskje 40 kroner ink. porto. Eggløsningen kan variere fra syklus til syklus. min hopper en hel del, så jeg syns det var veldig greit å ha masse tester slik at jeg med god samvittighet kunne finne den hver måned.
Klematis Skrevet 21. juli 2011 #5 Skrevet 21. juli 2011 Hvor lenge det går fra første dag i mensen til egglønsning kan variere en del fra syklus til syklus, mens antall dager fra eggløsning til mens igjen er relativt stabil (+- 1 dag). Regner ikke med du skal ha sex bare en gang hver syklus? Start når mensen er slutt og ha sex minst annenhver dag i minst en uke, så tror jeg du skal være godt dekket ifølge dine opplysninger over. Eller gjør som Emo Fisk foreslår og kjøp eggløsningstester.
Teriyaki Skrevet 21. juli 2011 #6 Skrevet 21. juli 2011 ja men den regner med at eggløsning kommer 14 dager etter mensen..og dt r jo ik riktig fordi jeg ble gravid 9 dagen. så lurte på om noen hadde opplevd samme som meg og om jeg burde holde meg til å prøve RUNDT DEN TIDEN og ikke den 14 dagen Er slettes ikke sikkert du ble gravid den niende dagen selv om det var da du hadde sex. Sædcellene kan som du selv sa, leve en stund, opptil fem dager. Altså kan du ha blitt gravid alt fra den niende dagen til den 14 dagen etter første dag av siste menstruasjon. Dersom jeg forstod deg riktig, at du hadde samleie dag ni i syklusen din.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå