Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Kathpus
Skrevet

Jeg har aldri lest denne boken selv, men har iallefall hørt at Døden på Oslo S er en god bok. :)

Skrevet

Jeg anbefaler "Gutten i den stripete pysjamasen" for barn fra elleve år og oppover. Boken "Hull" er egnet for de litt eldre; tolv-tretten år, kanskje, og kanskje mest for gutter. Ellers skal visst Sigurd Mostues serie Alvetegn (tre bøker) være veldig bra, egner seg for barn fra ti år og oppover.

• Liker 1
Gjest Kathpus
Skrevet (endret)

Jeg anbefaler "Gutten i den stripete pysjamasen"

Uff, jeg husker vi så på den filmen på skolen. Den var rett og slett til å gråte av.

Endret av Kathpus
Skrevet

Narnia-serien, Harry Potter-serien, Hobbiten, bøker av Astrid Lindgren, bøker av Roald Dahl, Momo, Den uendelige historie, Hvem skal trøste knøttet (for de mindre barna)... Hmm, kommer sikkert på flere etter hvert.

Skrevet

Mange bra tips ja. Narnia-serien er nylig lest C-kjendis :) og den var fin.

Skrevet

Uff, jeg husker vi så på den filmen på skolen. Den var rett og slett til å gråte av.

Boken er litt mer subtil, da, og barna skal ha ganske gode innblikk i 2. verdenskrig (hvilket for øvrig ikke er pensum før i 9. klasse) for å skjønne hele historien. Jeg har lest den for flere klasser på mellomtrinnet, og boken har fenget dem veldig! :) De er dog enige med deg; filmen er grusomt trist (vi har sett filmen etter å ha lest boken OG bearbeidet innholdet).

• Liker 1
Gjest Tirkes
Skrevet

Enid Blyton er en forfatter jeg elsket fra 10-13årsalderen.

• Liker 2
Gjest Okusan
Skrevet

For de ganske små synes jeg Eric Carle sine bøker holder seg utrolig godt!

Og så har jeg nettopp lest en helt ny barnebok som heter "Evens hage", som var veldig søt og underlig moderne i illustrajonene- anbefales! :)

For 9-10-åringer vil jeg anbefale "mysteriet"- serien... London-mysteriet, Luxor-mysteriet. Passer bra for barn som kan lese, men som trenger noe litt spennende for å kunne lese lengre bøker ;)

Så fort lesingen ikke er noe problem er det jo fritt fram for Harry Potter, Moolly Moon og Tolkien og annen fantasy, det har slått an her i huset i alle fall.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...