else_mor Skrevet 20. juli 2011 #1 Skrevet 20. juli 2011 Hei! HER ER EN SIDE MED ANBEFALTE BØKER Hvilken barne eller ungdomsbok vil du anbefale? har du en fovoritt å anbefale? Eller kanskje en bokserie?
Gjest Kathpus Skrevet 20. juli 2011 #2 Skrevet 20. juli 2011 Jeg har aldri lest denne boken selv, men har iallefall hørt at Døden på Oslo S er en god bok.
Frøken Smilla Skrevet 20. juli 2011 #3 Skrevet 20. juli 2011 Jeg anbefaler "Gutten i den stripete pysjamasen" for barn fra elleve år og oppover. Boken "Hull" er egnet for de litt eldre; tolv-tretten år, kanskje, og kanskje mest for gutter. Ellers skal visst Sigurd Mostues serie Alvetegn (tre bøker) være veldig bra, egner seg for barn fra ti år og oppover. 1
Gjest Kathpus Skrevet 20. juli 2011 #4 Skrevet 20. juli 2011 (endret) Jeg anbefaler "Gutten i den stripete pysjamasen" Uff, jeg husker vi så på den filmen på skolen. Den var rett og slett til å gråte av. Endret 20. juli 2011 av Kathpus
Vulpes Skrevet 20. juli 2011 #5 Skrevet 20. juli 2011 Narnia-serien, Harry Potter-serien, Hobbiten, bøker av Astrid Lindgren, bøker av Roald Dahl, Momo, Den uendelige historie, Hvem skal trøste knøttet (for de mindre barna)... Hmm, kommer sikkert på flere etter hvert.
else_mor Skrevet 20. juli 2011 Forfatter #6 Skrevet 20. juli 2011 Mange bra tips ja. Narnia-serien er nylig lest C-kjendis og den var fin.
Frøken Smilla Skrevet 20. juli 2011 #7 Skrevet 20. juli 2011 Uff, jeg husker vi så på den filmen på skolen. Den var rett og slett til å gråte av. Boken er litt mer subtil, da, og barna skal ha ganske gode innblikk i 2. verdenskrig (hvilket for øvrig ikke er pensum før i 9. klasse) for å skjønne hele historien. Jeg har lest den for flere klasser på mellomtrinnet, og boken har fenget dem veldig! De er dog enige med deg; filmen er grusomt trist (vi har sett filmen etter å ha lest boken OG bearbeidet innholdet). 1
Gjest Tirkes Skrevet 20. juli 2011 #8 Skrevet 20. juli 2011 Enid Blyton er en forfatter jeg elsket fra 10-13årsalderen. 2
Gjest Okusan Skrevet 20. juli 2011 #9 Skrevet 20. juli 2011 For de ganske små synes jeg Eric Carle sine bøker holder seg utrolig godt! Og så har jeg nettopp lest en helt ny barnebok som heter "Evens hage", som var veldig søt og underlig moderne i illustrajonene- anbefales! For 9-10-åringer vil jeg anbefale "mysteriet"- serien... London-mysteriet, Luxor-mysteriet. Passer bra for barn som kan lese, men som trenger noe litt spennende for å kunne lese lengre bøker Så fort lesingen ikke er noe problem er det jo fritt fram for Harry Potter, Moolly Moon og Tolkien og annen fantasy, det har slått an her i huset i alle fall.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå