Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei, jeg har langt, tykt hår med en del fall i. Er redd håret skal bli tørt og ødelagt i sola og lurer på om noen har noen gode tips/produkter å anbefale for hjemmekuring. Gjerne også tips til kurer man kan lage selv :)

Lurer også på om noen har noen gode tips/produkter for å få fram krøllene bedre? Håret mitt er bølgete med en del fall og jeg vil gjerne få fram dette mer, helst uten å ty til krølltenger osv. :)

Endret av Kosemose
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei! Høres ut som om vi har ganske likt hår. Jeg er også på let etter noen tips for kuring av håret, så håper noen har noe lurt de vil dele.

Når det kommer til tips for å få frem krøllene bedre så bruker jeg en del "krølle-spray".. Dette er noe jeg har kjøpt både i London og USA, men regner med det er å få tak i her i Norge også. Ellers syntes jeg saltvannsspray i vått hår kan hjelpe med å få frem krøllene i håret (dette bruker ihvertfall jeg særlig mye nå om sommeren) :)

Skrevet

Saltvannspray er genialt, ja!

Skrevet

Men blir ikke håret å se veldig tørt ut av saltvannsspray? Har lyst på glans og krøller :sjenert:

Skrevet

Saltvannspray er veldig fint som styling, men gir definitivt ikke beskyttelse ute i sola og beskytter heller ikke møt tørt hår. :)

Har ikke konkrete tips ettersom jeg ikke har krøller selv, men de fleste frisører har produkter spesialberegnet på krøllete hår. Disse vil gi nok fukt og næring og å være med å å føre til at krøllene blir mer definerte. I tillegg til å sørge for at håret ikke blir så tungt at krøllene blir dratt ut.

Redken Fresh Curls kan kanskje være et tips?

Gjest Solstråla88
Skrevet

Sol produktene til Kms er veldig bra, bruker de selv, og håret holder seg veldig bra igjennom sommeren. Du kan også prøe marrocen oil eller noe, den også er kjempe bra.

Skrevet

Takk for svar :)

Maroccan oil? Hva er det? Jeg har i blant hatt litt olje i hårtuppene, men syns det er vanseklig å få det ut igjen...

Gjest Tigress
Skrevet

Eg har ein matrix-spray som er ganske bra. Aftersun-spray står det på den, men gjer visst eit visst skydd mot sola også. Saltvasspray gir fin definisjon, eg likar krøllene mine best når eg brukar den. Einaste som er betre er saltvatn! Elles brukar eg å blande krøllekrem frå CurlySexyHair med glansspray, og det blir ganske bra. Må berre passe på å ikkje ta for mykje glansspray, for då ser det feitt ut.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...