Maria M Skrevet 19. juli 2011 #1 Skrevet 19. juli 2011 Hei! Skal gifte meg i Egypt med min egyptiske kjæreste og lurte på om noen hadde peiling på hvordan jeg skulle gå frem....og evt. hva slags papirer jeg trenger. Jeg har alerede hørt at jeg trenger prøvningsatest og evis på religin. Men jeg hvbet ikke hvor jeg skal levere prøvningsatesten, eller hvor jeg skal skaffe bevis på hvilket religion jeg har.( har ikke religion, men skal konvertere til islam) Så det hadde vert fint om noen kunne hjelpe meg
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2011 #2 Skrevet 19. juli 2011 Du har ingen religion, men skal konvertere til Islam? 2
CathFoto Skrevet 19. juli 2011 #3 Skrevet 19. juli 2011 Er du medlem av statskirken så hjelper de deg sikkert med "religionsbevis"
Maria M Skrevet 20. juli 2011 Forfatter #4 Skrevet 20. juli 2011 Er du medlem av statskirken så hjelper de deg sikkert med "religionsbevis" Hvor og hvordan skaffer jeg det? Og får jeg religions bevis på at jeg IKKE er medlem?
CathFoto Skrevet 20. juli 2011 #5 Skrevet 20. juli 2011 Hvis du er medlem så tar du kontakt med kirken du sogner til. Og om du ikke er medlem så har du vel aktivt meldt deg ut, ellers er vel de fleste medlem. Tror man automatisk blir medlem når manblir født, har i alle fall hørt noe om at det har vært bråk om noe sånt. Har du meldt deg ut så kan du vel bruke kopi av utmeldingsskjema for å vise at du ikke tilhører noe religion. 1
Maria M Skrevet 20. juli 2011 Forfatter #6 Skrevet 20. juli 2011 Hvis du er medlem så tar du kontakt med kirken du sogner til. Og om du ikke er medlem så har du vel aktivt meldt deg ut, ellers er vel de fleste medlem. Tror man automatisk blir medlem når manblir født, har i alle fall hørt noe om at det har vært bråk om noe sånt. Har du meldt deg ut så kan du vel bruke kopi av utmeldingsskjema for å vise at du ikke tilhører noe religion. Tusen takk!!! Fant nettopp kjema for å melde seg ut. Så bare gjenstår det å skaffe resten av papirene
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2011 #7 Skrevet 20. juli 2011 Du må ha fødselsattesten din og prøvingsattest + bevis på relgion, og husk at disse må være på språket til vigsler. Vet ikke hvilke språk disse attestene kan fåes på, men på Spansk var ikke noe problem for meg da jeg giftet meg der, iallefall. I værste fall får du en oversetter til å oversette dem. De skal ha apostille, også. Papirene skal vel, såvidt jeg vet, leveres direkte til vigsler. 1
Gjest Setareh Skrevet 20. juli 2011 #8 Skrevet 20. juli 2011 Egyptiske/arabiske menn er ofte etter en ting, og det er oppholdstillatelse. Pass på, jeg er araber selv og vet hvordan de tenker.. Alle er forskjellige å sikkert... 4
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2011 #9 Skrevet 20. juli 2011 Hvis du er medlem så tar du kontakt med kirken du sogner til. Og om du ikke er medlem så har du vel aktivt meldt deg ut, ellers er vel de fleste medlem. Tror man automatisk blir medlem når manblir født, har i alle fall hørt noe om at det har vært bråk om noe sånt. Har du meldt deg ut så kan du vel bruke kopi av utmeldingsskjema for å vise at du ikke tilhører noe religion. Nei alle blir ikke automatisk innmeldt. Hvis ingen av foreldrene er meldt inn i stat kirken blir ikke barnet det heller.
CathFoto Skrevet 20. juli 2011 #10 Skrevet 20. juli 2011 Det skal ikke være sånn, men likevel hørt om flere som har blitt det.
Maria M Skrevet 20. juli 2011 Forfatter #11 Skrevet 20. juli 2011 Du må ha fødselsattesten din og prøvingsattest + bevis på relgion, og husk at disse må være på språket til vigsler. Vet ikke hvilke språk disse attestene kan fåes på, men på Spansk var ikke noe problem for meg da jeg giftet meg der, iallefall. I værste fall får du en oversetter til å oversette dem. De skal ha apostille, også. Papirene skal vel, såvidt jeg vet, leveres direkte til vigsler. Hørte at jeg ikke trenge fødeselsatest for å gifte meg i Egypt.....!
Maria M Skrevet 20. juli 2011 Forfatter #12 Skrevet 20. juli 2011 Egyptiske/arabiske menn er ofte etter en ting, og det er oppholdstillatelse. Pass på, jeg er araber selv og vet hvordan de tenker.. Alle er forskjellige å sikkert... Kan være enig i det, men vi har alerede skaffet bolig og bil der....og har ikke planer om å komme til Norge
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå