Gå til innhold

Vegetarianerbryllup

Fremhevede innlegg

Skrevet

Det mange gjør er å gi finne to alternativer til hovedrett, eks vilt med tilbehør eller laks med tilbehør, også gir de gjestene selv valget hva de ønsker å spise innen en gitt frist.

Da er jo ikke menyen særlig vegetarisk eller? Å ta hensyn til allergikere og barn er ok, men ellers ikke. Det høres ut som om noen mener man skal spise noe muffens som ikke er godt, bare vegetarmat blir nevnt. Når ts er vegetarianer, synes jeg ikke hun skal ta hensyn til andre enn barn og kanskje de litt eldre.

Jeg har vært i et veganerbryllup en gang der det var gulerotsuppe til forrett og nøttesteik med sauterte grønnsaker, potet og rødvinssaus til hovedrett. Kjempegodt!

Syns det er rart at folk ikke kan unnvære kjøtt til ett eneste måltid. Man ville ikke forventet å få svin hos en jøde heller, så hvorfor skal vegetarianere lempe på sin overbevisning når det kommer gjester?

Nam, det hørtes godt ut. Har du oppskrift eller link? På nøttesteiken. Jeg prøver å nærme meg et mest mulig veg. kosthold uten å være fanatisk, men er redd for å prøve retter som ikke er helt utprøvd. Har kokebøker ja, men de er litt gamle og inneholder ikke så mye nytt fra de siste 20-30 årene. Men nå er jeg utenfor tema, beklager. Klarte ikke la være :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da er jo ikke menyen særlig vegetarisk eller? Å ta hensyn til allergikere og barn er ok, men ellers ikke. Det høres ut som om noen mener man skal spise noe muffens som ikke er godt, bare vegetarmat blir nevnt. Når ts er vegetarianer, synes jeg ikke hun skal ta hensyn til andre enn barn og kanskje de litt eldre.

Jeg ga to eksempler på mat generellt, bytt det ut med falaffel eller hva som helst annet. Du forstod sikkert poenget uansett.

Skrevet

Jeg ga to eksempler på mat generellt, bytt det ut med falaffel eller hva som helst annet. Du forstod sikkert poenget uansett.

Nei beklager 2shy, men jeg leste bare det ene svaret ditt. Men falafel er ikke bryllupsmat eller tar jeg feil? Er ikke ekspert på veg.mat jeg heller. :)

Skrevet

bare hyggelig:) den smaker faktisk som kjøtt også, tro det eller ei. jeg lurte nemlig svigers hehehe. de er mega-kjøttspisere, men trodde dette var kjøtt helt til jeg sa fra, da trodde de meg ikke :ler:

Iset

Må bare legge til dette ang. den viltgryten.. svigerforeldrene hennes trodde ikke på henne da de sa det var vegtarisk.. :ler:

Da bør den vel passe for "kjøttetere" også :)

Skrevet

Spiser du ikke kokte/dampede gulrøtter? Hva med gryteretter, supper og lignende? Potet er jo også "behandlet" når det er kokt eller stekt.

nei, jeg liker rett og slett ikke smaken av behandlede grønnsaker bortsett fra potet.

Nei man dør ikke, men denne tråden handlet ikke om at du er sær i kosten. Hvorfor sporer dere av alle tråder straks det er snakk om vetarmat?

mitt innlegg var et svar til et annet svar i tråden, ergo quoten i innlegget.

Gjest strykebrett
Skrevet

Nam, det hørtes godt ut. Har du oppskrift eller link? På nøttesteiken. Jeg prøver å nærme meg et mest mulig veg. kosthold uten å være fanatisk, men er redd for å prøve retter som ikke er helt utprøvd. Har kokebøker ja, men de er litt gamle og inneholder ikke så mye nytt fra de siste 20-30 årene. Men nå er jeg utenfor tema, beklager. Klarte ikke la være :)

Jeg har ikke det dessverre, det var en veganerkokk som hadde laget maten, men han kjenner jeg ikke. Du finner sikkert mange oppskrifter hvis du googler da, det er mange varianter, vi hadde en med mye krydderurter i :)

Skrevet

Nei beklager 2shy, men jeg leste bare det ene svaret ditt. Men falafel er ikke bryllupsmat eller tar jeg feil? Er ikke ekspert på veg.mat jeg heller. :)

Igjen, jeg ga eksempler på mat, ikke heng deg opp i selve matforslaget ;)

Jeg er forøvrig veganer, men det gjør meg ikke ekspert på vegetarisk festmat.

Skrevet

my husband is vegetarian and on our wedding day he can baked camembert cheese, dumplings, grilled vegetables salad , greek salad,por tobello wellington ( very good)

Gjest Michelle82
Skrevet

Hadde vært gøy med skikkelig vegetar mat. Å blås i folk som griner på nesa over vegetarmat.

Skrevet

Det å være vegetarianer er faktisk å boikotte kjøttindustrien. Dersom brudeparet begge to er vegetarianere ville det være et ekstremt brudd på deres prinsipper å servere mengder med kjøtt til 50-100 gjester. Det er brudeparets dag. Det er de som bestemmer. Det er alltid noen som ikke er fornøyd med menyen. Enten liker de ikke fisk, lam, storfe eller grønnsaker. Voksne mennesker bør ta seg sammen og ikke være så kresne i matveien. Å ikke like grønnsaker er ganske tragisk etter at man har fylt 6 år. Allergier er noe annet. Men det er ikke en kjeft som lider noen nød av ikke å få servert kjøtt en dag. Vi spiser faktisk altfor mye kjøtt her i landet og kanskje et slikt bryllup med god vegetarmat kunne introdusere noe nytt for folk..?

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Hadde vært gøy med skikkelig vegetar mat. Å blås i folk som griner på nesa over vegetarmat.

Jeg driter om folk er vegetarianer. Vil de ikke spise det i bryllupet mitt får de gå sulten hjem.

AnonymBruker
Skrevet

Det å være vegetarianer er faktisk å boikotte kjøttindustrien. Dersom brudeparet begge to er vegetarianere ville det være et ekstremt brudd på deres prinsipper å servere mengder med kjøtt til 50-100 gjester. Det er brudeparets dag. Det er de som bestemmer. Det er alltid noen som ikke er fornøyd med menyen. Enten liker de ikke fisk, lam, storfe eller grønnsaker. Voksne mennesker bør ta seg sammen og ikke være så kresne i matveien. Å ikke like grønnsaker er ganske tragisk etter at man har fylt 6 år. Allergier er noe annet. Men det er ikke en kjeft som lider noen nød av ikke å få servert kjøtt en dag. Vi spiser faktisk altfor mye kjøtt her i landet og kanskje et slikt bryllup med god vegetarmat kunne introdusere noe nytt for folk..?

Syntes det nå er mere barnslig at du skal bry deg om at voksene ikke liker grønnasker. Du er ikke mamman dems.

Skrevet

Jeg hadde syntes det hadde vært fantastisk med vegetar middag i ett bryllup. Synes det finnes utrolig mye god vegetarmat. Og alltid gøy med noe man ikke spiser daglig.

• Liker 2
Gjest Dorey
Skrevet

Jeg hadde syntes dette var helt krise. Jeg har spist veggismat før, men blir aldri helt mett. Det hadde endt med en ekspedisjon fra festen for å skaffe skikkelig mat etter middagen.

Skrevet

Jeg hadde syntes dette var helt krise. Jeg har spist veggismat før, men blir aldri helt mett. Det hadde endt med en ekspedisjon fra festen for å skaffe skikkelig mat etter middagen.

Veldig merkelig at du ikke ble mett, med mindre du ble servert noe som ikke innebar erstatning for kjøtt/fisk. Jeg er veganer og går da vitterlig ikke rundt sulten.

• Liker 2
Skrevet

Det var overraskende og litt trist å lese hvor lite fleksible og åpne enkelte mennesker er. Jeg klarer ikke forstå at vegetarmat i et bryllup skal være noe å reagere på overhodet, jeg ser virkelig ikke problemet. Jeg synes det høres spennende ut - lykke til, TS! En vegetarkokk høres smart ut. :)

• Liker 2
Skrevet

Det var overraskende og litt trist å lese hvor lite fleksible og åpne enkelte mennesker er. Jeg klarer ikke forstå at vegetarmat i et bryllup skal være noe å reagere på overhodet, jeg ser virkelig ikke problemet. Jeg synes det høres spennende ut - lykke til, TS! En vegetarkokk høres smart ut. :)

Jeg signerer denne, jeg! Jeg synes det er helt kurant å servere det man helst vil ha, og som mange har sagt så vil vel ikke et vegetarianerpar stotte kjottindustrien på sin store dag...

• Liker 2
Skrevet

Det er uansett alltid noen som ikke liker alt.. Man kan ikke gjøre alle fornøyd.

De som tror man ikke blir mett av vegetarmat må være litt tette. Vegetar er ikke det samme som salat med pinjekjærner.

• Liker 2
Gjest Dorey
Skrevet

Jeg "tror" ikke jeg ikke blir mett av vegetarmat, jeg har opplevd det flere ganger. Har spist sånne "pucker" eller hva det nå heter, (som de har på ICA)som kjøtterstatning blandt annet

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...