Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! skal til Riga i morgen. Hva er verdt å se/gjøre der? Hilsen j 27 :) :)

Skrevet

Ta en tur opp i tårnet i St. Peterskirken i starten av ferien, så får du fin oversikt over byen :)

Skrevet

Ta en tur opp i tårnet i St. Peterskirken i starten av ferien, så får du fin oversikt over byen :)

Ok! :) skal vi gjøre! :) hvordan er f.eks utelivet? Menneskene?

Skrevet

Jeg var bare noen dager i Riga, og jeg var der med kjæresten, så vi dro ikke ut og oppdaget utelivet. Så hvordan utelivet og menneskene er aner jeg ikke. Vi var der dessuten tidlig på våren hvor det fortsatt var ganske mennesketomt og surt og kaldt der, såeh :gjeiper:

Det vi egentlig gjorde mest av var å tusle rundt i sentrum, gjerne med en guidebok som forteller om forskjellige attraksjoner, samt å spise god mat og shoppe littegrann.

Synes ikke Riga var en så veldig flott by egentlig, liker Praha og Budapest så uendelig mye bedre. Men det kan være at det sure været ødela mye for oss.

Skrevet

Jeg skal også dit, og lurer også litt. En ting er hva man kan se, det finner jeg vel ut av, men hva shopper jeg der? Lin vet jeg om, men utover det liksom. Og hvordan er prisnivået? Fortsatt svært rimelig, eller er de i ferd med å ta igjen oss? En lunch, fx, eller middag, hvor mye bør jeg regne med å betale for det? Jeg reiser 8. august. Hvordan er klimaet der da? Og så har jeg tenkt meg på spa! Men jeg har ikke bestillt noe på forhånd, er det nødvendig, eller holder det å fikse det når jeg kommer dit? Jeg har 3-4 dager på meg der da. Og er det noen som kan anbefale et bra spa i byen som ikke koster skjorta? Har ikke lyst til å dra ut til Jurmala (heter det ikke det der?) for å gå på spa, tror jeg. Litt av hvert å spekulere på her, altså :)

Skrevet

Riga ble jeg ikke imponert over, er glad jeg var der med jobben og ikke privat....

Skrevet

Dra på Skyline bar! Tror det var det den het. Skyskraper med bar på toppen, og fantastisk utsikt! Glassvegger og fancy interiør. Kle deg pent så du kommer inn! Er minst 20-årsgrense såvidt jeg kan huske.

Ellers må du passe deg litt som beruset/full. Det er ikke tillatt å vise at man er beruset i Rigas gater, og politiet ligger ikke på latsiden, for å si det mildt. Var der på klassetur for et par år siden, og vi ble skremt opp først for å ta turen på alvor. Politiet sies å være korrupt til tusen, så ligg lavt. Noen "leter" etter en unnskyldning til å komme i kontakt med deg for bøter o.l.

Mat er utrolig billig, jeg la på meg opptil flere kilo tror jeg, i løpet av uka mi i Riga :fnise: tror ikke jeg var alene om det heller! Det er en sushirestaurant i nærheten av det store kjøpesenteret (det er bare ett senter såvidt jeg kan huske, i alle fall i den gamle delen) og der er maten helt fantastisk. Vi spiste der til frokost fordi det var så billig...

Ellers er det en park der, som du sikkert vil finne ut, og der har de en kjærlighetsbro, med navn på hengelåser som par har hengt opp i mange tiår. Utrolig stilig :-)

Anbefaler deg å spise frokost på en av kaffebarene, som jeg såklart har glemt navnet på. De er i alle fall over hele byen. Herlige club-sandwicher, kaffe og juice.

Jeg var ikke på spa, men noen andre i klassen min var det, og de tok det bare på sparket. Tror de bestilte et døgn på forhånd bare. Skal ikke være noe problem! Er visst fullt av spa der.

Vi kom egentlig ikke i kontakt med noen "innfødte" Riganere der nede, folk virket litt reserverte synes jeg? Vi var der dessuten tidlig på våren, det er mulig det er bedre å være der på sommerstid.

Ellers kan jeg ikke komme på noe sånn i farten, men ønsker deg en god tur! :-)

AnonymBruker
Skrevet

Det er billig der, 3-4 dager er altfor lenge i Riga. Vi fikk nok etter én hel dag og har ikke tenkt oss tilbake.

Skrevet

Dra på Skyline bar! Tror det var det den het. Skyskraper med bar på toppen, og fantastisk utsikt! Glassvegger og fancy interiør. Kle deg pent så du kommer inn! Er minst 20-årsgrense såvidt jeg kan huske.

Ellers må du passe deg litt som beruset/full. Det er ikke tillatt å vise at man er beruset i Rigas gater, og politiet ligger ikke på latsiden, for å si det mildt. Var der på klassetur for et par år siden, og vi ble skremt opp først for å ta turen på alvor. Politiet sies å være korrupt til tusen, så ligg lavt. Noen "leter" etter en unnskyldning til å komme i kontakt med deg for bøter o.l.

Mat er utrolig billig, jeg la på meg opptil flere kilo tror jeg, i løpet av uka mi i Riga :fnise: tror ikke jeg var alene om det heller! Det er en sushirestaurant i nærheten av det store kjøpesenteret (det er bare ett senter såvidt jeg kan huske, i alle fall i den gamle delen) og der er maten helt fantastisk. Vi spiste der til frokost fordi det var så billig...

Ellers er det en park der, som du sikkert vil finne ut, og der har de en kjærlighetsbro, med navn på hengelåser som par har hengt opp i mange tiår. Utrolig stilig :-)

Anbefaler deg å spise frokost på en av kaffebarene, som jeg såklart har glemt navnet på. De er i alle fall over hele byen. Herlige club-sandwicher, kaffe og juice.

Jeg var ikke på spa, men noen andre i klassen min var det, og de tok det bare på sparket. Tror de bestilte et døgn på forhånd bare. Skal ikke være noe problem! Er visst fullt av spa der.

Vi kom egentlig ikke i kontakt med noen "innfødte" Riganere der nede, folk virket litt reserverte synes jeg? Vi var der dessuten tidlig på våren, det er mulig det er bedre å være der på sommerstid.

Ellers kan jeg ikke komme på noe sånn i farten, men ønsker deg en god tur! :-)

Tusen takk for konstruktivt svar, tror jeg har lest om en sånn kaffebarkjede som er der nede et sted ja, får vel finne igjen det. hotels.com sine tilbakemeldinger på hotellet jeg skal på var nemlig veldig negative akkurat på det punktet om frokost ;)

Skrevet

Jeg var der for noen år siden, og da bestilte vi bare spabehandlinger der og da. Var på et spa som lå i øverste etasje på shoppingsenteret i gamlebyen, dette var knallbra!!

Skrevet

Jeg var der for noen år siden, og da bestilte vi bare spabehandlinger der og da. Var på et spa som lå i øverste etasje på shoppingsenteret i gamlebyen, dette var knallbra!!

Høres veldig tilgjengelig og praktisk ut, skal huske det! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...