AnonymBruker Skrevet 20. juli 2011 #1 Skrevet 20. juli 2011 Søkt skole og kom inn på første valget, takket nei.Vil gjerne komme inn på andre valget,..Hva gjør jeg da?!
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2011 #2 Skrevet 20. juli 2011 Når du takker nei så takker du nei til skoleplass i det hele tatt. Det du skulle gjort er å sette deg på 2 gangs opptak, hvor du blir satt på venteliste hos skolen. Du må kontakte inntakskontoret for å si ifra til de også, men tror ikke det går nå som du har takket nei. Men du kan jo ringe å høre.
Eske Skrevet 20. juli 2011 #3 Skrevet 20. juli 2011 (endret) Den eneste muligheten er om du har flaks og finner skoleplassen din på Resttorget hos SO, om den ikke er der er det for sent, dessverre. Oppdatert: Nå tenker jeg høyere utdanning, altså. Er det snakk om VGS her? Endret 20. juli 2011 av Eske
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2011 #4 Skrevet 20. juli 2011 Du har nå takket nei til skoleplass, for så lenge du har fått plass på første ønske ditt faller de andre automatisk bort. Ta kontakt med inntakskontoret, og hør med de hva du skal gjøre. Regner med atdu må vente og se om det er ledige plasser, for du kommer nok ikke foran noen andre
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2011 #5 Skrevet 20. juli 2011 Jeg var så dum at jeg valgte idrettslinjen på 1 valget da jeg gikk ut av skolen. Grunnen til det var at det ble sagt at 2 valget er nesten garantert, så jeg satt da på 2 valg på det jeg helst ville. Det endte faktisk med at jeg droppet ut av skolen.....
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2011 #6 Skrevet 20. juli 2011 Samordnaopptak! Inntakskontoret til skolen?!Eller samordnaopptak i oslo?!
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2011 #7 Skrevet 20. juli 2011 Jeg var så dum at jeg valgte idrettslinjen på 1 valget da jeg gikk ut av skolen. Grunnen til det var at det ble sagt at 2 valget er nesten garantert, så jeg satt da på 2 valg på det jeg helst ville. Det endte faktisk med at jeg droppet ut av skolen..... Det høres trist ut, men jeg skjønner ikke hvorfor du satte noe annet enn det du ville på førstevalg? Man skal jo alltid velge det man helst vil på førstevalget, når folk sier at andrevalget nesten er garantert, betyr det at om man ikke får førstevalget, er det svært få som må helt ned på tredjevalg. Det betyr ikke at det er et hemmelig system som gjør at man nesten alltid får andrevalget uavhengig av hva man har satt på førsteplass. 1
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2011 #8 Skrevet 20. juli 2011 Søkt skole og kom inn på første valget, takket nei.Vil gjerne komme inn på andre valget,..Hva gjør jeg da?! Gjelder det vgs eller samordnaopptak for høyere utdanning? (altså utdanning etter vgs)? Hvordan kan du være så dum at du bare takker nei uten undersøke følgene? Jeg blir så forbanna på folk som ikke klarer å tenke lengre enn sin egen nese. Har du takket nei på samordnaopptak så har du takket nei til studieplass. Det eneste du nå kan gjøre er å se om du finner et studie du kunne tenkt deg på restetorget på samordnaopptak.no 3
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2011 #9 Skrevet 20. juli 2011 Enig med siste AB her. Da jeg skulle avgi svar på både vgs og høgskole var jeg SUPERNØYE og leste sikkert alt 5 ganger for å være sikker på at jeg ikke gjorde noe feil. Printet ut bekreftelser og greier så jeg hadde bevis om noe skulle gå galt i prosessen. Litt hysterisk nesten.. Du har nok ikke skoleplass lengre, TS, siden du takket nei til første.
LongGone123 Skrevet 20. juli 2011 #10 Skrevet 20. juli 2011 Det høres ut som dette er vdg, men om det er snakk om samordna opptak/ høyere utdanning kan man fortsatt gå inn og korrigere svaret sitt frem til 26.juli. Altså, har du svart nei og "sendt inn" svaret, kan du fortsatt gå inn og endre svaret til ja. Husk å trykk send etterpå da... Men gjelder dette vdg vet jeg ikke hvordan det fungerer.. Alle kan gjøre feil, selv om jeg jo også synes det er alfa omega og l e s e all info nøye før du svarer Lykke til, det ordner seg nok!
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2011 #11 Skrevet 21. juli 2011 Det høres ut som dette er vdg, men om det er snakk om samordna opptak/ høyere utdanning kan man fortsatt gå inn og korrigere svaret sitt frem til 26.juli. Altså, har du svart nei og "sendt inn" svaret, kan du fortsatt gå inn og endre svaret til ja. Husk å trykk send etterpå da... Men gjelder dette vdg vet jeg ikke hvordan det fungerer.. Alle kan gjøre feil, selv om jeg jo også synes det er alfa omega og l e s e all info nøye før du svarer Lykke til, det ordner seg nok! Takk for svar.Men har du lest på mitt innlegg?! Jeg angrer ikke på svaret, for valg nr 1 er ikke det rette for meg..Men lurte på om jeg får nr 2 innvilget når jeg takker nei for nr 1!!
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2011 #13 Skrevet 21. juli 2011 Takk for svar.Men har du lest på mitt innlegg?! Jeg angrer ikke på svaret, for valg nr 1 er ikke det rette for meg..Men lurte på om jeg får nr 2 innvilget når jeg takker nei for nr 1!! Det står klart å tydelig på Vigo når du takker nei at du sier fra deg all rett til skoleplass.
LongGone123 Skrevet 21. juli 2011 #14 Skrevet 21. juli 2011 Takk for svar.Men har du lest på mitt innlegg?! Jeg angrer ikke på svaret, for valg nr 1 er ikke det rette for meg..Men lurte på om jeg får nr 2 innvilget når jeg takker nei for nr 1!! Greit nok, jeg svarte kanskje ikke på ditt spm, men ville bare gjøre deg obs på om dette faktisk gjaldt SO, så var det fortsatt mulig å endre svar. Jeg tenkte mer på at det er bedre å ha en skoleplass, enn ingen, selv om det ikke var ditt første valg. For dine muligheter til å komme inn på 2. valg er vel egentlig borte, om det ikke faller fra noen da? Skal passe på å svare på ditt spm neste gang. Hrmpf.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå