Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har nettopp gått et år på folkehøgskole, og kjenner på tomheten etter et slikt år. Opprinnelig ønsker jeg å jobbe frivillig deler av året, men grunnet økonomien er dette umulig for øyeblikket. Av den grunn vurderer jeg å ta årsstudium i kunsthistorie ved UiO. Alle vennene mine skal også begynne å studere og jeg skal flytte inn til Oslo med en av dem, noe jeg ser veldig frem til. Men så kan jeg ikke noe for å tenke: Hva skal jeg med dette studiet? Det er jo først og fremst en hobby og interesse. Hvor kan kunsthistorie (på lang sikt, selvfølgelig ikke bare årsstudie) ta meg? Noen som har forslag?

For det andre føler jeg meg ikke helt klar for å starte allerede nå til høsten. Derfor lurte jeg på om det var noen som visste noe om det gikk an å starte på et slikt årsstudium (med lån og hele pakka), gå et semester, ta eksamenene til det semestere, for å så bryte av, og allikevel få 40 % av lånet gjort om til stipend?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kan du ikke jobbe et år? Det er å kaste penger ut vinduet å gjøre som du har planlagt.

Skrevet

Derfor lurte jeg på om det var noen som visste noe om det gikk an å starte på et slikt årsstudium (med lån og hele pakka), gå et semester, ta eksamenene til det semestere, for å så bryte av, og allikevel få 40 % av lånet gjort om til stipend?

Dersom du består alle eksamenene det semesteret, vil du også få omgjort 40 % av lånet for høstsemesteret til stipend. Det spiller ingen rolle hva du gjør neste semester. Imidlertid hørtes det ikke ut som en særlig lur løsning, heller bortkasting av tid og penger. Er du så usikker så er det kanskje en bedre idé å jobbe et år isteden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...