AnonymBruker Skrevet 20. juli 2011 #1 Del Skrevet 20. juli 2011 Hei. Planen min denne høsten var at jeg skulle ta et årsstudium på UIO for å få studiepoeng og at det ser bra ut på en CV (ihvertfall bedre enn et friår). Satte opp Pedagogikk og blingset og trodde det var et årsstudium med det var tydeligvis en bachelor. Og det kom jeg inn på. Fungerer det å ta første året av en bachelor på samme vis som å ta et årsstudium? Har tenkt på å søke studier i Storbritannia, vil det da på CV se ut som at jeg har et avbrudt bachelorstudium? Så når jeg søker skole til neste høst, og jobb om 7 år for den saks skyld vil det se ut som at jeg droppet ut i midten av et studium? Føler meg dum nå... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Silvermist Skrevet 20. juli 2011 #2 Del Skrevet 20. juli 2011 På CV-en velger du jo selv hva du vil skrive. Det er bare å skrive opp fagene du har tatt, og hvor mange studiepoeng de var. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PecanPie Skrevet 20. juli 2011 #3 Del Skrevet 20. juli 2011 Jeg tror ikke du har blingset, så vidt jeg vet finnes det ikke noe "årsstudium i pedagogikk" på UiO, bare bachelor. Med mindre du mener PPU (som jeg egentlig tviler på, fordi da søker man gjennom Søknadsweb)? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2011 #4 Del Skrevet 20. juli 2011 Første året i de fleste bachelorer fungerer som et innføringsår i sutidet, derfor gjør det ikke noe om du "bare" tar det ene året. På CV'en kan du jo bare føre opp 60 stp i pedagogikk? Hvis du får spørsmål om hvorfor du ikke fullførte, noe jeg ikke tror du gjør, er det bare å si at du ville ikke ta bacheloren, men bare noen emner for å få en liten innføring i emnet, samtidig som du samlet om studiepoeng istedenfor å ta ett friår! Ikke verre enn det. UI har forresten frist til 3.august (på grunnalg av generell studiekompetanse) til å søke på enkeltemner, så det kan du jo også gjøre? Regner med at ex.phil og ex.fac inngår det første året av bacheloren, så hvis du vil unngå dem kan du jo ta ett par andre enkeltemner i stedenfor. Her jeg har studert er årstudiet i psykologi identisk med første året av bacheloren, så hvis man tar årsenheten kan man søke profesjon eller 2. året bachelor. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå