AnonymBruker Skrevet 19. juli 2011 #1 Skrevet 19. juli 2011 Jeg har en skiftjobb, hvor jeg kan gå opptil fem timer uten mat. Pleier da å ikke spise mellom tre og åtte, for så å få en halvtimes lunch/kvelds hvor jeg som regel spiser et par knekkebrød med mager pålegg samt frukt. På disse skiftdagene står jeg som regel ikke opp før nærmere tolv, spiser frokost da og middag kl tre før jeg begynner på jobb fire. Er hjemme litt før elleve om kvelden da, og spiser som regel et knekkebrød eller to før jeg legger meg. De dagene jeg jobber tidlig, blir det mer "stabile" måltider, da jeg får i meg både frokost, lunsj, middag og kvelds. Spørsmålet mitt er om det er dumt å spise så sent på kvelden når man vil ned i vekt.
*-* Cindy *-* Skrevet 19. juli 2011 #2 Skrevet 19. juli 2011 Det spiller fint liten rolle når på dagen du spiser, det er totalt kaloriinntak i løpet av dagen som gjør utslag. Du kan fint spise slik det passer deg, for det virker som du spiser flere måltider fordelt utover dagen og det er jo bra 1
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2011 #3 Skrevet 20. juli 2011 Jeg har en skiftjobb, hvor jeg kan gå opptil fem timer uten mat. Pleier da å ikke spise mellom tre og åtte, for så å få en halvtimes lunch/kvelds hvor jeg som regel spiser et par knekkebrød med mager pålegg samt frukt. På disse skiftdagene står jeg som regel ikke opp før nærmere tolv, spiser frokost da og middag kl tre før jeg begynner på jobb fire. Er hjemme litt før elleve om kvelden da, og spiser som regel et knekkebrød eller to før jeg legger meg. De dagene jeg jobber tidlig, blir det mer "stabile" måltider, da jeg får i meg både frokost, lunsj, middag og kvelds. Spørsmålet mitt er om det er dumt å spise så sent på kvelden når man vil ned i vekt. Vet ikke helt om du har skjønt det med lavkarbo jeg? For det første skal man IKKE spise magert pålegg. For det andre lurer jeg på hva slags frukt du spiser? For det tredje kan jeg ikke skjønne at du har behov for å spise opp til 4 ganger per dag når man går på lavkarbo? Man holder seg jo mett i evigheten jo. Jeg spiser meg mett ca 2 ganger til dagen.
Dancer Skrevet 20. juli 2011 #4 Skrevet 20. juli 2011 Jeg tenkte jeg skulle legge til at man heller ikke spiser knekkebrød (i hvert fall ikke de vanlige man kjøper i butikken) hvis man går på lavkarbo
Theya Skrevet 20. juli 2011 #5 Skrevet 20. juli 2011 og hvor skriver ts at hun går på lavkarbo? jeg går ned i vekt med det enkle prinsipp av mindre kcal inn enn ut. det finnes flere måter å gå ned i vekt, vet du..
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2011 #6 Skrevet 20. juli 2011 TS her. Skrev i emnet at jeg går på lavkarbo, men dette er altså feil, beklager Jeg prøver å spise sunt, type knekkebrød, magert pålegg, frukt og grønt ol. Pga skiftarbeid blir det en del sene måltider, dog små og sunne.
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2011 #7 Skrevet 21. juli 2011 man kan faktisk spise knekkebrød på lavkarbo! det er kun 8 g karbo i et wasa sport+-knekkebrød. så man kan fint "unne seg" et par av disse om dagen. husk at lavkarbo er opp mot 150 g karbo om dagen (virker som om mange tror at all lavkarbo betyr ketose)!
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2011 #8 Skrevet 21. juli 2011 Mennesket tåler fint 5 timer uten mat. Det klarer sågar flere måneder gitt at det har rikelig med vann.
Gjest Heloise Skrevet 21. juli 2011 #9 Skrevet 21. juli 2011 (endret) Da jeg var på lavkarboen i første omgang spiste jeg hver 3. time, så mer ca. 4-5 ganger dagen. Men spiste veldig lite av gangen også, var så god og mett atte Det sies jo at kroppen ikke er glad i å spise etter et visst kl.slett, men noen ganger må man jo. Endret 21. juli 2011 av Heloise
en kompis Skrevet 21. juli 2011 #10 Skrevet 21. juli 2011 Da jeg var på lavkarboen i første omgang spiste jeg hver 3. time, så mer ca. 4-5 ganger dagen. Men spiste veldig lite av gangen også, var så god og mett atte Det sies jo at kroppen ikke er glad i å spise etter et visst kl.slett, men noen ganger må man jo. Hvem sin kropp sier at den ikke er glad i å spise etter et visst klokkeslett??? man spiser når man er sulten:) men noen trenger å skille mellom at kroppen sier den er sulten kontra at hodet sier "jeg vil ha sjokolade,pølse å annet junkfood nå!"
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå