Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann:) Jeg har brukt id lenge, men måtte bytte da jeg begynnte å reagere på bismuth. Jeg elsket id, den dekket godt, gav et fint resultat og holdt lenge. Nå har jeg byttet til tikei, og selv om den gir et kjempe fint resultat så ser det ut til at hudtypen min er for tørr for den. Den begynner å "sprekke" og dette skjer veldig fort. Jeg kan sellfølgelig prøve alle merkene jeg kommer over til jeg finner noe som passer, men har ikke veldig lyst til dette:) SÅ jeg lurte på om noen vet om noen som passer bra til min hud. Som sagt tørr hud, ikke feit på noen måte, og ikke acne pron.

Merket må heller ikke teste på dyr:S

Noen ideer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Av alle de 10+ merkene jeg har prøvd, er det den løse fra Glominerals jeg stadig vekk vender tilbake til. Jeg har også tørr hud, og denne gir et kremaktig resultat. Jeg tåler ikke Bare Minerals; ikke pga. bismuth, for jeg reagerer ikke på det i andre produkter, men den gir meg elveblest. Glo tåler jeg derimot utmerket. Jeg har også reagert med kløe på div. bismuthfrie merker, så det er tydeligvis sammensetningen jeg ikke takler.

Skrevet

om du føler deg for tørr for mineralfoundation kan løsningen være å bruke en fuktighetsspray før og etter påføring av foundation. Min favoritt "hydrationmist" fra glominerals kan du lese mer om her http://leneab.no/blogg/hydration-mist/ :)

AnonymBruker
Skrevet

Må du virkelig promotere bloggen din på denne måten? Det er vel ikke helt stuerent å gjøre sånt på KG?

• Liker 2
Skrevet

Må du virkelig promotere bloggen din på denne måten? Det er vel ikke helt stuerent å gjøre sånt på KG?

Det var bare ment som et seriøst tips. Fuktighetsspray er et veldig godt produkt hvis huden ikke sammarbeider helt med mineralmakeup. Mineralmakeup er laget for å "smelte" inn i huden, og om huden ikke har nok fuktighet kan dette prodktet hjelpe godt til.

Skrevet

Bruker allerede fuktighetspray, men jeg kan ikke drive å spaye meg i ansiktet hele dagen. andre tips? jeg prøver forresten selvsagt å mette huden med fuktighet ved masker og kremer, men tikei funker rett og slett ikke..

Skrevet

Jeg har før brukt Everyday Minerals, men har funnet en ny favoritt! Du bør ta en titt på Mineral Hygienics sminke, det er ganske billig og varer lenge... a little goes a long way. :) Søk litt på nettet etter fin fine omtaler.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Av alle de 10+ merkene jeg har prøvd, er det den løse fra Glominerals jeg stadig vekk vender tilbake til. Jeg har også tørr hud, og denne gir et kremaktig resultat. Jeg tåler ikke Bare Minerals; ikke pga. bismuth, for jeg reagerer ikke på det i andre produkter, men den gir meg elveblest. Glo tåler jeg derimot utmerket. Jeg har også reagert med kløe på div. bismuthfrie merker, så det er tydeligvis sammensetningen jeg ikke takler.

Glominerals har også bismuth.

Når det er sagt så har jeg også reagert på flere produkter uten bismuth(har prøvd alt mulig i over to år), så jeg endte visa med å kutte ut mineralsminke all together. Var heller ikke fornøyd med finishen, men det var jeg visst alene om her;)

Om du er villig til å kutte ut mineralsminke vil jeg anbefale det eneste som har funket på min hus når den har vært på sitt tørreste; Clinique flytende foundation for ekstra tørr hud - moisture surge.

Mineralsminke hadde krakelert på huden min den tiden jeg var såpass tørr.....

Skrevet

TiKei er blitt for tørr for meg og etter jeg begynte å bruke MD produkter. :/ huden ser super flassende og "sprukken" ut der jeg er tørr :( Ellers er den fiiin!

Men prøv mineral hygenics! Aner ikke hva det er, men den gir en veldig annerledes følelse på huden og sitter 10 ganger bedre enn TiKei. Den føles ikke tørr på huden heller, og den gir en snål følelse av at den beskytter huden mot "ytre påvirkninger" elns og uttørking iløped av dagen! Virker også som om den har en veldig god solbeskyttelse, har ikke hatt antydning til fregner, pigmentflekker eller solbrent hud i ansiktet når jeg har brukt den... Og det er på tross av at jeg bruker hudpleieprodukter med mye AHA-syrer som gjør huden ømfintlig for sol. Noen få dager måtte jeg gå ut uten solkrem under også, og da gikk det også fint!

Mener 3 av 5 ingredienser i MH beskytter mot UVA/UVB stråler, om jeg ikke husker feil. :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er litt underlig at med en gang Hilde Christina begynner å rose Mineral Hygienics opp i skyene, følger saueflokken på KG hakk i hælene, og skryter like mye.

• Liker 1
Skrevet

Ja er det ikke forferdelig?

Jeg hadde nok aldri funnet MH hadde jeg ikke lest om det hos HC, men jeg har prøvd XX antall makeup produkter HC har anbefalt men som jeg ikke liker. Mineral Hygenics er noe for seg selv! Det er ikke tilfeldig at de har reklamer på nesten hver eneste nettside om dagen... Det går nok veldig bra for dem, fordi de har god service og et veldigveldig godt produkt! Enkelt og greit.

• Liker 1
Skrevet

Det er en grunn til at vi følger etter. Jeg har fått mye bedre hud og ser rett og slett bedre ut etter at jeg begynte å følge litt etter HC. Ikke alle produkter hun har likt som jeg har prøvd fungerte, men de fleste gjorde virkelig det. Mineral Hygienics fungerer fantastisk, jeg hadde aldri oppdaget det uten henne, men har selvsagt prøvd det ut før jeg anbefaler det til andre. Å ta på sminke er ikke lenger stress for meg - det tar null tid og føler ikke at jeg er oversminket til tusen.

• 2 uker senere...
Skrevet

jeg har og lest at HC liker det merket, men hun har også skrevet at den muligens ikke passer for tørr hud, og at den var tørrere en tikei, derfor tenkte jeg at det ikke ville funke. Har dere som bruker merket tørr hud?

Skrevet

Nei? Hun skriver jo det MOTSATTE. MineralHugenics tørker ikke ut huden slik TiKei gjør. Føles heller motsatt, som om mineral hygenics hjelper til med å binde fuktigheten i huden. :)

Gjest "gjest"
Skrevet

Hva med å gå over til flytende foundation igjen?

• Liker 1
Skrevet

Nei? Hun skriver jo det MOTSATTE. MineralHugenics tørker ikke ut huden slik TiKei gjør. Føles heller motsatt, som om mineral hygenics hjelper til med å binde fuktigheten i huden. :)

Hun skriver ". Det eneste jeg er småskeptisk på er hvor god denne vil være til veldig tørr hud" .. For all del, alt HC skriver stemmer jo ikke for meg men det er derfor jeg ikke har prøvd denne enda. men stemmer ikke dette altså?

Skrevet

Hva med å gå over til flytende foundation igjen?

liker rett og slett ikke følelsen det gir på huden min:(

Skrevet

Har du prøvd Everyday Minerals sin Original Glo? Den skal visst være for tørr hud. Kjøp en sample på nettsidene deres og prøv!

Er huden din tørr når du ikke bruker foundation? Eller er det foundationene du har prøvd som tørker ut huden din?

Skrevet

Hun skriver ". Det eneste jeg er småskeptisk på er hvor god denne vil være til veldig tørr hud" .. For all del, alt HC skriver stemmer jo ikke for meg men det er derfor jeg ikke har prøvd denne enda. men stemmer ikke dette altså?

Jeg har tørr hud, og HC har tørr hud. Cluet er å bruke en god fuktighetskrem før man påfører mineralmakeup. Og hvis man er veldig plaget, ikke bruke mye foundation slik at man kan spraye med fuktspray ved behov. :)

Skrevet

Har du prøvd Everyday Minerals sin Original Glo? Den skal visst være for tørr hud. Kjøp en sample på nettsidene deres og prøv!

Er huden din tørr når du ikke bruker foundation? Eller er det foundationene du har prøvd som tørker ut huden din?

EverydayMinerals har byttet formula. Jeg brukte den lenge før, men så kjøpte jeg meg en ny krukke av greiene, og da klikket huden min i vinkel. Mange andre opplevde det samme også.

Jeg har tørr hud og bruker nå Mineral Hygienics. Før har jeg prøvd både original glow og intensive fra EM, og begge to viste frem de tørre partiene jeg har i ansiktet. MH er mye bedre, sitter lenger og ser bedre ut. Det er også ganske billig, og man trenger en pitteliten mengde...

Anbefaler ikke kostet som følger med MH (dersom man kjøper kit), den er ikke tett nok og stikker litt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...