frøken_tralala Skrevet 20. juli 2011 #1 Skrevet 20. juli 2011 Kan det gå bra? Eller resulterer det vanligvis i at katten begynner og mistrives, og kan stikke av og sånn? Eller kan den venne seg til at det kommer en hund inn i bildet? Vært fint å høre om erfaringer andre har hatt om det, før vi eventuelt begår en tabbe og skaffer oss en hund
spinnwild Skrevet 20. juli 2011 #2 Skrevet 20. juli 2011 (endret) Den kan muligens venne seg til hund, ja. Kommer an på katten... Fint om katten får være med i valg av hund kanskje (hilse på kandidatene, da ser man vel hvor god match det eventuelt kan bli), slik at man velger en hund som passer sånn nogenlunde sammen med katten (personlighet/aktivitetsnivå/toleranse osv.) Nå har jeg aldri vært med på slikt selv, men for meg høres det litt greit ut... Endret 20. juli 2011 av spinnwild
Gjest uAnonymBruker Skrevet 20. juli 2011 #3 Skrevet 20. juli 2011 Jeg kjøpte hund mens jeg hadde to eldre katter. Den ene ble og den andre stakk og kom aldri tilbake. Men den som ble igjen ble bestevenner med hunden og de hadde det supert sammen til katten døde. 1
frøken_tralala Skrevet 20. juli 2011 Forfatter #4 Skrevet 20. juli 2011 takk for svar ja, vi har tenkt på at det ihvertfall må være en typisk rolig familiehund, om det skal bli noe av. Katten blir lett stressa av "masete" og ville hunder. Ikke så rart kanskje, i og med at hun ikke er vant med hunder fra før. men jeg vil fortsatt høre erfaringer andre har om emnet, så jeg vet mer hvilke sjangser det er for at det vil fungere
frøken_tralala Skrevet 20. juli 2011 Forfatter #5 Skrevet 20. juli 2011 Jeg kjøpte hund mens jeg hadde to eldre katter. Den ene ble og den andre stakk og kom aldri tilbake. Men den som ble igjen ble bestevenner med hunden og de hadde det supert sammen til katten døde. hm, trist at den ene stakk da vanskelig å vite hvordan hver enkelt katt vil reagere antagelig..
Gjest uAnonymBruker Skrevet 20. juli 2011 #6 Skrevet 20. juli 2011 Den har blitt sett etter at den stakk altså, så den lever ennå, han har flyttet inn hos noen andre, heldigvis:) Men jeg tror det er vanskelig å vite på forhånd med katter, de er vanedyr og når vaner brytes er det ikke godt å vite om de vil finne seg i det etterhvert eller om de aldri blir den samme igjen.
frøken_tralala Skrevet 20. juli 2011 Forfatter #7 Skrevet 20. juli 2011 Okei, så bra den har det bra, ville vel vært verre å ikke vite mer om hvor den ble av Men nå ble jeg litt usikker her, vil jo ikke risikere at pusen føler seg utstøtt i sitt eget hjem, hun var jo her først! veldig glad i katten, så ville være trist om hun stakk av ihvertfall.
Gjest uAnonymBruker Skrevet 20. juli 2011 #8 Skrevet 20. juli 2011 Det hadde vært grusomt om han stakk for aldri å bli sett mere. Men jeg vet han har et flott liv der han bor nå. Jeg var rimelig irritert på de menneskene før, ettersom de drev å foret ham mens han bodde her. Men i ettertid er jeg jo glad han følte han hadde et sted han kunne dra som ikke var forpestet av drittbikkjer:) Jeg har ikke noe mirakelsvar alstå, men du har ingen venninner med hund som kunne tatt seg en tur innom, det gir jo en liten indikasjon på hvordan pusen din reagerer på hunder?
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2011 #9 Skrevet 20. juli 2011 Det hadde vært grusomt om han stakk for aldri å bli sett mere. Men jeg vet han har et flott liv der han bor nå. Jeg var rimelig irritert på de menneskene før, ettersom de drev å foret ham mens han bodde her. Men i ettertid er jeg jo glad han følte han hadde et sted han kunne dra som ikke var forpestet av drittbikkjer:) Samme skjedde med min katt. Er forbannet på de som drev og foret henne fra før.. Slutt med slikt folkens!
frøken_tralala Skrevet 20. juli 2011 Forfatter #10 Skrevet 20. juli 2011 Ja, det er slitsomt når folk gjør sånn... Da sier jeg bare: Skaff dere en egen katt! Men ja, det var lurt, å få noen som har en snill hund til å komme innom, så ser vi jo
Isvann Skrevet 17. august 2011 #11 Skrevet 17. august 2011 Umulig med mindre katten din er vandt til hund. Voksen katt og valp går IKKE!!! Det er umulig å vende til.
Isvann Skrevet 17. august 2011 #12 Skrevet 17. august 2011 Min endte med å drepe katten, for den var slem mot han som valp.
johoo Skrevet 17. august 2011 #13 Skrevet 17. august 2011 Jeg kjøpte hund når mine katter var 9- 10 år. Katten hadde aldri likt verken andre hunder eller katter så jeg var veldig nervøs. Etter to uker sov alle i samme kurv:)
Gjest otrivin Skrevet 17. august 2011 #14 Skrevet 17. august 2011 Min hund liker bedre å kose med katter enn "pappa" sååååååå det kan jo gå bra.
AnonymBruker Skrevet 19. august 2011 #15 Skrevet 19. august 2011 Jeg ville nok ha prøvd å ta med hunden hjem først slik at de kunne bli vant til hverandre. Så må du vurdere om du vil ha hund eller katt hvis du skjønner at katten ikke vil finne seg i det. For da kommer den garantert til å flytte. Da er det bedre å gi den bort til noen som vil ha den slik at du vet med sikkerhet at katten får det godt. Jeg har også lyst på en hund, men katten vår er livredd hunder så da blir det ingen hund her i huset. Ihvertfall ikke før om 15 år eller noe slik.
pinar Skrevet 19. august 2011 #16 Skrevet 19. august 2011 Pusen min har jeg overtatt etter tidligere eier som skaffet seg hund. Det fungerte IKKE. Hunden fikk katteklor i øynene og gikk med krage.. Hun er forsåvidt ikke glad i andre katter heller. Men verdens snilleste mot mennesker.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå