Gå til innhold

Bilsete til baby

Anbefalte innlegg

Gjest Emo Fisk
Skrevet

Hei, kan dere anbefale meg ett godt bilsete til babyen som kommer? Forrige gang hadde jeg ett som ble festet med bilselene, og det var noe svare mas hver eneste gang jeg skulle noe sted med ungen. Har lyst på ett nytt nå.

Vurderer ett sete med base, men kan veldig lite om disse. Har en Volvo v40 2001 som i følge en side jeg har sett, SKAL ha isofix i setene, men jeg aner ikke om det faktisk har det. Vet ikke hvordan dette ser ut... :sjenert:

Setet må vare praktisk, for en mor som kan ha videre bekkenløsningsproblemer etter fødsel og ryggsmerter. Det må også være litt godt med seteplass. Opplevde at vesla vokste fort ut av sitt babysete, og vil gjerne kunne bruke det så lenge som mulig.

Gode råd og erfaringer tas imot med takksigelser :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

isofix kjenner du ved å kjenne i sprekken mellom sete og rygg i baksete, der skal du kjenne to firkantet metall bøyler på hver side av sete :) jeg selv har kjøpt besafe izi sleep, men kan ikke uttale meg noe om det, da det ikke er tatt i bruk ennå.. maxi cosi er et veldig populært sete, som du og får base til :) for min del sto det mellom besafe izisleep og maxi cosi pebble.. annbefaler å dra på torsov/barnas hus/ andre steder de selger det, og prøve og se hva som fungerer best for deg :) jeg brukte fler dager med lesing av tester og bruker vennlighet før jeg bestemte meg..

Gjest Marmot
Skrevet (endret)

Jeg hadde kjøpt Maxi-Cosi Pepple eller Cabriofix med Easy-base. Fordelen er at om du skulle bytte bil, enten for en kortere eller lengere periode, fungerer Easy-basen med både isofix og bilens belter. Pepple og Cabriofix er også (ganske mye?) lettere enn Besafe sitt. I tillegg kom Maxi-Cosi Cabriofix bedre ut i test enn Besafe sitt sist de ble testet.

Du har sikkert bruksanvisning til bilen din liggende i hanskerommet? Der står det om du har isofix eller ikke. I mange biler som ikke er helt nye var det noe man måtte velge, og derfor har ikke alle biler det. Om du ikke finner ut av det selv, kan en bilforhandler kjapt finne det ut.

Endret av Marmot
Gjest Ruccola
Skrevet

jeg har heller ikke noen erfaringer enda, men har kjøpt maxi cosi pebble :)

Så på forgjengeren også, men syns stoffet i pebble så lettere ut å holde rent, for forgjengeren så jeg for meg at gulp og sånt ville trekke rett inni siden det var grovere stoff.

Var jo dyrere, men det føltes lett og fint ihvertfall :)

Tror det ofte er en liten merkelapp der set står "isofix" helt nede på setet om du har dette ;)

Absolutt greit å ha base ihvertfall! Da er det bare å klikke setet ut og inn av bilen uten noe dill, og så er det ikke mulig å feilmontere! En får grønt eller rødt "lys" for festet eller ikke festet ;)

Skrevet

Anbefaler maxi cosi cabriofix på det varmeste! Har du ikke isofix i bilen kan du kjøpe easybase istedet. Vi har vært kjempefornøyd med setet hele tiden, det er lett, barna sitter bra i det, og det er enkelt å ta det inn og ut av bilen.

Du kan spare en del kroner på å handle det i Sverige om du har mulighet til det, ellers er det stadig tilbud på disse setene på barnas hus.

Skrevet

Jeg hadde kjøpt Maxi-Cosi Pepple eller Cabriofix med Easy-base. Fordelen er at om du skulle bytte bil, enten for en kortere eller lengere periode, fungerer Easy-basen med både isofix og bilens belter. Pepple og Cabriofix er også (ganske mye?) lettere enn Besafe sitt. I tillegg kom Maxi-Cosi Cabriofix bedre ut i test enn Besafe sitt sist de ble testet.

Du har sikkert bruksanvisning til bilen din liggende i hanskerommet? Der står det om du har isofix eller ikke. I mange biler som ikke er helt nye var det noe man måtte velge, og derfor har ikke alle biler det. Om du ikke finner ut av det selv, kan en bilforhandler kjapt finne det ut.

det stemmer, izisleep er tyngre, men til gjengjeld 5-6cm lenger, også likte jeg at man kan legge ned ryggen når man ikke kjører, og det er gynge funksjon på det :) kan også festes på vogna jeg har kjøpt (det kan maxi cosi sitt også forsåvidt) :)

Gjest Marmot
Skrevet

Da jeg kjøpte mitt 1. barnesete, trodde jeg at det ikke gjorde noe at det var tungt. Jeg tok feil, og vi byttet til Maxi-Cosi da ungen ble 7 kg. Man ender som regel opp med å bære mer på setet enn man så for seg, og det er tungt.

Skrevet

Jeg anbefaler også Maxicosi cabriofix, med base. Veldig fornøyd med den :)

Gjest Emo Fisk
Skrevet

Jeg er så glad for at dere forteller meg om base som kan festes uten Isofix :) Da føler jeg at jeg har litt muligheter :)

Har akkurat bestilt vogn fra Sverige, og det gikk kjempeflott, så da skal jeg vurdere det for bilsete og. Takk for tipsene folkens!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...