Gå til innhold

~ Når legger du deg? ~

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har funnet ut at 7 timers søvn er minimum av det jeg trenger for å fungere som menneske og være oppegående dagen etter. Men jeg er dessverre et utpreget B-menneske og nattemenneske. Når kvelden kommer, får jeg den store "ånden" over meg, og kan begynne på masse forskjellige ting. Alt fra håndarbeide til husvask. Er liksom mye mer effektiv etter mørkets frembrudd, og det er vanskelig å legge fra seg noe, for å gå og legge seg.

Min løsning på dette, var å kjøpe en bok jeg hadde veldig lyst til å lese. Så hele denne uken, har jeg lagt meg mellom 22.30 og 23.15. Boken gjør meg dessuten fort søvnig, så det er ikke så mye jeg får lest. Men jeg kommer meg iallefall i seng!

Hvilke kvelds- og leggevaner har dere, og når legger du deg?

Videoannonse
Annonse
Gjest sunshine-t
Skrevet

Legge seg :o ?? hva betyr det? :forvirra:

åh!! det er vel sånn jeg ikke gjør det, stemmer det!!! :ler:

Skrevet
Kvelds- og leggevaner?

Husker ikke...

:ler:

Stemmer, det. Du har fått en ny sjef i huset...

Skrevet

Legger meg nesten alltid 22.30 - sjøl om jeg i en ideell verden burde lagt meg klokka 22 (a-mennesker er tidlig trøtte). Venter på Mannen og legger meg samtidig med ham bestandig, så da blir det et kompromiss.

Sovner stort sett øyeblikkelig - så sant jeg prøver å sove da :sjarmor:

Skrevet

Har ikke faste tider å legge oss på her, men kan vel garantert si at det sjelden er før midnatt.....

Skrevet

Prøver å komme meg i seng ved ett-tiden, så jeg sover før to.

Barnet er oppe rundt halv åtte- ergo er jeg alltid meget trett om morgenen (men er ikke villig til å ofre de sene kveldene av den grunn)

Skrevet

Jeg er også utpreget B-menneske som er mest effektiv om kvelden, men jeg trenger ca 8 timers søvn for å fungere normalt, derfor legger jeg meg vanligvis mellom klokken 22.30 og 24 på ukedager, det kommer an på når jeg må opp. I helgene blir det mye senere, men jeg prøver likevel å ikke sove så altfor lenge om morgenen (10 er det absolutt seneste) så jeg ikke kommer helt ut av rytmen (har i perioder litt søvnproblemer, vanskelig for å sovne og jeg våkner 'hvis noen mister en nål i nabohuset', som kjæresten min sier...)

Skrevet

I uke dagene trenger jeg søvnen min, så jeg er så godt som alltid i seng mellom kl 23.00-24.00 en plass. (klarer ikke før elleve og bør ikke etter tolv) :lol:

I helgene varierer det veeeeldig, kan legge meg klokka elleve eller klokka fem på natta alt ettersom hva jeg bedriver.

Men er stort sett oppe i ti-tiden uansett, så noen dager er jeg veldig sliten!! :ler:

Skrevet

Prøver å komme meg i seng mellom 22.30 - 23.00 på hverdager. Får mer eller mindre panikk hvis klokka nærmer seg 23.30 og jeg ikke har sovnet. Er glad i sove og vil alltid sove lengre når vekkerklokken ringer om morgenen.

Jennifer

Skrevet

Legger meg for sent hver dag. Har prøvd boktipset ditt, men endte med at jeg leste til langt på natt for å bli ferdig (klarer ikke legge fra meg bøker)

Skrevet

horribel døgn'rytme'. legger meg mellom 2 og 6.

Gjest sexysadie
Skrevet

Må desverre innrømme at jeg ikke liker å legge meg tidlig.

Er i seng mellom 2-4 om natten og skal opp i 7tiden.

Kan tenke dere hvor dau jeg er da...

Etter en kopp kaffe og en dusj er jeg i form.

Var masse på kg før om natten men kuttet ut det nå.

Trodde det skulle få meg til å slappe av men d kunne jeg bare glemme.

Skrevet

En gang mellom 23 og midnatt på vanlige dager. Begynner ikke på jobb før ni når dagvakt.

Denne uka har jeg nattevakt, og legger meg rundt halv tre. Sover til cirka tolv....

Skrevet

Jeg har lakenskrekk, og er sjelden i seng for kl 02 på natta.

-Men så må jeg ikke tidlig opp heller da.

Gjest sexysadie
Skrevet
Jeg har lakenskrekk, og er sjelden i seng for kl 02 på natta.

-Men så må jeg ikke tidlig opp heller da.

du har lakenskrekk???

Hva sier typen til det da?

Skrevet

Jeg må ha minst syv timers søvn, noe som betyr at jeg må legge meg mellom halv elleve og elleve en gang.

Skrevet

du har lakenskrekk???

Hva sier typen til det da?

Han er vant til det han! :oops:

Skrevet

Som regel alt for seint. Blir sittende oppe med et eller annet...

Før jeg legger meg må jeg finne frem klær til eldstemann, så skal jeg stelle meg selv (noe som bruker å ta utrolig lang tid på kvelden).

Klokka paserer ofte midnatt før jeg køyer, og når jeg må opp mellom 06.30 og 07.00 hver dag så er jeg nok litt trøtt i trynet på morningen :Gjesp: .

Skrevet

Jeg elsker å sove og jeg elsker senga mi. Jeg må minimum ha syv timer, drømmesøvnen er 9 :o men får det sjeldent. Jeg legger meg kl: 23 på hverdager. :blunke:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...