Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg og samboeren skal til London om et par uker, og jeg vil selvfølgelig shoppe litt :) Forrige gang vi var der shoppet jeg bare det jeg så og likte, men jeg lurer på, siden pundet er lavt, og det generelt er litt billigere der borte, om det er noe spesielt som det lønner seg å handle der? Jeg har tenkt å kjøpe meg en Bare Minerals mascara, det er liksom det eneste jeg kommer på :fnise:

Edit: Kom gjerne med shoppingtips for mannfolka også :)

Endret av Lumos
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg og samboeren skal til London om et par uker, og jeg vil selvfølgelig shoppe litt :) Forrige gang vi var der shoppet jeg bare det jeg så og likte, men jeg lurer på, siden pundet er lavt, og det generelt er litt billigere der borte, om det er noe spesielt som det lønner seg å handle der? Jeg har tenkt å kjøpe meg en Bare Minerals mascara, det er liksom det eneste jeg kommer på :fnise:

Jeg pleier å gå bananas på Body Shop, siden det alltid er billigere i UK enn i Norge (enkelte produkter koster halvparten av norsk pris uten at det er salg), og de har større utvalg :) Jeg har vært årlig i UK siden førsteåret på vgs og har alltid pleid å handle produkter for hele året, siden jeg utelukkende bruker sminke, kropps- og ansiktspleie fra den kjeden.

Pleier også å handle mye klær og sko, reiser som regel alltid til London med tom koffert.

I 2007 fikk jeg også en D&G-klokke til 1600,- (ble mindre etter jeg fikk momsen tilbakebetalt på Stansted, men husker ikke summen) som i Norge kosta 2300,- Og da var pundet skyhøyt.

Et tips til ting som sminke og parfyme som selges i vanlige parfymeri - sjekk pris i tax-free ved avreise og sammenlign med pris i parfymeri i London. Hvis det er billigere i tax-free kan du kjøpe det du trenger når du lander på hjemturen :)

Ellers er jeg litt hekta på endel spiselige ting som jeg ikke finner i Norge; shortbread cookies, ploughman's relish, yorkie-sjokolade (den lilla), samt en del typer whisky polet normalt ikke tar inn og som heller ikke føres av tax-free.

God tur, kos dere masse :)

Skrevet

Mange fine tips her! Takker :)

Skrevet

Ikke glem å gå på topshop :D

Gjest Carleigh-Ann
Skrevet

Ooh, kan anbefale masse :) Boots har billig parfyme/sminke/hårprodukter. De har ofte gift sets med f.eks parfyme, body lotion og shower gel til under 30 punder. Debenhams har og stort utvalg i sminke. Alt av hårprodukter som kjøpes hos frisøren er myyye billigere enn i Norge. Bare å hamstre! Jeg pleier å kjøpe meg TIGI, Redken, Kerastase etc. Koster 10-15 pund for shampo/balsam, halv pris fra det som er prisen i Norge.

Ellers: treningstøy er billig. Merkesklær av typen Nike/Adidas etc, er halv pris i UK. Vanlige klesbutikker har samme prisnivå som i Norge, men er et mye bedre utvalg. På Primark er det veldig billig, en del ræl men kan være heldig og finne fine klær/vesker/smykker/sko. Også liker jeg River Island, Miss Selfridge, Topshop, New Look.. Greie priser og bra kvalitet.

Alkohol er også billig, men litt vanskelig å ta med på flyet hjem kanskje :) De har en shot som heter Aftershock, den er veldig god, koster rundt 10 pund på supermarked. Også pleier jeg ta med lokalt godteri derfra, husker ikke hva det heter alt sammen men det er en sjokolade som er gul med peanøttsmør som er utrooolig god!

Jeg skal til England selv neste helg, shoppe som f!

God tur!

Skrevet

Mange kjempetips :nigo: Takker!

Nå er det bare en uke igjen til tur!

Skrevet

Thornton`s karameller og toffee! :sikle:

Skrevet

Synes alltid det er ok å gå på Boots og kjøpe sånne ting man ikke får her hjemme, f.eks.:

Lemsip, kjekt å ha når man er forkjølet

Resolve er genialt både når man har dårlig mage (omgangsyke) eller når man har fått litt for mye rødvin kvelden før....

Strepsils, som faktisk funker når man er forkjøla og har vondt i halsen (istedenfor Repsils som vi får her hjemme)

Nurofen, som virkelig hjelper når du kjenner at feberen og forkjølelsen er på vei!

Gjest Belle Gunnes
Skrevet

Lemsip er alltid det første jeg kjøper når jeg lander i UK :fnise:

Skrevet

Lemsip er alltid det første jeg kjøper når jeg lander i UK :fnise:

Da burde du kjøpe Nurofen også!! Ta to tabletter når du føler at forkjølelsen kommer og du er garantert bedre. Men man får bare kjøpt en pakke av gangen, og kommer man to sammen får bare den ene kjøpe. De er litt strenge på de tablettene der...

Gjest Belle Gunnes
Skrevet

Aha takk for tips. Lander i UK fredag og vet veldig godt hvor nærmeste Boots er.

Kjøpte noen allergipiller der sist og de funker så mye bedre en de man får kjøpt i butikk her. UK har morsomme reseptfrie medisiner.

Skrevet

Åh nå har jeg en lang og fin liste i gang her :nigo: Kom gjerne med flere supre tips!

Skrevet

LUSH!! Mye billigere enn i Norge og såå mye digg! Ligger en i Regent Street i hvert fall.

Skrevet

Jaa! Det var bra du sa, hadde helt glemt at jeg har lyst til å kjøpe Lush-produkter! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...