Gå til innhold

Manglende sexlyst

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva skal en kvinne som ikke har sexlyst gjøre???

Jeg og kjæresten min, har ikke hvert sammen så veldig lenge, men

siste halvåret har vi nesten ikke hatt sex, pga meg!

Når jeg legger meg, så sovner jeg, jeg har lyst til å sovne faktisk, orker ikke tanken på

en økt med sex, og nei, det er ikke noe galt med ham, han er vel en av de flotteste menneskene jeg har hvert borti, veldig snill...(kansje litt for snill??)

Jeg har lest tips om hva man kan gjøre for å øke sexlysten, men det funker ikke...

Jeg vet, han begynner å bli lei, for jeg er ikke så veldig romantisk av meg heller, jeg må ikke gi ham et kyss hver gang vi møtes, og det er nok frustrerende for ham også, og det kan jeg forstå. Men jeg greier ikke å forandre meg.... :(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sex gror sex. Det er lettere å få lyst hvis man f.eks. tenker på sex gjennom dagen, eller tenker på sex før man legger seg enn hvis man bare "hopper i det" liksom. Og jo mer sex man har jo bedre lyst får man.

Gjest navnelapp
Skrevet

Gå og legge seg tidlegare, kanskje? Det fungerer som ei kule, då kan ein ligge i senga og prate, kose og før du veit ordet at det så :sengekos::)

Gjest Gjest
Skrevet

Hva skal en kvinne som ikke har sexlyst gjøre???

Jeg og kjæresten min, har ikke hvert sammen så veldig lenge, men

siste halvåret har vi nesten ikke hatt sex, pga meg!

Når jeg legger meg, så sovner jeg, jeg har lyst til å sovne faktisk, orker ikke tanken på

en økt med sex, og nei, det er ikke noe galt med ham, han er vel en av de flotteste menneskene jeg har hvert borti, veldig snill...(kansje litt for snill??)

Jeg har lest tips om hva man kan gjøre for å øke sexlysten, men det funker ikke...

Jeg vet, han begynner å bli lei, for jeg er ikke så veldig romantisk av meg heller, jeg må ikke gi ham et kyss hver gang vi møtes, og det er nok frustrerende for ham også, og det kan jeg forstå. Men jeg greier ikke å forandre meg.... :(

Ha sex til andre tider.

Ikke gjør det før du skal sove, men når du er opplagt.

Å ha sex avler sexlyst.

Utsyr deg med glidekrem i massevis og prøv å sanse etter når han gjør ting for deg som du syns er godt. Informer han om det som funker.

Flytt fokus over på at begge skal ha det bra, og ikke nødvendigvis at du må komme underveis. Be han respektere dette.

Snakk om det, og ikke trekke deg unna. Han trenger å få vite hva du tenker.

Det er råd som jeg kan gi.

Og altså: ikke glem glidekremen. Det er til hjelp for å komme igang uten å bli sår av at du ikke var så tent til å begynne med.

Det kan fint bli bedre når man først er kommet igang.

Orker du ikke bør du vel også tenke på om du er i fysik bra form, og om du kunne hatt nytte av trening og bedre matvaner, og mindre stress med jobb,forpliktelser, økonomi osv.Mye sitter i hodet.

Får du løst opp der, så du har det bra, og får kommet i fysisk bra form så kan det gjerne løsne for deg.

Dessuten: Vet du at du har en sunn hormonbalanse? Noen damers sexliv tar drepen av å ha brukt p-piller, angrepiller og andre ting som endrer hormonbalansen deres.

(Angrepiller er feks ikke bra mer enn toppen 4 ganger på ett år, som jeg har hørt.)

Gjest Gjest
Skrevet

(Angrepiller er feks ikke bra mer enn toppen 4 ganger på ett år, som jeg har hørt.)

Det var altså maks dose man tålte i løpet av ett år, som jeg ble fortalt. Og da var ikke annen hormonprevensjon tenkt å brukes i tillegg..

Hormonforstyrrelser kan altså ta knekken på sexlysten,og det kan skyldes p-pillebruk.Så da kan man vurdere å bytte merke, og unngå angrepillene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...