Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg så også at det var Angelina Jolie du hadde tegnet med én gang, og det er jo et godt tegn hvis det var målet ditt. Når jeg så tegningen, tenkte jeg først at den verken var spesielt dårlig eller spesielt bra. Kanskje litt middelmådig. Men, jeg vil ikke at du skal ta det hardt til deg, for jeg ser absolutt potensiale. Du har tegneferdigheter som definitivt overgår normalen, og med litt hjelp tror jeg nok at du kan komme til å bli riktig så flink.

Ikke vet jeg hvor lenge du har tegnet eller om du har tegnet aktivt, men jeg synes tegningen din er et veldig godt utgangspunkt.

Ang. tegnekurs: Forsøk å google "tegnekurs + stedet du bor på". Kanskje finner du noen resultater sånn. Her jeg bor har blant annet kulturskolen arrangert tegne- og malekurs, så kanskje det går an å ta en telefon til kulturskolen i nærheten av deg?

Tutorials på YouTube kan også være veldig hjelpsomme. Å lære ved å "herme" er faktisk en ganske effektiv måte å forbedre seg på. Jeg tror du med fordel kan fokusere på å bli god på én ting om gangen, f.eks. øyne først. Det finnes mange gode tutorials til hvordan man tegner realistiske og fine øyne på YouTube.

Ønsker deg lykke til og håper at du koser deg videre med å tegne. Det er veldig morsomt, og blir bare morsommere og morsommere jo flinkere man blir. :-)

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du tegner sånn, uten å ha gått skoler eller kurs, er det veldig bra, og hvis du fortsetter, er jeg ganske sikker på at du kommer til å kunne tegne så godt som fotorealistiske portretter om noen år.

• Liker 1
Skrevet

Flinkere enn de fleste!

Men syns skyggene ser litt feil ut i ansiktet, samt at munnen er malplassert... Halsen og ned ser litt uferdig ut

• Liker 1
Gjest NozMonster
Skrevet

Hvis du tegner sånn, uten å ha gått skoler eller kurs, er det veldig bra, og hvis du fortsetter, er jeg ganske sikker på at du kommer til å kunne tegne så godt som fotorealistiske portretter om noen år.

når yme sier det, så kan du virkelig være stolt ts ;)

yme er en helt sykt flink kunstner!!!

selv ble jeg imponert over skyggeleggingen din!

men det er noe som ikke stemmer med leppene og kjeven..jeg tror det er at det ikke er 3dim nok!

• Liker 1
Skrevet

Du har absolutt potensiale. Det jeg ville jobbet med var anatomi og ikke minst skyggelegging. For å bedre det er det greit å legge fra seg fingerbruk. Ikke bruk fingrene til å dra skyggen utover, bruk istedet BARE blyanten. Øv deg på skyggelegging ved å bli kjent med hva blyanten kan gjøre. Tegn tykke linjer, tynne linjer, svake linjer. Tegn de tett og se hvordan det virker. Krysskavering er også spennende. Det er dette som i hovedsak gjør at du får fin strek og levende bilder.

• Liker 1
Skrevet

Øv deg mer på skyggelegging og kjøp et skrin med blyanter med forskjellig hard/mykhetsgrad. Du har fått frem blikket og du har et talent du bør utvikle.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvor gammel er du?

21. :sjenert: Men jeg har aldri hatt noe tegnekurs, og jeg tegner nesten aldri. Jeg begynte å tegne litt i går. Jeg syns det var moro, og jeg trodde at jeg kunne bli mye bedre hvis jeg tegner oftere.

• Liker 1
Gjest Seniorita
Skrevet

Syns du denne tegningen var fin? Jeg mener ikke å vise hele verden hvor flink jeg er altså. Jeg vil bare ha andres mening. Jeg er fult klar over at jeg ikke er like flink som de aller flinkeste, men ville du sagt at jeg var flink?

Jeg syns tegningen var kjempe bra!!

Jeg hadde aldri klart å tegne sånn.

Når jeg tegner blir det som regel en sol, et hjerte eller en strek mann. :fnise:

• Liker 1
Skrevet

21. :sjenert: Men jeg har aldri hatt noe tegnekurs, og jeg tegner nesten aldri. Jeg begynte å tegne litt i går. Jeg syns det var moro, og jeg trodde at jeg kunne bli mye bedre hvis jeg tegner oftere.

Hvis du aldri egentlig har tegnet noe særlig så synes jeg det er en lovende start :) Og det er som regel slik at ting man synes er moro er ting man kan bli veldig flink i.

• Liker 1
Skrevet

Åh, jeg fikk lyst til å høre hva folk synes om mine tegninger. Hvis det er greit for TS vil jeg poste et bilde =)

AnonymBruker
Skrevet

Åh, jeg fikk lyst til å høre hva folk synes om mine tegninger. Hvis det er greit for TS vil jeg poste et bilde =)

Ja post en tegning. :jepp:

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Til Miki: Wow. Det var veldig mye detaljer. Du er veldig flink. Hva blyant bruker du?

Skrevet (endret)

Til Miki: Wow. Det var veldig mye detaljer. Du er veldig flink. Hva blyant bruker du?

Jeg mener det er 2B/HB og 6B, men jeg er ikke sikker. Mamma fant ut at jeg trengte en hobby så hun kjøpte 2 blyanter og en tegneblokk til meg i april i fjor, og det der er resultatet. Ganske fornøyd jeg ;D

Endret av Miki
  • Liker 1
Gjest HunterLady
Skrevet

Miki: Kjempebra. :)

Kopierer du bilder og tegner etter eller finner du alt på i ditt eget hode?

Skrevet

Miki: Kjempebra. :)

Kopierer du bilder og tegner etter eller finner du alt på i ditt eget hode?

Jeg finner på alt i mitt eget hode, men det er ikke alltid like enkelt å tegne en hånd f.eks, så da finner jeg et bilde av en hånd, eller like enkelt; tegner etter min egen hånd.

• Liker 1
Gjest HunterLady
Skrevet

Jeg finner på alt i mitt eget hode, men det er ikke alltid like enkelt å tegne en hånd f.eks, så da finner jeg et bilde av en hånd, eller like enkelt; tegner etter min egen hånd.

Okey. :)

Jeg synes det vanskeligste i verden er å tegne menn. Får bare til å tegne kvinner og alle menn jeg tegner ser ut som veldig feminine menn. :gjeiper:

Skrevet

De var utrolig bra.

Skrevet (endret)

Okey. :)

Jeg synes det vanskeligste i verden er å tegne menn. Får bare til å tegne kvinner og alle menn jeg tegner ser ut som veldig feminine menn. :gjeiper:

Har du noe publisert her, eller liggende?

Endret av Facepainter

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...