Gå til innhold

NAV blir bare verre og verre

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Før kunne man klage hvis man fikk avslag på en søknad. Nå vrir de på loven for å slippe unna.

Jeg har søkt på et tiltak som kunne ha hjulpet meg masse med å komme i arbeid og kunne forbli der. Fikk avslag. Og nå sier de at man ikke kan klage når det gjelder avslag. Det er bare når man har fått medhold at man kan klage. De viser til:

"Det fattes ikke vedtak om avslag på tiltak etter tiltaksforskriften. Vedtak om tiltak fattes kun ved innvilgelse, (tiltaksvedtak er kun ”positive”).

Med andre ord lager de ikke vedtak på avslag så det ikke kan påklages.

Jeg får være videre sykemeldt jeg da. Og de får betale sykepenger.....Når de ikke vil ha meg i arbeid.

For et opplegg.

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hadde du virkelig forventet å komme i arbeid ved hjelp av NAV?

Det er jo ikke det NAV gjør.

Skrevet

Umulig å vurder ut i fra det du sier. Kanskje du har blitt urettferdig behandlet. Likevel NAV kjører vanvittig mange tiltak, kanskje mer en noe annet land. På min arbeidsplass, har vi hatt flere korte engasjement som er under NAV tiltak. Den som går under tiltaket får beholde trygden eller noen ganger betalt. Når det lages et tiltaks opplegg så blir dette vurdert opp i mot utdannelse, om man har fått et slikt opplegg tidligere eller om arbeidsplassen er seriøs. AMO-kurs blir også vurdert opp i mot utdannelse, er man utdannet ingeniør så kan man få avslag på truck fører bevis.

Ellers så vet jeg at det har blitt vanskligere å få tiltaks plasser. Om det skyldes dårligere økonomi eller rekord lav arbeidsledighet i Norge vet jeg ikke. Det du kan gjøre er å spørre de hva slags krav de stiller til arbeidsplassen du skal ha praksis i. Om de feks mener det er bedrift som trolig ikke kan gi deg fast jobb eller god nok praksis. Så prøv å fin et annet sted.

Eller når det gjelder NAV, ja det gjør sikkert mye rart. Men husk at vi har verdens med omfattende og mest rause. Det har blitt litt sånn i Norge at man krver alt av alle andre enn seg selv. Men som sagt det kan tenkes at du burde hatt dette opplegget, men noen ganger så får man også nei.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...